וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של המחבל מהפיגוע בת"א חשוד בסיוע לרצח; מעצרו הוארך

2.1.2016 / 21:10

בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצר ג'אודת מלחם בחמישה ימים, זאת לאחר שהמשטרה והשב"כ פשטו על בית המשפחה בצפון. מלחם טרם נתפס ובמשטרה מתחזקת ההערכה כי הוא קשור לרצח נהג המונית

צילום: מצלמות אבטחה, שלומי גבאי; עריכה: שניר דבוש

(אביו של המחבל מהפיגוע בתל אביב: "מצטער על מה שעשה")

בית המשפט השלום בחיפה האריך הערב (שבת) את מעצרו של ג'אודת מלחם, אחיו של המחבל החשוד בביצוע הפיגוע רחוב דיזנגוף בתל אביב, בחשד לסיוע לרצח. הוא נעצר מוקדם יותר היום בעת פשיטת המשפטה והשב"כ על בית המשפחה בערה שבצפון, ויוצג בידי עו"ד נחמי פיינבלט. המחבל, נשאת מלחם, הוא תושב הכפר ערה בן 28, שריצה בעבר עונש מאסר בגין תקיפת חייל וניסיון חטיפת נשקו.

אביו של מלחם זיהה אותו בסרטוני האבטחה שהופצו מזירת הפיגוע ודיווח לרשויות. לפי אחד מבני משפחתו, הוא לקח את נשקו של אביו, מתנדב במשטרה, ואיתו פתח באש לעבר יושבי בר "סימטא". כוחות גדולים של המשטרה טרם איתרו את מלחם מאז שנמלט מזירת הפיגוע במרכז תל אביב.

המשטרה עדיין בוחנת את הקשר של מלחם למציאת גופתו של נהג המונית אמין שעבאן, בן 42 מלוד, ברחוב יוניצמן שבצפון תל אביב. גופתו של שעבאן נמצאה כשעה לאחר הפיגוע כשעליה סימני ירי. המשטרה פתחה בחקירת המקרה בחשד לרצח.

לקריאה נוספת:
החשוד בפיגוע בתל אביב: התמכר לסמים והיה "מעורער בנפשו"
אביו של היורה מתל אביב: "לא כך חינכתי אותו, אני מצטער"
משפחת החשוד מהפיגוע בתל אביב המומה: "לא כך חינכנו את ילדינו"

ג'אוודת מלחם, אח המחבל שביצע את הפיגוע ירי בתל אביב. בית משפט השלום חיפה, 2 בינואר 2016. ערן גילווארג
ג'אודת מלחם בבית המשפט, היום/ערן גילווארג

במשטרה ובמערכת הביטחון גבר היום החשש כי המחבל ינסה לחטוף בני ערובה במהלך בריחתו. חשש זה מוביל את כוחות הימ"מ לכוננות ודריכות מוגברת. במשטרה ממשיכים את החיפושים הנרחבים באזור צפון תל אביב בדגש על השכונות הסמוכות לרחוב יוניצמן בצפון העיר, שם נמצאה גופתו של נהג המונית.

במשטרה סבורים כי המחבל עדיין חמוש בכלי נשק וההערכה היא כי הוא לא יחשוש לפתוח בירי כדי להימלט, שכן על פי עדויות שלושת העובדים בפאב הסמוך לזירת הרצח, הם רדפו אחר היורה עד לרחוב מסריק כאשר בשלב מסוים הסתובב המפגע וירה לעברם כמה פעמים. במשטרה חוששים כי במהלך הימלטות המחבל הוא נכנס לדירה או מבנה, שם הוא מסתתר, ושאף לקח בני ערובה עמו, או ייקח בהמשך משום שלפי הבנתו צעד כמו זה עשוי לסייע לו בבריחה.

שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016.. רויטרס
שוטרים סורקים אחר המחבל בתל אביב, אתמול/רויטרס

מכר קרוב של המחבל, הוסיף כי הוא חושש "שהוא יפגע בעוד חפים מפשע". היורה, אזרח ערבי-ישראלי תושב ואדי ערה שבצפון, זוהה על ידי בן משפחתו בסרטונים שהופצו מזירת הירי. לדברי המכר, "הוא הרס את משפחות הנרצחים, והרס גם את משפחתו. הוא הכתים את הכפר שלנו ואת כל ואדי ערה".

"המשפחה וכל תושבי ואדי ערה מתנגדים לפעולות כאלו, יהיו אשר יהיו הסיבות והמניעים", הוסיף. "החשוד סובל מבעיות נפשיות שהוחרפו בעקבות מותו של בן דודו. המשפחה קוראת לו להסגיר עצמו, אין דרך להימלט מכך".

ג'אוודת מלחם, אח המחבל שביצע את הפיגוע ירי בתל אביב. בית משפט השלום חיפה, 2 בינואר 2016. ערן גילווארג
אחיו של מלחם, היום/ערן גילווארג
כוחות משטרה בבית משפחת החשוד ברצח בתל אביב בואדי ערה היום 2 ינואר 2016. שלומי גבאי
פשיטת המשטרה על בית המשפחה בערה/שלומי גבאי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully