וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס ומאסר על תנאי של שישה חודשים לח"כ זועבי בגין העלבת עובד ציבור

7.2.2016 / 9:45

בית משפט השלום בנצרת גזר על חברת הכנסת מהרשימה המשותפת, שהורשעה בחודש שעבר במסגרת הסדר טיעון בהעלבת שוטרים ערבים ביולי 2014, קנס של 3,000 שקלים ומאסר על תנאי במשך שנתיים. זועבי: "העניין מאחורינו"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (ראשון) על חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) מאסר על תנאי של שישה חודשים במשך שנתיים וקנס של 3,000 שקלים בגין העלבת עובד ציבור. זועבי הורשעה לפני כשבועיים במסגרת הסדר טיעון בגין עבירה זו.

השופטת לילי יונג-גפר מסרה כי קיבלה את עמדת התביעה ופסקה עונש מאסר על תנאי לאחר שלקחה בחשבון את כלל הנסיבות. בין היתר, ציינה כי החליטה לשפוט אותה לקולא בשל הודאתה ועברה הנקי של ח"כ זועבי. הח"כית, שמיוצגת על ידי עורך הדין אראם מחאמיד ממרכז עדאלה, הדגישה כי במהלך המשפט התנצלה על דבריה ואמרה כי זו אינה דרכה.

העבירה שבגינה הורשעה זועבי נעשתה ביולי 2014. הח"כית הטיחה בשוטרים ערבים שהעידו בבית משפט השלום בנצרת אמירות קשות ופוגעניות משום שהם משרתים במשטרת ישראל. השוטרים העידו אז בדיון להארכת מעצרם של חשודים בהפרות סדר, שנערכו בעיר לאחר רצח הנער מוחמד אבו חדיר בירושלים. בנוכחות קהל רב, לרבות בני משפחות העצורים ועורכי דין שהמתינו מחוץ לאולם, אמרה זועבי לשוטרים: "צריך לירוק להם בפרצוף", "לנקות בהם את הרצפה", "לא ללחוץ להם את היד" ו"שיפחדו מאיתנו ומהשבאב, שנעצרים בגללם". בנוסף לכך, קראה להם בוגדים.

לקריאה נוספת:
פנייה לוועדת האתיקה: "הח"כים מבל"ד - סייעני טרור בכנסת"
בנו של פעיל שמאל שנרצח: הח"כים הערבים עודדו מחבל שרצח מחנך לדו-קיום
אחרי שתקפה שוטרים ערבים - ח"כ חנין זועבי מואשמת בהעלבת עובד ציבור
היועמ"ש החליט: ח"כ זועבי תואשם בהעלבת עובד ציבור

משפטה של חנין זועבי בבית המשפט בנצרת. שלומי גבאי
"לא מאוכזבת ולא לא מאוכזבת". זועבי בעת הקראת גזר הדין, הבוקר/שלומי גבאי

אחרי גזר הדין אמרה זועבי כי "העניין מאחורינו, עכשיו אני פונה לעסוק בהריסת בתים בכפר כנא". היא הוסיפה כי היא "לא מאוכזבת ולא לא מאוכזבת" מההחלטה. "אין בכוונתי להתבטא נגד עובדי ציבור. אינני נלחמת בבני אדם, אלא במדיניות של דיכוי", אמרה.

במהלך הדיון התייחסה זועבי גם לסערה סביב הביקור שקיימה יחד עם חברי לסיעה עם משפחות מחבלים, במטרה לזרז את החזרת גופותיהם ולהביאם לקבורה. "זו הייתה חובתנו לפעול בנדון. גם אם זו הייתה גופה של יהודי היינו מתערבים. בנוגע לחמאס, לישראל יש קשר איתם", מסרה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ח"כ חנין זועבי מחוץ לבית משפט השלום בנצרת לאחר גזר הדין, פברואר 2015. שלומי גבאי
"נלחמת במדיניות של דיכוי, לא בבני אדם". זועבי מחוץ לבית המשפט, בוקר/שלומי גבאי

לדבריה, היא ועמיתיה לסיעה עומדים בעין הסערה. "כל שני וחמישי מסיתים נגד חברי הרשימה המשותפת. זה לא בפרופורציה למה שעשינו. יש אווירה פשיסטית וגזענית שלא מקבלת את זכויות הפלסטינים במותם ובחייהם. צריכים להישמע קולות שפויים. יש במקרר גופות כבר ארבעה חודשים. כל דבר אפשר לבנות סביבו גל הסתה, אבל אנחנו לא חוזרים בנו. זו הייתה חובתנו לפעול. ארדן אמר שאין בידיו מידע ממשפחות ההרוגים, ואנחנו נפגשים כדי להביא מידע חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully