וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתרה המחלוקת בקואליציה: כ-1,300 מבני הפלשמורה יועלו עוד השנה

לאחר שהעיכוב ביישום התכנית הוביל למרד מצדם של חברי הכנסת אברהם נגוסה ודוד אמסלם, הליכוד הודיע כי מאות מיהודי אתיופיה יעלו לישראל כבר ב-2016. על השניים, שהקשו על הממשלה להעביר חוקים, הוטלו סנקציות אישיות

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(ח"כ נגוסה מאיים: "לא אתמוך בתקציב אם לא תועלה שארית יהודי אתיופיה")

הממשלה החליטה כי כ-1,300 מבני הפלשמורה יעלו מאתיופיה לישראל עוד השנה וכי המשך יישום ההחלטה יובא לדיוני התקציב לשנים 2017 ו-2018 – כך נמסר הערב (חמישי) בהודעה מטעם הליכוד. המהלך פותר המחלוקת שנוצרה בקואליציה בעקבות השיהוי במימוש התכנית, ובמסגרתה נמנעו חברי הכנסת דוד אמסלם ואברהם נגוסה מלהצביע יחד עם הממשלה, שדרשו להעלות את יתר 9,000 בני הפלשמורה שנותרו באתיופיה. בעקבות זאת היא הפסידה לאופוזיציה בהצבעה אחת והתקשה לגייס רוב בכמה הצבעות נוספות. על השניים הוטלו סנקציות אישיות.

"בהמשך להחלטת הממשלה האחרונה בנושא העלאת יהדות אתיופיה ואמירתו של ראש הממשלה נתניהו בסיעת הליכוד מלפני כמה שבועות כי יעלה מאות רבות של בני העדה עוד השנה", נמסר מהליכוד, "הוסכם כי בשנת 2016 יועלו כ- 1,300 מבני העדה וכי המשך יישום החלטת הממשלה יובא לדיוני התקציב לשנים 2017 ו-2018".

לקריאה נוספת בנושא
ליברמן מאיים לא להצביע עם הקואליציה בחוק ההשעיה: "אין מתנות חינם"
מספר הקסם: החשש שהפך לסוד ההצלחה של ממשלת נתניהו הרביעית

ישיבת ממשלה 24 ינואר 2016. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
המחלוקת נפתרה. נתניהו והיועץ המשפטי מנדלבליט בישיבת ממשלה/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

עוד נמסר בהודעה כי ח"כ אמסלם, המשמש יו"ר ועדת הפנים, וח"כ נגוסה, המשמש יו"ר ועדת הקליטה, קיבלו על עצמם עונשים בשל מחאתם. "אף שחברי הכנסת אמסלם ונגוסה פעלו מטעמים ערכיים, השניים מודעים לכך שחרגו מהנהלים המקובלים על סיעת הליכוד בכנסת וקיבלו על עצמם עונשים חסרי תקדים למשך כל מושב הקיץ: הימנעות מהגשת הצעות חוק, שאילתות, הצעות לסדר, ונאומים במליאת הכנסת".

"ראש הממשלה עשה צדק היסטורי כשהורה לבצע את החלטת הממשלה כלשונה", מסרו נגוסה ואמסלם בהצהרה משותפת. "האמנו לכל אורך הדרך כי המאבק שאנו מנהלים הוא מאבק ערכי ומוסרי ואכן זכינו לכך שבעוד חודשיים אחינו יחלו להגיע לישראל. מדובר בבשורה חשובה לכל עם ישראל שיהודי אתיופיה יזכו לחגוג את ליל הסדר הבא עם בני משפחותיהם. עלייה מכל העולם היא חגיגה עבור העם היהודי והיא אבן יסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.
אין ספק כי היום הושג הישג היסטורי שמאחד ומחזק את עם ישראל ואנו שמחים שהיתה לנו הזכות להיות שותפים למהלך חשוב ונעלה זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יהודים בני הפלשמורה בדרכם לישראל, 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין הצרות שגרמה מחאתם של שני חברי הכנסת לקואליציה הצרה היה במהלך ההצבעה על חוק ההשעיה בסוף החודש האחרון, שלפיו יתן יהיה להדיח חבר כנסת בשל תמיכה בשלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל.

החוק אמנם התקבל בקריאה ראשונה ברוב של 59 תומכים לעומת 52 מתנגדים, אך היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון המליץ כי עליו לעבור ברוב של 61. שני הקולות החסרים היו נגוסה ואמסלם.

כשבוע לפני כן, הצליחה האופוזיציה להעביר בקריאה טרומית את חוק הפנסיה של ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני), בניגוד לעמדת הממשלה. גם אז נעדרו שני חברי הכנסת הסוררים, וכך נכשלה הקואליציה בבלימת ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully