וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסות כנפיים: ארבע נשים בין בוגרי קורס טיס של חיל האוויר

26.6.2016 / 2:06

ביום חמישי הקרוב יעמדו בוגרי מחזור 172 של קורס הטיס על רחבת המסדרים בבסיס חיל האוויר בחצרים. כ-40% מהם יצאו בטרם גיוסם לשנת שירות או למכינה קדם צבאית, ולאחד מכל ארבעה בוגרים יש בן משפחה שענד גם הוא כנפי טיס בעבר

צילום: דו"צ, עריכה: שניר דבוש

26 צוערים וארבע צוערות יעמדו ביום חמישי הקרוב על רחבת המסדרים בבסיס חיל האוויר חצרים שבנגב, ב"מסדר הכנפיים" המציין את סיום מחזור 172 של קורס הטיס בחיל. בטקס שבו יקבלו בוגרי ובוגרות הקורס את כנפיהם יישאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל.

המצטרפים החדשים לחיל יקבלו את כנפיהם שבוע לאחר שחגגו בצה"ל את קבלת מטוס ה"אדיר" (F-35) החדש, שאותו כינה ראש מטה החיל "קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות המבצעיות" שלו. כ-190 צוערים החלו את הקורס, אך במהלכו פרשו 16 צוערות וכ-145 צוערים.

עוד בוואלה! NEWS:
הוריו של אורון שאול: לא תיתכן עסקה עם טורקיה בלי השבת הבנים
הצהרות לחוד ומציאות לחוד: התיאום הביטחוני עם הפלסטינים פורח
סיכול פעילות עוינת ותרחישי סייבר: הצצה לתרגיל המטכ"לי

מסיימי קורס טיס מספר 172. דו"צ, דובר צה"ל
בין 30 בוגרי מחזור 172 של הקורס יש ארבע נשים/דובר צה"ל, דו"צ

מנתונים שפרסם דובר צה"ל לקראת הטקס עולה כי אחד מכל ארבעה ממסיימי הקורס מגיע ממשפחה שאחד מבניה כבר זכה לענוד כנפי טיס. עוד עולה מהנתונים כי מחצית בוגרי הקורס מגיעים מערים ברחבי הארץ, לעומת 44% הגרים ביישובים קהילתיים וביישובים הנמצאים בתחומי מועצות אזוריות. רק 6% מגיעים ממושבים.

59% מהבוגרים גרים באזור המרכז, לעומת 32% הגרים בצפון הארץ ו-9% בדרומה. גילם של מרבית בוגרי הקורס הוא 22, וביניהם מתבלט סרן י', בן ה-26, שאף שירת טרם הצטרף לקורס בסיירת "רימון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מסיימי קורס טיס מספר 172. דו"צ, דובר צה"ל
38% מבוגרי הקורס עשו שנת שירות או מכינה קדם צבאית/דובר צה"ל, דו"צ

38% ממסיימי הקורס עשו שנת שירות או מכינה קדם צבאית בין סיום הלימודים בתיכון לבין גיוסם לצה"ל. שיעור דומה השתתף בפעילות תנועות נוער שונות. 6% פקדו את ספסלי ישיבות ההסדר בטרם הצטרפו לקורס. במסגרת הפרק האקדמי של הקורס בחרו 26% מהבוגרים להעביר בלימודי תואר ראשון בניהול מערכות מידע. 23% בחרו בתואר בכלכלה וניהול, 24% בפוליטיקה וממשל, 24% במתמטיקה ומדעי המחשב ו-3% מהבוגרים החלו את הקורס כשהם כבר מחזיקים בתואר ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully