וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתוסכלים שהחוק לא נאכף": מאות דונמים נשרפו בי-ם בעקבות ל"ג בעומר

27.5.2016 / 0:15

יערן קק"ל אמר לוואלה! NEWS אחרי שכובתה הדליקה הגדולה בבירה כי "שום גוף אכיפה לא מילא את המנדט שלו" נגד האזרחים שהבעירו מדורות באזור מיוער בניגוד לחוק. באופן אירוני, פתחה הקרן לאחרונה בקמפיין נגד בנייה באזור שכותרתו: "שורפים את היער"

צילום: נועם מושקוביץ, דיווח: משה שטיינמץ, רוני כנפו, עורכת: סיגל סיריוס, הפקה: תום רוכלין, תחקיר: עומר שליט, עריכת וידאו: ניר חן

"אנחנו בעיקר מתוסכלים לנוכח העובדה ששום גוף בעל יכולת אכיפת חוק לא מילא את המנדט שניתן לו כדי לאסור את הדבר הזה", כך תיאר אתמול (חמישי) בשיחה עם וואלה! NEWS גידי בשן, יערן קק"ל בהרי ירושלים, את ייאושו מהשריפות שפרצו במהלך היום ככל נראה כתוצאה ממדורות ל"ג בעומר. "עד כה התכלו מאות רבות של דונמים של יער נטוע וחורש טבעי", הוסיף.

בשן סיפר כי משעות הבוקר ועד שעות הצהריים עסקו צוותים וכבאיות של קק"ל בכיבוי כ-20 שריפות קטנות שפרצו כתוצאה ממדורות ל"ג בעומר שלא כובו. "ואני כבר לא מדבר על ערימות הזבל שהושארו בשטח", ציין. לדבריו, בסביבות השעה 12:00-13:00 החלה לנשב רוח חזקה והשריפות הקטנות הפכו כנראה לשלוש-ארבע שריפות גדולות, "אבל זה עדיין דורש חקירה של מומחה". בשן הוסיף כי בקק"ל מתוסכלים כי אין לאנשיו שום מנדט לאכוף את החוק האוסר על הבערת אש בשטחים מיוערים.

כמה שריפות פרצו היום בכמה מוקדים באזור ירושלים. 48 צוותי כיבוי וטייסת שלמה, הכוללת 13 מטוסים, פעלו באזור והשיגו שליטה על האש, שהתפשטה בשל רוחות חזקות. בעקבות הדליקות פונו עשרות בתים משכונות רמות, רוממה, ליפתא וגילה וכן מאבו גוש. שריפות נוספות השתוללו במבשרת ציון ובמטה יהודה.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר ראשון אחרי קריסת המו"מ: יחימוביץ' ומרגלית צמודים, הרצוג צולל
ניצול שואה בן 101 נאבק על ביתו עם ההוצאה לפועל: "רוצים את הקן שלי"
העליון דחה את ערעורה של ענבל אור; תפנה את הפנטהאוז בגבעתיים

שריפה בעמק הארזים, סמוך לרמות, ירושלים. מאי 2016. נועם מושקוביץ
השריפה באזור רמות/נועם מושקוביץ

מאות הדונמים שהתכלו היום בשריפת הענק בהרי ירושלים נמצאים במצפה נפתוח, שעל הגנתו מפני תכנית לבניית שכונת יוקרה, נאבקים קק"ל וארגוני סביבה נוספים. באופן אירוני, בימים האחרונים יצאה קק"ל בקמפיין "המדורה הגדולה בעולם" שבו הזמינה לכאורה את הציבור "למדורת ענק של כ-3,600 עצים במצפה נפתוח, שליד שכונת רמות בירושלים, שייכרתו במיוחד לצורך האירוע". עד כה חתמו כ-10,000 בני אדם על העצומה.

הסיבה לקמפיין נעוצה בשלבי ההכרעה הסופיים של ועדות התכנון בסוגיה אם לכרות את העצים ביערות על מנת לאפשר את בניית שכונת היוקרה. מצפה נפתוח הוא אחד מהשטחים הפתוחים האחרונים שנותרו בסביבת ירושלים ובתחומו נמצאים כמה מעדרי הצבאים האחרונים שנותרו באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקמפיין של קק"ל נגד הבנייה במצפה נפתוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בואו לנצל לטובה את האסון הסביבתי ולארגן אירוע שממנו יוכל ליהנות כל הציבור שייפגע מקידום תכנית הבנייה: קק"ל תעקור את 3,600 העצים, המיועדים לכריתה לטובת דירות היוקרה, ותעלה אותם באש ביום חמישי בערב באירוע פתוח לקהל הרחב. כי אם גם ככה הורסים, לפחות שכולנו נהנה", נכתב באופן בהודעת קק"ל שהועברה בימים האחרונים לעיתונות והפכה היום באופן טרגי למציאות.

"באזור מצפה נפתוח ועמק הארזים נמצא אחד מעדרי הצבאים הגדולים ביותר בארץ. השטח רווי בחיות בר נוספות כמו תנים ושועלים, וכרגע אנחנו עדיין לא יודעים לדעת מה מידת הנזק שנגרם להם כתוצאה מהשריפה", סיכם בשן, יערן קק"ל בהרי ירושלים. "בכל מקרה שריפה גדולה כל כך מצמצמת מאוד את שטחי המחייה שלהם שגם ככה מופרים כל הזמן".

(עדכון ראשון: 20:15)

שריפה בעמק הארזים, סמוך לרמות, ירושלים. מאי 2016. נועם מושקוביץ
מטוס כיבוי פועל להשתלטות על האש/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully