וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעולה שהשתבשה? "ארה"ב תכננה ללכוד את מספר 2 בדאעש בחיים"

לפי דיווח ב-CNN, כוח מיוחד של צבא ארצות הברית הסתער על רכב שבו נסע שר האוצר של הארגון, אל-קדוואלי, ותכנן לעצור אותו. ואולם, ברגע האחרון אירעה תקלה מסתורית שאילצה את הלוחמים לירות בו. שר ההגנה: "פגענו ביכולת דאעש לשכור לוחמים"

צילום רויטרס

ארצות הברית תכננה ללכוד בחיים את מספר שתיים ב"מדינה האסלאמית" (דאעש), המוכר כעבד א-רחמן אל-קדוואלי, שנהרג בתקיפה אווירית בסוריה מוקדם יותר החודש – כך דווח אמש (שישי) ברשת CNN, מפי גורם אמריקני. עוד דווח כי מסוקים ובהם כוחות מיוחדים הסתערו על רכב שבו נסע אל-קדוואלי, אך ברגע האחרון משהו השתבש וגרם לכך שהחליטו לירות על הרכב של אל-קדוואלי מהאוויר במקום ללכוד אותו חי. הגורם לא מסר פרטים נוספים על האירוע.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול אישר שר ההגנה אשטון קרטר את העובדה שצבא ארצות הברית הביא למותו של אל-קדוואלי, אך לא התייחס לדיווחים על כך שהכוונה המקורית הייתה לעצור אותו. "אנחנו מחסלים באופן שיטתי בכירים בדאעש", אמר, והוסיף בגאווה: "זהו הבכיר השני בארגון שהצלחנו להרוג החודש".

בכך התכוון למותו של אבו עומר א-שישאני, שכונה "שר המלחמה" של דאעש ונהרג בתקיפה אמריקנית מוקדם יותר החודש. א-שישאני נפצע קשה במתקפה בעיירה א-שדאדי שבאזור חסכה בצפון-מערב סוריה. לאחר כמה ימים, כך מעריכים האמריקנים, הוא מת מפצעיו. יחד עם א-שישאני נהרגו במתקפה האווירית עוד 12 לוחמי הארגון.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
התביעה בבלגיה: DNA של מחבל בבריסל אותר ב"בטקלאן" בפריז
פשיטה משטרתית בבריסל: שלושה חשודים בטרור נעצרו
פגישות בבית קברות והסיוע בטורקיה: 4 תושבי מזרח י-ם תכננו להצטרף לדאעש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבכיר השני שחוסל החודש". אל-קדוואלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרטר הסביר כי חשיבותו של אל-קדוואלי נעוצה בכך שהוא משמש שר האוצר של דאעש. "הרגנו את המנהיג שמפקח על המימון של מבצעי דאעש, ובכך פגענו ביכולתם לשכור לוחמים". לפי מומחים שונים, קדוואלי אף אמור היה להחליף את מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, במקרה שייהרג או לא יוכל לתפקד. הוא גם שימש כאיש הקשר למנהיג המסתורי, שנמצא בקשר מועט עם הארגון.

כשנשאל אם ארצות הברית מתקרבת להבסת "המדינה האסלאמית", השיב: "אנחנו בהחלט בתנופה, ויש לה השפעה". הרמטכ"ל של צבא ארצות הברית, ג'וזף דונפורד, שהשתתף גם הוא במסיבת העיתונאים, הסכים עם שר ההגנה, אך הסתייג ואמר כי "בשום אופן" אינו יכול להגיד כי ארצות הברית קרובה לנצח את הארגון או שהמלחמה בו נגמרה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
זירת הפיצוץ בשדה התעופה בבריסל. רויטרס
"האירוע בבריסל הוא תזכורת לכך שעלינו לקרת את תבוסת דאעש". זירת הפיצוץ בשדה התעופה בבריסל/רויטרס

קרטר קישר בין ההודעה על מותו של אל-קדוואלי לבין מתקפת הטרור שאירעה בנובמבר בפריז, והמתקפה שהתרחשה השבוע בבריסל. "כמו פריז, האירוע בבריסל הוא תזכורת חשובה לכך שעלינו לקרב את מועד תבוסתו של דאעש, בכל מקום בעולם בו הוא פועל", אמר, והדגיש את מחויבותה של ארצות הברית כלפי אירופה. "אויבינו הם משותפים וזהים", הצהיר. "יחד נמשיך לעשות יותר ויותר כדי להביא לניצול מלא של עוצמתנו הצבאית, במטרה לקדם את תבוסת דאעש".

זוהי לא הפעם הראשונה שבה דווח כי אל-קדוואלי נהרג. בחודש יולי טען משרד ההגנה של עיראק כי הוא חוסל בתקיפה של הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארצות הברית, בתל אפר שבצפון המדינה. ארצות הברית הכחישה את הטענה, והוסיפה כי אין מידע המאמת אותה.

תצלומים של אוסמה בן לאדן במחבואו ההררי באזור טורה בורה - אפגניסטן, 1996. משרד המשפטים האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
אל-קדוואלי לימד אותו פיזיקה? אוסמה בן לאדן/מערכת וואלה! NEWS, משרד המשפטים האמריקני

ארצות הברית הכריזה על אל-קדוואלי "יעד מיוחד של הטרור העולמי" בשנת 2014. הוא מכונה ב-12 כינויים שונים, בהם חאג'י אימאם, שבו השתמש קרטר. אל-קדוואלי ידוע גם כאבו אלע אל-אפרי, אך אין אישור מוחלט לכך שהם אכן אותו אדם. אל-אפרי היה המורה לפיזיקה של אוסמה בן לאדן, ונחשב מקורב לו.

מחלקת המדינה האמריקנית הצעיה פרס של שבעה מיליון דולר למי שימסור מידע על אודותיו. זהו הסכום הגבוה ביותר שהוצע בעבור מידע על פעיל דאעש, למעט תמורת פרטים לגבי אל-בגדאדי, שלפי הערכות עשויים להביא לרווח של עשרה מיליון דולר. פרס זה הופך את אל-קדוואלי לאחד מששת הטרוריסטים המבוקשים ביותר בעולם.

הוא נולד בעיר מוסול שבעיראק, וגילו מוערך ב-57 או 59 שנים. אל-קדוואלי הצטרף בתחילה לארגון אל-קאעדה בעיראק, הקבוצה שהתנתקה מארגון הגג והפכה לדאעש בהמשך. לפי מחלקת המדינה, הוא נכלא על ידי הרשויות בעיראק, אך בשנת 2012 שוחרר והצטרף לפעילות "המדינה האסלאמית" בסוריה.

(עגכון ראשון: 21:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully