וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: החשודים בלינץ' בבאר שבע יגיעו להסדר טיעון עם הפרקליטות

5.4.2016 / 9:00

כתב האישום המקל יחסית שהוגש נגד הארבעה, בהם קצין שב"ס וחייל צה"ל, מייחס להם עבירה של חבלה בכוונה מחמירה באריתראי הפטם זרהום, אותו חשבו למחבל. הצדדים מסרו כי ניתן יהיה להציג הסדר לבית המשפט בקרוב

באדיבות ערוץ 10

נציגי הפרקליטות ועורכי דינם של החשודים בביצוע הלינץ' בנתין הזר הפטם זרהום בתחנה המרכזית בבאר שבע פתחו שלשום (ראשון) במגעים להסדר טיעון. הצדדים מסרו כי הם אופטימיים וכי ניתן להגיע להסדר ולהציגו לבית המשפט בתקופה הקרובה, על אף שבפגישה הראשונה הפער היה גדול מאוד.

לפני כחודשיים הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ארבעה מתושבי העיר. כתב האישום מקל יחסית ומייחס לחשודים חבלה בכוונה מחמירה. זאת, לאחר שהתברר כי זרהום לא מת מהמכות שהטיחו בו הארבעה אלא מירי המאבטח.

על פי כתב האישום, הארבעה, קצין שב"ס רונן כהן, חייל צה"ל יעקב שמבה, דוד מויאל ואביתר דמרי, גרמו לזרהום חבלות רבות. "המנוח שוכב על הרצפה, מדמם, כשהיה ברור לעין כל כי הוא חסר אונים, וקהל רב מסביבו, התקרב אליו הנאשם דוד מויאל והטיח בו בכוח ספסל שהוצב בסמוך, בכוונה לגרום לו חבלה חמורה, נכות או מום", נכתב בכתב האישום.

לקריאה נוספת:
"תהרוג אותו": תיעוד חדש של הלינץ' באזרח האריתריאי בבאר שבע
"שבור לו ת'ראש": האריתראי שנחשד כמחבל נורה וספג מכות
הלינץ' בבאר שבע: קצין שב"ס, סוהר ושני אזרחים נעצרו

התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר פיגוע הירי והדקירה, אוקטובר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר הפיגוע, אוקטובר/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

עוד נכתב כי "חלק מהנוכחים במקום הרחיקו את הנאשם והרימו את הספסל מעל המנוח, שנותר שוכב על הרצפה. סמוך לאחר מכן, ניגשו למנוח החייל יעקב שמבה ואביתר דמרי, ובעטו בו בחוזקה בראשו ובפלג הגוף העליון. כשהמנוח עדיין שוכב על הרצפה, מתבוסס בדמו וחסר אונים, התקרבו אליו קצין שב"ס רונן כהן והסוהר שהיו במקום, הרימו את הספסל והטיחו את הספסל לעבר המנוח על מנת שיהיה מעליו וימנע ממנו אפשרות לזוז".

עו"ד ציון אמיר, סנגרו של רונן כהן, לא הגיע לפגישה עם נציגי הפרקליטות שהתקיימה שלשום. נציגי הנאשמים האחרים טענו בדיון כי אי אפשר להאשים את הארבעה בחבלה בכוונה מחמירה משום שבעת שביצעו את הדברים חשבו שמדובר במחבל וניסו לנטרלו. לכן, הם ביקשו לשנות את הסעיף המדובר. חלק מעורכי הדין סבורים כי אם יגיעו להסדר הטיעון, מאסר בפועל לנאשמים לא יהיה על הפרק, אלא רק הרשעה ועבודות שירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully