וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהיר: ירי לעבר אוטובוס עם תיירים ישראלים, אין נפגעים

אמיר תיבון וסוכנויות הידיעות

7.1.2016 / 13:30

כ-15 חמושים פתחו באש לעבר האוטובוס של תושבי אום אל-פחם, בכניסה לבית המלון "ברסלו" באזור גיזה. כוחות הביטחון עצרו שני חשודים בירי, ונערך מצוד אחר החשודים הנוספים. משטרת גיזה: "לא מדובר בטרור, אלא בסכסוך בין אחד היורים לעובדי המלון"

עריכה: ניר חן

חמושים רכובים על אופנוע ירו היום (חמישי) לעבר אוטובוס תיירים בקהיר. לפי שעה, לא דווח על נפגעים. מקורות ביטחוניים מסרו כי המתקפה אירעה בכניסה לבית המלון "ברסלו" שבאזור גיזה, בכביש המוביל לפירמידות המפורסמות, והוסיפו כי שני חשודים בירי נעצרו. אחד מהחשודים נעצר בזירה, והשני נעצר בחלק אחר של העיר.

לדברי הגורמים, בין התיירים היו לפחות שני אזרחים ישראלים. חאלד שלבי, מנהל מחלקת החקירות במשטרת גיזה מסר לעיתון המצרי "אל-ווטן" כי באוטובוס היו 40 תיירים ערבים-ישראלים. בדברים שאמר לעיתון "אל-יום א-סאביע", טען כי "לא מדובר בטרור, אלא באירוע פלילי כתוצאה מסכסוך בין היורים לבין אחד מעובדי המלון".

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דווח כי קבוצת התיירים הם תושבי אום אל-פחם. ממשרד החוץ נמסר כי הדיווח נמצא בבדיקה. טרם נמסר מידע על המניע לירי.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 3 שנים: הוצב שגריר מצרי בישראל; נתניהו: "יסייע להידוק היחסים"
"למה הרגו אותו?": חיילים מצרים ירו למוות בצעיר ששחה מעזה
דיווח: קצינים בצבא מצרים תכננו להתנקש בחייו של א-סיסי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה ממשרד הפנים בקהיר, נמסר כי כ-15 חמושים השתתפו במתקפה, שכללה ירי אש חיה וזיקוקים לעבר בית המלון, שחלונותיו נופצו. לאחר מכן, החלו חילופי ירי בין כוחות הביטחון במקום לחמושים, שנמלטו מהמקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ירי לעבר אוטובוס תיירים מחוץ למלון בקהיר, מצרים. 7 בינואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
על פי משטרת גיזה, באוטובוס היו 40 ערבים-ישראלים. זירת הירי, היום/אתר רשמי, טוויטר

בחודש ספטמבר האחרון, 12 תיירים נהרגו ועשרה נפצעו כשכוחות צבא ומשטרה במצרים ירו לעבר השיירה שלהם בשוגג. לפי הצהרת משרד הפנים, "כוח משותף של צבא ומשטרה שפעל נגד ארגוני טרור במדבר במערב המדינה ירה בטעות לעבר קבוצת התיירים". כוחות הביטחון המצריים סברו בטעות כי מדובר בשיירת מחבלים ולכן פתחו באש. מאוחר יותר, התבררה כי חלה טעות ומדובר היה בתיירים. לפחות חמישה ניצולים באירוע, גם הם אזרחי מקסיקו, פונו לטיפול רפואי בבית חולים בפרברי הבירה קהיר.

משרד החוץ של מקסיקו אישר כי בתקרית הירי נהרגו לפחות שני אזרחים מקסיקנים. כמו כן, נמסר בהצהרת המשרד כי גופות הקורבנות טרם זוהו. נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, גינה את המתקפה על שיירת התיירים בחשבון הטוויטר שלו. בהודעה שכתב, ביקש נייטו לפתוח בחקירת נסיבות האירוע.

ירי לעבר אוטובוס תיירים מחוץ למלון בקהיר, מצרים. 7 בינואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
טרם נמסר מידע על המניע לירי. בית המלון שנפגע, היום/אתר רשמי, טוויטר

לפני כחודשיים, פרסמה שלוחת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסיני פרסמה סרטון חדש, שבה היא מאיימת כי תתקוף בקרוב את ישראל, ובפרט את העיר אילת. הדובר בסרטון אומר כי הארגון הולך ומתחזק בחצי האי סיני, ואומר כי "בקרוב מאוד" יגיע ויתקוף את אילת (אותה הוא מכנה בשמה הערבי הקדום "אום רשרש").

הדובר פונה ליהודים, ואומר כי מתקרב המועד שבו הם ישלמו על פשעיהם נגד המוסלמים: "אתם תצטערו על מה שעשיתם". עוד אמר: "אנו נמצאים בפאתי הר הבית בפלסטין, קרובים ליהודים אשר גוזלים את האדמה. יותר מפעם אחת שפכנו כבר את דמם של היהודים במתקפות מפתיעות".

ביום ראשון הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה על כניסתו לתפקיד של שגריר מצרים בישראל חאזם חיירת, לאחר כשלוש שנים שבהן לא כיהן שגריר מצרי בתל אביב. "אני מקדם בברכה את בואו ומברך על הצבתו מחדש של שגריר מצרי בישראל, דבר שיאפשר לנו עוד יותר להדק את היחסים עם מדינה ערבית חשובה ומרכזית זו", אמר נתניהו.

(עדכון ראשון: 12:05)

ירי לעבר אוטובוס תיירים מחוץ למלון בקהיר, מצרים. 7 בינואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
ירי לעבר אוטובוס תיירים מחוץ למלון בקהיר, מצרים. 7 בינואר 2016/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully