וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך פוצץ צה"ל את המנהרה שנחשפה באזור כרם שלום

20.4.2016 / 19:15

בתיעוד שפרסם הצבא נראית המנהרה מבפנים, ולאחר מכן פיצוץ מכמה זוויות שונות. כתוצאה ממהפיצוץ נהרסו חלקים מן המנהרה, שגילויה הותר לפרסום שלשום

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

יומיים לאחר שהותר לפרסם את גילוי המנהרה באזור כרם שלום, צה"ל פרסם היום (רביעי) תיעוד של פיצוצה. בסרטון נראית המנהרה מבפנים, ואז פיצוץ אירע ועשן שחור מיתמר באוויר. כתוצאה מהפיצוץ, לפי צה"ל, נהרסו חלקים מן המנהרה ההתקפית.

ביום שני לאחר פרסום גילויה של המנהרה, נמסר מדובר צה"ל כי המנהרה נוטרלה באופן מבוקר. המנהרה נחשפה לאחר תקופה ארוכה שבצה"ל בשיתוף עם שב"כ נקטו מאמצים שונים, לרבות טכנולוגיות מתקדמות, כשהיעד הוא סיכול של כל מנהרה חוצה ומיגון של כל הרצועה.

מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, אמר בעקבות גילוי המנהרה כי אזור רצועת עזה, לאחר "צוק איתן", חווה את התקופה השקטה ביותר שלו בעשור האחרון. "חמאס ממשיך לנסות לשקם את יכולותיו הצבאיות שנפגעו קשה במבצע, מכין עצמו למלחמה אך מודע למחיר הכבד שישלם אם תפרוץ. בימים האחרונים כוחות אוגדת עזה הצליחו לאתר במאמץ רחב מנהרת טרור בדרום הרצועה. נטרלנו אותה. אנחנו פועלים במאמץ רחב ויכולות שלא ניתן לפרטם כדי לאתר מנהרות נוספות אם ישנן".

לקריאה נוספת:
אנו, תושבי עוטף עזה, מגינים על כל ישראל | דעה
בצה"ל מעריכים: הקמת מכשול למנהרות בעוטף עזה תושלם תוך שנתיים
חשיפת המנהרה מוכיחה: המלחמה בין חמאס לישראל נמשכת

(עדכון ראשון: 10:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully