וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד על ההיערכות בגבול הצפון: "מי שיתקוף אותנו – יותקף מיד"

22.4.2016 / 0:04

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ערב חג הפסח מתייחס ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון לנושאים הביטחוניים החמים על סדר יומה של ישראל ואמר כי צפוי שקט בכל הגזרות. על מנהרות חמאס: "השגנו הרתעה חזקה"

מערכת וואלה!

ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף במילואים עמוס גלעד, התייחס אתמול (חמישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לנושאים שנמצאים על סדר היום הביטחוני הישראלי. בין אלו, המו"מ על החזרת השליטה במרכזי הערים הפלסטיניות לידי הרשות הפלסטינית, חשיפת המנהרה בעוטף עזה, יחסי מוסקבה-ירושלים על רקע מלחמת האזרחים בסוריה והפיגוע באוטובוס בבירה.

גלעד אמר כי חג הפסח צפוי להיות שקט ללא אירועים ביטחוניים. "באזור עזה אנחנו צפויים לשקט, ההרתעה שלנו פועלת. בכל הגזרות ניתן לצפות לשקט, שאמור לאפשר לאזרחי מדינת ישראל ליהנות מהחג".

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: תשתית חמאס אחראית לפיגוע באוטובוס בירושלים
אחרי חצי שנה: נלכד מחבל מפיגוע דקירה בקריית ארבע
לא עוד "מחבל בודד": מה תהיה תגובת ישראל לפיגוע של חמאס?

תרגיל חטיבת הצנחנים במילואים ברמת הגולן. 11 באפריל 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"כשמסתכלים מהר אביטל רואים הכול שחור". נתניהו בסיור ברמת הגולן, החודש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בהתייחסו למגעים על הנוכחות הצבאית בגדה אמר: "הרשות הפלסטינית התחייבה לשמור על ביטחון, ובמקום זאת נתנו חסות למקרי רצח נוראים של אנשים חפים מפשע, ילדים, נשים וטף. היום, השיקול הביטחוני המרכזי הוא הגנה על חיי אזרחים. הרשות הפלסטינית רואה בחמאס אויב, כי הוא השתלט בברוטליות ורצח אנשי פתח בעזה ומנסים לסלק את השלטון הקיים ברשות הפלסטינית. הם אויב גם של מצרים, ובירדן הם פשטו על המשרדים של האחים המוסלמים, והחמאס הוא חלק מהאחים המוסלמים. בסוף החלטה שתיפול תיקח בחשבון את הגנה על האזרחים".

גלעד התייחס לתשתית הטרור שביצעה את הפיגוע באוטובוס בירושלים ביום שני האחרון, כפי שבית משפט השלום בירושלים התיר היום לפרסום, ואמר כי לפי שעה לא צפויה תגובה צבאית. "לגבי המחבל, התגובה נשקלת לפי מכלול שיקולים אסטרטגיים וההחלטה מתקבלת לפי נסיבות. אין דבר כזה תגובה אוטומטית, מה שמתחייב זה שמהממשלה מגנה על מהמדינה ומקבלת הנחיות שנראות נכונות לאירוע עצמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
"אין כזה דבר תגובה אוטומטית". שרידי האוטובוס מהפיגוע בירושלים, ביום שני האחרון/נועם מושקוביץ

על חשיפת מנהרת חמאס בכרם שלום: "מדובר במבצע גדול מאוד של צה"ל, שמבטא את סדר העדיפויות הגבוה שניתן למענה לסוג איום זה, שבאמצעותו חמאס מבצעים מעשי רצח ומהמטרה היא למנוע מהם את אפשרות זאת. את רוב ניסיונותיו של חמאס לבצע פיגועים אנחנו מסכלים. לפני שנה נתפסו מאה מחבלים. הם מנסים להטביע את המדינה בדם ורצח. סך הכול נמשכת המלחמה הנחושה נגד הטרור, וחמאס בראש בראשונה, וצריך להתייחס לזה בראייה כוללת.

"אפשר לתת תרחישים קודרים", הוסיף. "חשיפת המנהרה הוכיחה שיכולות צה"ל עמוקות מאוד. השקט בנוי על הרתעה שלא תמיד מגיעה לציבור. הרבה פיגועים נמנעים, אבל שומעים רק על הפיגועים שיוצאים לפועל. ההרתעה כרגע חזקה וצריך לעשות הכול כדי להשאיר את המצב ככה".

גלעד התייחס לתיאום הביטחוני בין ירושלים למוסקבה, ברקע הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "צריך לחשוב אם ביטחון ישראל נשמר מעבר לחזית רמת הגולן. אם מסתכלים מהר אביטל, רואים הכול שחור והגורל של האזרחים נורא והמדינה מתפוררת. אבל כשניסו לכוון מולנו, הם נתקלו במסרים של הרתעה. התוצאה המסתכמת היא שרמת הגולן שקטה. מי שיתקוף אותנו - יותקף מיד".

(עדכון ראשון: 19:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully