וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הכותל חוזר בו: דורש למנוע בחקיקה רחבת תפילה משותפת לגברים ונשים

14.3.2016 / 20:30

הרב שמואל רבינוביץ' שלח מכתב לבכירי ש"ס ויהדות התורה, ובו ביקש מהם "לחוקק חוק שישמר את הסטטוס קוו כמו שהיה". הבוקר נחשף בוואלה! NEWS כי המפלגות החרדיות שוקלים לקדם חקיקה בנושא, מהלך שעלול ליצור משבר בממשלה

צילום: רוני כמפו, עריכה: מתן חדד

(חרדים מתעמתים עם "נשות הכותל" בעת תפילת ראש חודש אדר, בסוף השבוע)

אחרי שנחשף היום (שני) בוואלה! NEWS כי המפלגות החרדיות שוקלות לקדם חקיקה שתגביל את פעילות הזרמים הלא אורתודוקסיים בכותל המערבי, כך שהמתווה שאושר בממשלה או החלטת בג"ץ יהיו לא רלוונטיים, פנה רב הכותל שמואל רבינוביץ' לראשי המפלגות החרדיות בדרישה שיפעלו לכך בהקדם.

רבינוביץ' טוען במכתב ששלח לשרים אריה דרעי ויעקב ליצמן ולח"כ משה גפני, כי התעקשותם של החרדים על חוק המקוואות "הוכיחה לעם ישראל כולו מה גדול כוחם של העומדים על משמרת מסורת ישראל", ולכן "עתה, אני קורא לכם לפעול באותה הנחישות לעצירת חילול הקודש בכותל המערבי".

לקריאה נוספת:
מתחת לפני השטח מתבשל לו המשבר הקואליציוני המשמעותי ביותר של נתניהו
נשים דתיות נגד חוק המקוואות: "מחזיר את כולנו שנים אחורה"
השחתת סידורים וקריאות גנאי: חרדים התעמתו עם נשות הכותל

נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר. נועם מושקוביץ
"גדשה הסאה". אישה חרדית מפגינה בעת תפילה של "נשות הכותל" בסוף השבוע/נועם מושקוביץ

לטענתו, "במשך שנים ניצבתי לבד מול מאבקם הנחוש של הזרמים ה"חדשים", וחוד החנית שלהם – ארגון נשות הכותל. שוב ושוב החריפו נשות הכותל את צעדיהן, מתוך מטרה ליצור פרובוקציות, מחלוקות ופגיעה ברגשות המתפללים וקדושת הכותל".

הוא הוסיף: "כעת, גדשה הסאה, הן מבקשים לקרוע את הכותל ואת עם ישראל לזרמים וגזרים, ובה בעת ממשיכים לטעון "כולה שלי". לנוכח הסכנה הנוראה המרחפת מעל לכותל, אני פונה אליכם כי תפעלו באותה הנחרצות ובאותה מסירות הנפש לשמור על קדושת הכותל המערבי ולחוקק חוק שישמר את הסטטוס קוו כמו שהיה".

נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר, 11 במרץ 2016. נועם מושקוביץ
"חובה לפעול". חרדים מתעמתים עם "נשות הכותל" במהלך תפילה בסוף השבוע האחרון/נועם מושקוביץ

בקשתו של רבינוביץ מהפוליטיקאים החרדים שונה לחלוטין במהותה מהעמדה שהציג עד כה. במהלך גיבוש המתווה של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוא היה שותף יחד עם הפוליטיקאים החרדים לשיחות שעסקו בגיבושו. מאז, לאור ביקורת חרדית קשה נגד המתווה, הם הקצינו את עמדתם וכעת שוקלים לקדם חקיקה על הכותל המערבי כפי שעשו עם המקוואות.

אם החרדים יקדמו לבסוף את החקיקה נגד פעילות הרפורמים והקונסרבטיבים בכותל המערבי, הדבר עלול ליצור משבר פוליטי משמעותי בממשלה, לאור העובדה כי גורמים רבים יתנגדו לחקיקה כזו.

במקביל, הם ממשיכים לקדם את חוק המקוואות שנועד לעקוף את החלטת בג"ץ לפיה רפורמים וקונסרבטיבים יוכלו לטבול לצורך גיורים במקוואות ציבוריים. ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר היום במליאת הכנסת כי "אם לא יאושר חוק המקוואות נאלץ להצביע נגד הממשלה בהוראת מועצת גדולי התורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully