וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל בוחן פתרון טכנולוגי חדש לאיתור מנהרות חמאס בגבול רצועת עזה

8.2.2016 / 14:25

גורמים באוגדת עזה נערכים להקמת תשתיות מתאימות ליישום הרעיון, שנבחר מתוך יותר מ-400 רעיונות בנושא וייבחן לאורך זמן. עד כה השקיעה ישראל יותר משלושה מיליארד שקל בפתרון בעיית המנהרות של חמאס

ספק 500

בצה"ל בוחנים שיטה חדשה לאיתור מנהרות בגבול עזה – כך אישרו גורמים צבאיים בפיקוד הדרום היום (ראשון) לוואלה! NEWS. לשם כך, נערכים הגורמים המתאימים באוגדת עזה להקמת תשתיות מתאימות. מדובר ברעיון ניסיוני מבוסס טכנולוגיה מתקדמת, שייבחן לאורך זמן.

גורמי ביטחון המצויים בפרטי נושא המנהרות סיפרו כי בשנה האחרונה התקבלו במשרד הביטחון יותר מ-400 רעיונות לנושא איתורן. לדבריהם, כולם נבחנו בקפידה, לרבות הצעות ממומחים למנהרות בחו"ל.

לקריאה נוספת:
שטייניץ: ישראל לא יודעת על כל מנהרה שחמאס חופר
חמאס מחדש חפירת מנהרות, אך בישראל עדיין לא סיימו לחקור את "צוק איתן"
בתום הערכת מצב: צה"ל הרחיב את הפעולות לאיתור מנהרות חמאס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילות צה"ל לאיתור מנהרות בגבול רצועת עזה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון, משה יעלון, מנהל בימים אלו דיונים בנושא בהשתתפות גורמי מודיעין, מחקר ופיתוח וגורמים אזרחיים, כדי לעקוב אחר התקדמות הטיפול במנהרות. במקביל נודע לוואלה! NEWS כי ישראל מנהלת צוותי חשיבה עם גורמים מקצועיים מחו"ל שמתמודדים עם הבעיה בתחומי מדינתם. ישראל השקיעה בנושא המנהרות כשלושה מיליארד שקל בשנים האחרונות, לא כולל תקציב אמריקני מיוחד בסך 120 מיליון דולר.

עוד באותו נושא

כשצה"ל מרחיב חיפושים - חמאס חופר עמוק יותר: קרב המוחות שלא נגמר

לכתבה המלאה

פתרון למנהרות? הכדאיות הכלכלית נמוכה

בצה"ל ובמשרד הביטחון מנסים זה יותר מעשר שנים לפתח או לרכוש פתרונות לאיתור מנהרות לאורך רצועת עזה. ברוח מאמץ זה נעשו פניות לתעשיות ביטחוניות ואזרחיות בארץ ובחו"ל. במשרד הביטחון פנו באופן ישיר וחריג למחלקות הנדסה באוניברסיטאות השונות כדי לעודד פתרונות יצירתיים שעד כה לא חשבו עליהם, כולל התחייבות להשקיע משאבים ברעיונות ייחודיים שיעברו בחינה של מפא"ת (המינהל למחקר פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית).

פעילי חמאס בתוך מנהרה. פברואר 2016. רויטרס
פתרונות ממומחים בחו"ל. אנשי חמאס במנהרה ברצועת עזה/רויטרס

גורמים בתעשיות הביטחוניות בישראל מסרו כי המוטיבציה להגיע לפתרונות בתחום המנהרות היא נמוכה, עקב התקציבים הנמוכים שמציעה המדינה תמורת מחקר ופיתוח. זאת ועוד, הכדאיות הכלכלית בפיתוח מוצר היא נמוכה, שכן הביקוש לכך מצומצם.

כמה שבועות אחרי מבצע "צוק איתן" אישר קצין בכיר במטה הכללי כי צה"ל פרש אמצעים טכנולוגיים לאורך קטעים נבחרים בגבול עזה במטרה לאתר מנהרות. עם זאת הוא הזהיר: "אנחנו רחוקים מפתרונות של 100% ומדובר ביכולות מוגבלות מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully