וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ליברמן: כך תיראה חלוקת התיקים בממשלה המסתמנת

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

19.5.2016 / 0:33

כניסת ישראל ביתנו לקואליציה ומינויו של ליברמן לשר הביטחון יגררו עמם תזוזה בתפקידים בממשלה. לפי הערכות, בנט יזוז למשרד החוץ ואלקין יתמנה לשר הכלכלה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

במערכת הפוליטית נערכים היום (חמישי) לחלוקת תיקים מחודשת בעקבות המגעים המתקדמים על צירוף ישראל ביתנו לקואליציה, מהלך שישפיע גם על חלק מהשרים בממשלה. לפי ההערכה, בנוסף לתיקי הביטחון והקליטה שהוצעו למפלגתו של ח"כ אביגדור ליברמן, ימונה שר הקליטה זאב אלקין לשר הכלכלה – תיק שנמצא בימים אלו בידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתניהו צפוי להציע לחבר הכנסת צחי הנגבי את המשרד לעניינים אסטרטגיים, תיק שנמצא כרגע בידי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. בכך ימלא ראש הממשלה את ההתחייבות שנתן להנגבי לפני כשנה עם הרכבת הממשלה הנוכחית.

גורם פוליטי העריך כי יחול שינוי גם בתיקי הבית היהודי. לטענתו, יו"ר המפלגה נפתלי בנט עשוי להתמנות לשר החוץ, ואילו חברת מפלגתו איילת שקד תמונה במקומו לשרת החינוך. שר התיירות יריב לוין יחליף את שקד במשרד המשפטים וימונה לחבר בקבינט המדיני-ביטחוני.

לקראת ממשלה מורחבת || כותרות אחרונות
הרחבת הממשלה: נתניהו הציע לליברמן את משרד הביטחון ותיק הקליטה
מצרים ייחלה שכניסת הרצוג תקדם תהליך מדיני - ואז הגיע ליברמן
הרצוג על המגעים לממשלת אחדות: "לא ננהל מו"מ במקביל לליברמן"
במחנה הציוני תוקפים את הרצוג: "חייב ללכת הביתה"

ישיבת ממשלה מיוחדת לרגל יום ירושלים, מוזיאון ישראל, מאי 2015. מרק ישראל סלם, פול צלמים
לקראת שינוי משמעותי. חברי הממשלה בצילום משותף, מאי 2015/פול צלמים, מרק ישראל סלם

יו"ר המחנה הציוני יצחק קיים אמש מסיבת עיתונאים שנייה במטה הסיעה בתל אביב על רקע הקמת צוותי משא ומתן בין הליכוד לישראל ביתנו. בדבריו תקף את חברתו לסיעה, שלי יחימוביץ', ואמר כי היא חתומה על מינויו של ליברמן לשר הביטחון.

הרצוג רמז כי נתניהו שיקר לו. "לאחר שורת סיכומים מרחיקי לכת דרשתי שכל הסיכומים יהיו כתובים, בעוד שראש הממשלה סירב לכך בחלק מהסיכומים המהותיים הנוגעים לחזון שתי המדינות, ודרש שזה יישמר כהתחייבות בעל פה – על כל המשתמע מכך. אני לא מאמין בהתחייבויות בעל פה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יחימוביץ והרצוג בישיבת  סיעת העבודה, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
"היא התחננה לתיק". הרצוג ויחימוביץ'/נועם מושקוביץ

לדבריו, הוא דרש שורה של מינויים והבטחות. "ההישגים שאליהם הגעתי כללו וטו על הבנייה ביהודה ושומרון, וטו מוחלט על כלל החקיקה במטרה לעצור את החקיקה הגזענית של סימון אוכלוסיות ואנשים, ניהול מדיניות החוץ של מדינת ישראל והגנה על שמה הטוב ומעמדה בעולם, פתיחה מידית של מו"מ, תיק החוץ, תיק הכלכלה, ועוד שבעה תיקים בתחומים שונים וארבעה תפקידי יו"ר ועדה, והעברה של תיק הביטחון למחנה הציוני בנוסף לתיק החוץ".

הרצוג בחר להפנות את החצים לעמיתו לסיעה. "דווקא יחימוביץ' לא למדה את הלקח - היא זו שתהיה חתומה על מינוי ליברמן לשר הביטחון והיא זו שתישא באחריות לתוצאות המינוי. ברית יחימוביץ'-גלאון הרחיקה תומכים מהמחנה בגלל עמדות רדיקליות, שאינן עמדות שמשקפות את תפיסת עולמנו".

(עדכון ראשון: 19:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully