וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה לחינוך: "תקוותי ששופטי בג"ץ ייתלו באשמת בגידה חמורה"

22.2.2016 / 11:58

ד"ר ענת רימון אור מבית ברל כתבה בפייסבוק כי "בבוא היום, שופטי העליון יעמדו לדין על הזוועות שעזרו לעולל לפלסטינים ועל עיוותי הדין". בשיחה עם וואלה! NEWS, הסבירה: "התקווה שלי לא שמישהו ימות, אלא שיחזור השיח הרציונלי על מערכת המשפט"

תחקיר: נועה שוסטרמן, מעצב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: מאיה בן ניסן

(וואלה, הבנתי: הימין ובית המשפט העליון)

מרצה במכללת בית ברל עוררה סערה לאחר שפרסמה פוסט בדף הפייסבוק שלה, ובו כתבה: "בבוא היום יעמדו שופטי בית המשפט העליון לדין על אשמת בגידה בדרגה החמורה ביותר. תקוותי שייתלו כמו אחרוני הפושעים נגד האנושות על כל הזוועות שהם עזרו לעולל לפלסטינים, על עיוותי הדין שחוללו לישראלים, ועל הטיית הדין לטובת עושקי משאבי הטבע".

ד"ר ענת רימון אור, מרצה לפילוסופיה של החינוך ולסוציולוגיה של החינוך במדרשה לאומנות במכללה האקדמית בית ברל, פרסמה את הסטטוס בתגובה לפסיקת בג"ץ בעניינו של העציר המנהלי מוחמד אל-קיק, ששובת רעב זה 90 ימים בדרישה לשחררו או להעמידו לדין. בשיחה עם וואלה! NEWS, טענה רימון אור: "מה שהם עשו בפרשת אל-קיק זו בגידה בכל מה שקוראים לו משפט תקין. זו ממש בגידה בדמוקרטיה. על זה הם יצטרכו לתת את הדין".

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן נפגש עם קרי: "פעל לשחרור האסיר שובת הרעב אל-קיק"
המדינה לבג"ץ: אין מקום לחקיקת סעיף היציבות במתווה הגז
סערת ההתפטרות מהמל"ג: "בנט ראה בנו שירות לקוחות, הוא לא מבין את החוק"

סטטוס שפרסמה ד"ר ענת רימון אור, 19 בפברואר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"במדינת חוק לא עוצרים בן אדם בהתאם למחיר שיהיה לעצור אותו שוב". הסטטוס שפרסמה ד"ר רימון אור/צילום מסך, פייסבוק

הסטטוס פורסם ביום שישי, בצירוף קישור לכתבה בנושא הדיון בבג"ץ בעתירות נגד מתווה הגז, שאליו הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו. הבוקר שיתף ראש מועצת יש"ע לשעבר דני דיין את הסטטוס שכתבה בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "והיום בפינתנו 'כי רק הימין מסית' נארח את ד"ר ענת רימון אור, מרצה לפילוסופיה של החינוך".

"זה אני כתבתי, ואני התייחסתי לפסק הדין שאמר שלא ישחררו את אל-קיק, בטענה שאם יצטרכו לעצור אותו שוב זה יסכן את חיילי צה"ל שיצטרכו להיכנס לרמאללה", הסבירה רימון אור. "זה דבר שמנוגד למשפט התקין. שופטים צריכים לשפוט לפי כללי המשפט והצדק. במדינת חוק לא עוצרים בן אדם בהתאם למחיר שיהיה לעצור אותו שוב. זו ממש בגידה חמורה ביותר בערכי הדמוקרטיה".

"גם הקולגות שלי היו צריכים להגיד את מה שאמרתי"

בנוגע להתבטאותה נגד השופטים, הסבירה המרצה: "זה לא מה שאני מקווה, אלא מה שעלול לקרות להם בשעה שתסור הרוח הרעה ששוררת על המדינה עכשיו. התקווה שלי לא שמישהו ימות או ייתלה, אלא שיחזור השיח הרציונלי על מה זה בכלל מערכת משפט, ולפי אילו כללים היא אמורה להתנהל. זה לא רק בעניין אל-קיק, זה בעוד עניינים".

ברמה האישית, הוסיפה רימון אור כי היא חוששת מהתגובות לדעותיה. "לא אגיד לך שאני לא מפחדת, אבל החלטתי להתגבר על הפחד, כי הפחד משתק את כולם, גם את הקולגות שלי שהיו צריכים להגיד את מה שאמרתי", ציינה. "צרוך לקום ולהגיד, מה שהשופטים עושים זו בגידה בכל היקר".

יו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", מאיר אינדור, העביר מכתב לפרקליט המדינה שי ניצן בדרישה לבחון את העמדתה לדין של ד"ר רימון אור בגין "הסתה נגד השופטים וניסיון להטיל אימים על השופטים". לדבריו, "נדמה שהכל יסכימו שביקורת - כן, קריאה לתלותם - לא".

תגובת המכללה: "התבטאות במסגרת פרטית"

מהמכללה האקדמית בית ברל נמסר: "ד"ר ענת רימון אור מלמדת במוסדות אקדמיים שונים וגם במכללה האקדמית בית ברל. ההתבטאות שלה אינה עולה בקנה אחד עם תפיסת העולם של המכללה. התבטאות זאת הינה במסגרת פרטית ולא במסגרת ההוראה שלה במכללה".

(עדכון ראשון: 9:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully