וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג מהתאונה בכביש 1 הודה שנגע בקופסה השחורה - אך לא הואשם בשיבוש

22.6.2016 / 11:13

חיים ביטון, נהג אגד, הואשם בגרימת מותם של שישה בני אדם ברשלנות בתאונה שאירעה בפברואר. בחקירתו הודה שהוציא את הטכוגרף אחרי התאונה, אך הפרקליטות לא גיבשה תשתית ראייתית כדי להאשימו בכך

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד נהג אוטובוס אגד חיים ביטון בגין גרימת מוות ברשלנות ועבירות נוספות עקב אחריותו לתאונה שבה נהרגו בכביש 1 שישה בני אדם בפברואר האחרון. הפרקליטות ביקשה גם לפסול את רישיונו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. ביטון לא הואשם בשיבוש הליכי חקירה אף שנחשד בכך שהוציא את הטכוגרף (מכשיר ובו דיסקה המסמנת זמן, מרחק, מהירות נסיעה ושעות עבודתו של הנהג, א"ס), כשהבין כי הוא מעורב בתאונה.

על פי כתב האישום, ב-14 בפברואר, סמוך לשעה 18:25, נסע הנאשם באוטובוס מירושלים לבני ברק בנתיב הימני כשלפניו נוסעים כלי רכב נוספים. אף שלרשות הנאשם היה שדה ראייה רחב לא הבחין הנאשם במשאית שעמדה בשולי הכביש והמשיך בנסיעתו הרגילה. הנאשם הבחין באיחור כי האוטובוס מתקרב אל כלי הרכב שמלפניו וסטה עם האוטובוס לשוליים מבלי להבחין במשאית שעמדה לפניו.

רק במרחק של כ-30 מטרים הבחין הנאשם במשאית ורק אז הסיט את האוטובוס חזרה לנתיב הימני, אך לא הספיק ופגע במשאית. כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף שלה חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס. כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם. כתוצאה מהתאונה, נהרגו שישה מנוסעי האוטובוס. נוסעת נוספת נפגעה באורח קשה, ושמונה נחבלו באורח קל.

לקריאה נוספת:
ראש אגף התנועה: בעוד הגופות מוטלות, נהג האוטובוס התעסק בקופסה השחורה
נהג האוטובוס חשוד בשיבוש החקירה; עשה תאונה דומה בעבר עם 18 פצועים
"העמדת אותי על הרגליים": הרוגי התאונה בכביש 1 הובאו למנוחות

תוכל להוסיף לתמונות האלה את מילות המפתח: תאונה, תאונת דרכים, תאונות דרכים, כביש 1. עזריאל שניצר, זק"א, ספק 500
"בעוד הגופות מוטלות, הנהג מצא את דרכו לכיוון הטכוגרף". התאונה באוטובוס/ספק 500, עזריאל שניצר, זק"א

הפרקליטות לא הצליחה לגבש תשתית ראייתית נגד הנהג כדי להאשימו בשיבוש הליכים. זאת אף שראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, בעצמו רמז כי ביטון ניסה לשבש הליכי חקירה. "זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג מוצא את דרכו לכיוון הטכוגרף, עושה שם מספר פעולות שאנחנו כרגע בודקים מה בדיוק המשמעויות שלהן", אמר בארי בדיון מיוחד בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הקטל בדרכים.

לביטון לא היה עבר פלילי קודם, אך בעבר עשה תאונה הדומה לזו שאירעה בכביש 1 ובה נפצעו 18 בני אדם באורח קל - באותו קו אוטובוס ובאזור סמוך. רב-פקד משה כהן, בוחן התנועה שחקר את התאונה, סיפר אז כי ביטון נסע "כברת דרך על שולי הכביש". לדבריו, "הוא הבחין במשאית שבריר שנייה לפני הפגיעה, הסיט את ההגה חזק שמאלה ובכך האוטובוס פגע בפינה הימנית הקדמית בפינה האחורית השמאלית של המשאית התקולה".

בתאונה נהרגו לאה מלמוד, בת 61, יעקב חשין בן 27, ישראל וינברג בן 25, חנה פרנקל בת 23, אהרן מרדכי כהן בן 18, לוי יצחק אמדדי בן 16. כמו כן, נפצעה באורח קשה נוסעת. ידה הימנית נקטעה ברובה וברגלה הימנית רוסקה. היא אושפזה בבית החולים אסף הרופא למשך כשישה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully