וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לפעילי מפלגתו: "צריך להפסיק לתת תחושה שאנחנו אוהבי ערבים"

20.4.2016 / 0:15

באירוע הרמת כוסית באשקלון דיבר יו"ר המחנה הציוני על השינוי שמפלגתו צריכה לעבור כדי לזכות באהדת הציבור. הוא הוסיף כי בארץ יש "גוש מרכז גדול", והודה כי פער העמדות בינו לבין שר הביטחון יעלון מהליכוד הוא "קטן יחסית"

צילום: אתר אשקלונט

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג שוחח אתמול (שלישי) עם פעילים באשקלון וטען בפניהם כי מפלגתו צריכה "לשנות את מצב המדינה מבלי לתת תחושה שאנחנו אוהבי ערבים". הרצוג, שאמר את הדברים באירוע הרמת כוסית בעיר הדרומית, הוסיף כי בארץ יש "מרכז גדול", והודה כי פער העמדות בינו לבין שר הביטחון מהליכוד משה יעלון הוא "קטן יחסית".

הרצוג התייחס בדבריו לסקרים שמהם עולה כי מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד צוברת קולות על חשבון המחנה הציוני. "לפיד לוקח לנו היום יותר קולות כי בין היתר הוא נע יותר ימינה מאיתנו בתודעה הלאומית. מה זה ימין? אנחנו לא נהיה ימין". עם זאת הסביר כי הוא ומפלגתו צריכים להבין כיצד להיכנס ללבבות הציבור. "איך לעשות שיאמינו שבידינו לא רק הניסיון אלא גם היכולת לשנות את מצב המדינה מבלי להפקיר את ביטחון ישראל חלילה או מבלי לתת תחושה, שאני נתקל בה בפגישות אינספור עם הציבור הישראלי, שאנחנו אוהבי ערבים".

עוד באותו נושא:
הרצוג על החקירה: "אם מישהו במפלגה לא רגוע - כדאי שיירגע"
ח"כ מיכאלי על חקירת הרצוג: "טוב שהעניין נבדק, אני רגועה"
כבל: "הרצוג לא ימתין ליחימוביץ' - אם ייאלץ לעשות מעשה"

הרצוג בנאום לתומכי המחנה הציוני. ספק 500
"מה זה ימין? אנחנו לא נהיה ימין". הרצוג באירוע/ספק 500

הרצוג מתח ביקורת על חברי מפלגתו. הוא אמר כי בבחירות האחרונות המפלגה זכתה בכוח גדול שלא נראה שנים. "24 חברים בכנסת!", התפעל והמשיך: "אז מה אנחנו מקבלים? בכיינות מפלגתית ותנועתית. ח"כים שמחלקים לנו ציונים במקום להגיד תראו איזו עבודה יפה הסיעה שלנו עושה".

את דבריו חתם הרצוג עם התייחסות לחקירה הפלילית שמתנהלת נגדו בגין חשדות לאי-סדרים בפריימריז לעבודה ב-2013. "אלה לא ימים קלים, אבל אני באמת ובתמים חושב שאני אעבור את זה". שלשום נחקר הרצוג באזהרה ביחידת להב 433 בחשד לעבירות קבלת תרומה אסורה, אי דיווח על קבלת תרומה ומסירת תצהיר כוזב. החקירה סובבת סביב פעילותו בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה ב-2013 כשהתמודד מול ח"כ שלי יחימוביץ'. היחידה ארצית של המשטרה חקרה את הרצוג לאחר קבלת אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות התייחס להתבטאות של הרצוג ומסר בתגובה: "רק לפני שבועיים אמר הרצוג כי סרטן הגזענות מכתים את כולנו ומסתבר שלא טעה בהרבה. בניסיונותיו להשתלב בתחרות על קולותיהם של מצביעי המרכז-ימינה, הוא פוגע ללא היסוס בציבור שלם. בפזילתו הוא חושב שיצליח להתחרות עם אמירות גזעניות של מנהיגים כמו ראש הממשלה שלא היסס להגיד 'הערבים נוהרים'. מי שבוחר לרכוב על גלי הגזענות ולא להיאבק בהם יתפס כפחדן אשר מנסה לרמוס ציבור גדול בחברה בישראל, בניסיון להציל את הקריירה הפוליטית שלו. זאת התנהגות מסוכנת שתוסיף שמן למדורה ותדרדר את האווירה ליותר ויותר גזענית".

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) הגיב גם הוא לדברי יו"ר האופוזיציה מסר. "מסתבר שהרצוג מודאג מכך שדימויה הציבורי של מפלגתו אינו גזעני מספיק. הדרך שהרצוג מוביל את מפלגת העבודה היא דרך של אובדן שרידי חוט השדרה המוסרי והאידיאולוגי של המפלגה, שאיבדה מזמן כל קשר לשמאל ולערכיו. הרצוג מוכיח שוב ושוב שהוא לא יותר ממדקלם ססמאות נבוב, אדם שמשרת יו"ר האופוזיציה גדולה בהרבה על מידותיו העסקניות", מסר פריג'.

(עדכון ראשון: 23:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully