וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "התחקיר על גנדי - רוע לב ושפל שאני לא זוכר כמותו"

16.4.2016 / 11:19

יו"ר ישראל ביתנו גינה בחריפות את תחקיר "עובדה" על רחבעם זאבי, ולפיו הטריד מינית וירה למוות בבדואי חף מפשע. "אין שום קשר לעיתונות. גנדי היה אחד הענקים", טען ליברמן, שלא צפה בתחקיר

עריכה: אביב אירגז

(יוסי שריד נגד החוק להנצחת גנדי ב-2005: "ספר החוקים יסמיק מבושה")

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מתח היום (שבת) ביקורת חריפה על תחקיר "עובדה" על אודות מעשיו המפוקפקים לכאורה של השר לשעבר רחבעם זאבי, שנרצח לפני 15 שנה. בין היתר, נטען להטרדות מיניות, קשרים עם הפשע המאורגן ועבירות חמורות של טוהר הנשק במסגרת שירותו הצבאי, ובהן ירי למוות בבדואי חף מפשע. לדברי ליברמן, שטען כי לא ראה את התחקיר וכי הוא לא מתכוון לראותו, "אין שום קשר לעיתונות. יש פה רוע לב. זה שפל שאני לא זוכר".

בדברים שאמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע למראיין רועי כ"ץ, שיבח ליברמן את פועלו של זאבי. "גנדי נלחם מול המחבלים והצליח למגר את הטרור, הקים את מוזיאון תל אביב והיה אחד הענקים. עושים תחקיר על דברים שנעשו לפנים 50 שנים, כאשר הוא נרצח לפני 15 שנים על ידי מחבל", אמר. "זה לא תחקיר, זו עלילה. אחרי שאילנה דיין עשתה תחקיר על 'שוברים שתיקה', היא חיפשה לחזור בתשובה לחיקו של השמאל".

לקריאה נוספת:
שריד ב-2005: "ספר החוקים יסמיק מבושה כשחוק הנצחת גנדי יעבור"
בנו של זאבי זועם על הטענה שאביו תקף מינית: "בנות 65 מאחורי וילון"
יחימוביץ' על גנדי: "לא עבריין מין רגיל - מכונת עינויים"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. 16 באפריל 2016. עיריית באר שבע,
"ההנהגה לא יודעת להחליט ומפחדת להילחם בטרור". ליברמן/עיריית באר שבע

בהתייחסו לאינתיפאדה הנוכחית, אמר ליברמן כי הממשלה הנוכחית "לא יודעת להחליט ומפחדת להילחם בטרור". לדבריו, "יש פה הנהגה מדינית שלא יודעת לקבל החלטה. ישבתי כמה שנים בקבינט, ואני יודע איך דברים עובדים". הוא אף הזכיר את נאומו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, שהלך לעולמו בחודש שעבר, ואמר: "תראה מה דגן אמר, יש פה הנהגה מדינית שכל תכליתה היא לשרוד ולא לעשות כלום".

ליברמן מתח ביקורת על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מבצע "צוק איתן", וטען כי אמר לו ש"אם אתה לא הולך עד הסוף, אל תתחיל בכלל". בנוסף, אמר ליברמן כי חיזבאללה הוא האיום הגדול ביותר על ישראל בעת הנוכחית, וכי מדובר ב"צבא מסודר". לדבריו, "ההנהגה הנוכחית שלנו לא מסוגלת פסיכולוגית או אישית להתמודד עם אתגרים".

רחבעם זאבי. ראובן קסטרו
"היה אחד הענקים". זאבי/ראובן קסטרו

בהמשך דבריו, התייחס ליברמן לחקירה נגד ישראל ביתנו. לדבריו, "החקירה נפתחה ארבעה ימים אחרי שהכריזו על הבחירות. שאלתי ואמרו לי שתוך ארבעה חודשים יהיו כתבי אישום, והנה עברו 16 חודשים ושום דבר לא קרה". בהתייחסו לחשדות נגד שר הפנים אריה דרעי ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, אמר ליברמן כי הם "מתנהגים בצורה טובה ומכובדת". "שוחחתי עמם והם בטוחים בצדקתם, אני מאחל להם שיצאו זכאים וזכים, אני מקווה רק שלא ייקח להם 17 שנה להוכיח את חפותם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully