וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: חשש ש-17 אלף תושבי העיר שנשרפה יישארו לכודים

נמשכים המאמצים לפינוי תושבי העיר פורט מקמורי שבמחוז אלברטה, בעקבות השרפה שמשתוללת בה בחמשת הימים האחרונים. 4,000 בני אדם פונו ביממה האחרונה באמצעות מסוקים ו-1,600 מבני ציבור ובתים פרטיים נשרפו כליל

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

חמישה ימים לאחר שפרצה, שריפת הענק במחוז אלברטה שבקנדה עדיין משתוללת ומאיימת על תושבי העיר פורט מקמרי. כוחות הכיבוי המקומיים ורשויות המחוז פועלים בשעות האחרונות לפינויים של 17 אלף בני אדם, אשר קיים חשש כי אם לא יפונו בקרוב דרך הכביש שחוצה את פורט מקמרי - יילכדו בעיר.

בשלושת הימים האחרונים פונו יותר מ-88 אלף בני אדם. ביממה האחרונה לבדה פונו 4,000 תושבים באמצעות מסוקים, והכוחות מעריכים כי במהלך היום יתאפשר פינויים 4,000 תושבים נוספים.

עד כה עלו באש יותר מ-1,600 מבני ציבור ובתים פרטיים בעיר, הנמצאת בפתחו של מרבץ חולות הזפת הגדול באלברטה, מרבץ אתאבסקה, המהווה חלק מרכזי בעתודות הנפט של קנדה. לפי הערכת הגורמים המטפלים בשריפה, האש מאטה את קצב התפשטותה.

עוד ידיעות מהעולם:
הפרו את דממת המוות: תזמורת רוסית ניגנה בהיכל ההוצאות להורג של דאעש
תוצאות חלקיות בבחירות המקומיות בבריטניה: הלייבור מאבד מכוחו
קזחסטן: הנשיא ביטל רפורמה חקלאית בשל מחאה ציבורית

נמשכים מאמצי הפינוי בצל שריפת הענק במחוז אלברטה. רויטרס
עשן מיתמר מעל פורט מקמרי/רויטרס
נמשכים מאמצי הפינוי בצל שריפת הענק במחוז אלברטה. רויטרס
שוטר סוקר את רחובות העיר השרופים/רויטרס

עד לשעות הבוקר, כיסתה האש שטח של כ-850 קילומטר מרובע - יותר משטחה של קלגרי, העיר הגדולה ביותר במחוז אלברטה. מאות כבאים משתתפים במאמצים להשתלט על האש. לפי הדיווחים האחרונים, האש מתרחקת מפורט מקמורי.

מחוז אלברטה יבש יותר מהרגיל לתקופה זאת של השנה, מה שחיזק את התחזיות לקראת עונת שריפות נרחבת, ברקע חורף שחון יחסית וכמות שלגים נמוכה מהממוצע. חברת "סאנקור אנרג'י", שמתקני חולות הזפת שלה הם הקרובים ביותר לעיר, מסרה כי המתקן העיקרי שלה, שנמצא 25 ק"מ מצפון לפורט מקמרי, בטוח, אולם היא צמצמה את פעילותה באזור כדי לאפשר לעובדים ולמשפחות להגיע למקומות בטוחים.

נמשכים מאמצי הפינוי בצל שריפת הענק במחוז אלברטה. רויטרס
שוטרי משטרת מחוז אלברטה מפקחים על פינוי העיר/רויטרס
נמשכים מאמצי הפינוי בצל שריפת הענק במחוז אלברטה. רויטרס
משפחה שפונתה מהעיר מתרעננת באתר מחנאות באגם כריסטינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully