וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: קיבלנו את המשלוח הראשון של מערכת ה-S-300 מרוסיה

דובר משרד החוץ של הרפובליקה האסלאמית אישר כי החלק הראשון של המערכת, הנחשבת לאחת ממערכות ההגנה האוויריות הטובות בעולם, הגיע למדינה. זה כמה שנים שישראל והמערב מודאגים מהאפשרות שטהראן תתחמש בכלי ההגנה המתקדם

ספק 500

המשלוח הראשון של מערכת ההגנה האווירית S-300 הגיע מרוסיה לאיראן – כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות האיראנית תסנים, שציטטה את משרד החוץ במדינה חוסיין ג'אבר ענסארי. לפי ההודעה, מדובר בחלק הראשון של המערכת.

"הכרזנו בעבר על כך שלמרות השינויים שנערכו במועד קבלת המערכת, ההסכם ייושם", אמר ענסארי והוסיף: "היום אני מכריז כי החלק הראשון של המערכת הזו הגיע לאיראן". לדבריו, המשלוח הגיע בספינה דרך הים הכספי. על פי דיווחים בכל תקשורת רוסיים, שליחת כל חלקי המערכת צפויה להסתיים באמצע 2016.

עוד כתבות בנושא:
דיווח: רוסיה תעביר את המשלוח הראשון של S-300 לאיראן
בצל המאמץ המשותף בסוריה: איראן "תשמח לרכוש" טילי S-400 מרוסיה
רוסיה פרסמה תיעוד נדיר מניסוי שיגור טיל S-300. צפו

מערכות הגנה מדגם S-300 במצעד צבאי במוסקבה – 2009. רויטרס
מערכת S-300 במהלך מצעד צבאי במוסקבה/רויטרס

רוסיה ביטלה את החוזה להעברת המערכת המתקדמת לאיראן, שנחתם ב-2007 ושוויו מוערך בכ-900 מיליון דולרים, בשנת 2010. זאת, תחת לחץ מדינות המערב שנבע מהמשך פיתוח תכנית הגרעין של המדינה. עם זאת, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביטל את ההגבלה באפריל של השנה שעברה בעקבות הסכם הביניים שהושג בין טהראן ושש המעצמות.

זה כמה שנים שישראל והמערב מודאגים מהאפשרות שטהראן תתחמש במערכת ה-S-300 הרוסית, הנחשבת לאחת ממערכות ההגנה האוויריות הטובות בעולם. הדבר עשוי להקשות על תקיפה אווירית אפשרית של מתקני הגרעין.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מערכת טילים מדגם S-300 במצעד צבאי – מוסקבה, מאי 2015. GettyImages
המערכת המתקדמת במצעד צבאי במוסקבה/GettyImages

בחודשים האחרונים דווח רבות על כוונתה של רוסיה לשלוח את המערכת בקרוב. בפברואר האחרון מסר זמיר קבולוב, ראש מחלקת אסיה במשרד החוץ במוסקבה, כי העברת מערכת S-300 לאיראן תושלם "בהקדם האפשרי".

כמו כן, סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דיווחה לאחרונה על חוזה מתהווה בין מוסקבה לטהראן לרכישת מטוסי קרב מתקדמים מדגם Su-30SM, שצפוי להיחתם בהמשך השנה. "איראן הביעה עניין ברכישת מטוסי הקרב, אולם עד כה הצדדים רק החלו בדיונים על הנושא", מסר גורם בכיר בשירות הפדרלי הרוסי לשיתוף פעולה צבאי-טכנולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully