וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 בוגרי קורס טיס קיבלו כנפיים; נתניהו: "נפגע במי שפועל נגדנו"

31.12.2015 / 19:30

ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל נאמו בפני מסיימי הקורס היוקרתי בבסיס חצרים, והתייחסו לאיומים העומדים בפני המדינה. "אל לארגוני הטרור מעברו השני של הגבול, כל גבול, לבחון אותנו", אמר יעלון לטייסים הטריים

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

35 חניכי קורס הטיס סיימו היום (חמישי) את המסלול הארוך בטקס הסיום של מחזור 171, שנערך בבסיס חצרים של חיל האוויר במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר אמיר אשל. נתניהו התייחס בדבריו לאיומים העומדים בפני מדינת ישראל ואמר: "לא נאפשר לאויבנו לסכן את בטחונה של ישראל ונפגע בכל מי שקם לפגוע בנו". לדבריו, "לאיום על הציוויליזציה שלנו מצד האיסלאם הקיצוני יש שתי שלוחות: איראן וארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). הנחשול לא ייעצר מעצמו - בעמידה מול כוחות הרשע צריך לרדוף את הטרוריסטים במעוזיהם".

"יש לנו כוח מגן שבמהירות הופך לכוח מחץ", הוסיף נתניהו ושיבח את יכולות חיל האוויר. "לחיל יש יכולת לשגר במהירות אל היעד כוח אש משתק ומדויק, גם למרחקים ארוכים. היכולת הזאת הופכת אותו לזרוע הארוכה החשובה ביותר בישראל". ראש הממשלה רמז גם על המגעים המתקיימים בין ישראל למדינות ערב המתונות ואמר: "ההכרה בכך שלישראל יש את הכוח והרצון לפעול נגד אויבים משותפים מחלחלת ברחבי העולם ומייצרת בריתות חדשות ומפתיעות, שייתכן שיסייעו בהמשך להשיג את השלום המיוחל".

נתניהו התייחס גם לגל הטרור הנוכחי, ואמר כי "בחודשים האחרונים, צה"ל, המשטרה, משמר הגבול והשב"כ נלחמים בתקיפות בגורמי הטרור, במפגעים, במסיתים ובפורעי חוק". הוא דיבר גם על פעולות הטרור היהודי והדגיש: "המאבק מתנהל בפורעי חוק מכל צד שהוא, גם באלו מבית - לא נסבול רוצחים בקרבנו. הפעילות הנרחבת של כוחות הביטחון מתבצעת בהגנה ובהתקפה כאחד – בלי שום מגבלות. אזרחי ישראל ניצבים לצד לובשי המדים ומגלים חוסן ואיתנות".

עוד בוואלה! NEWS:
גורמי צבא מזהירים: "חמאס הגביר את חפירת המנהרות לעבר עוטף עזה"
שרה נתניהו נחקרת בלהב 433 על פרשת המעונות
"זכיתי לגעת לך בתחת": שוטר ממודיעין הואשם במעשה מגונה בבת 16

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעניק כנפי טיסה לחניך המצטיין בטקס סיום קורס טיס בחיל האוויר. דצמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מעניק כנפיים לאחד מבוגרי הקורס/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

שר הביטחון יעלון השמיע גם הוא איומים כלפי הגורמים המנסים לפגוע בביטחון ישראל. זאת, על רקע החשש מפיגוע נקמה של חיזבאלללה על חיסול סמיר קונטאר, שיוחס לישראל. "גם עתה יודעים אויבינו, כי אם רק ינסו לפגוע בנו, אנו נכה בהם בעוצמה, ונעשה זאת בכל דרך ואופן שנמצא לנכון - מהאוויר, מהים ומהיבשה", אמר יעלון והוסיף: "אין לנו כל כוונה להתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל, ואל להם לארגוני הטרור מעברו השני של הגבול, כל גבול, לבחון אותנו. אנו נעשה זאת בנחישות רבה, אך גם בתבונה ובאחריות.

יעלון שיבח את יכולות חיל האוויר וציין כי "היכולת של כלי הטיס להגיע לכל מקום, בכל עת, ולפגוע בדורשי רעתנו המנסים ללא הפסק לשבש את חייהם של אזרחי ישראל - בין אם באמצעות פעילות טרור ובין אם באמצעות הברחת אמצעי לחימה מתקדמים - היכולת הזו היא רבת ערך לביטחוננו הלאומי, ומאחוריה עומדים אנשים. במלחמות ובמבצעים, באימונים ובשגרה, חיל האוויר ומשרתיו במרומים ובקרקע מעניקים למדינת ישראל מעטפת הגנה מתוחכמת ויכולות התקפיות רבות עוצמה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מעניק כנפי טיסה לחניך המצטיין בטקס סיום קורס טיס בחיל האוויר. דצמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש לנו כוח מגן שבמהירות הופך לכוח מחץ". נתניהו ומסיימי הקורס, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בטקס נכחו גם זהבה והרצל שאול, הוריו של סמל ראשון אורון שאול, ושמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר גולדין, שגופותיהם נמצאים בידי חמאס. כמו כן הגיעו אוהד בן ישי, שנפצע באורח אנוש במבצע "צוק איתן", וירין אשכנזי ויובל אפל שנפצעו באורח קשה מאוד במהלך גל הטרור הנוכחי. "משפחותיהם של אורון שאול והדר גולדין נמצאים כאן בקהל", אמר נתניהו. "אנו מחויבים להחזיר את אורון והדר הביתה". יעלון אמר כי "גם עתה, באירוע המרגש והמיוחד הזה, לא נשכח את נעדרי צה"ל, בהם לוחם צוות אוויר רון ארד, וכן סמל ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין זכרם לברכה, שנפלו במבצע 'צוק איתן' ואנו עושים ככל יכולתנו להשיבם לישראל, תוך התמודדות עם אויב אכזר שאינו בוחל בכל דרך נבזית להתעמר במשפחותיהם".

השניים בירכו את מסיימי הקורס, ונתניהו בירך באופן אישי את הנווטת עפרי ואת אחיה של הנווטת תמר אריאל, שנהרגה באסון בנפאל. "עבדתם קשה מאוד כדי להגיע למעמד הזה", אמר נתניהו. "הפגנתם נחישות ויכולות מרשימות והיום אתם מקבלים לידיכם פיקדון משולש – את כלי הטיס שלנו, את הגנת שמינו ואת ביטחונם של אזרחי המדינה". יעלון אמר כי מסיימי הקורס הם "פסיפס מרהיב של דור איכותי, מרשים, מחויב, עם סיפור חיים המלווה כל אחד ואחת מכם".

מסדר הכנפיים – טקס סיום קורס טייס, חצרים. דצמבר 2015. דובר צה"ל
הטייסים החדשים/דובר צה"ל

הרמטכ"ל איזנקוט אמר בנאומו כי "חיילי צה"ל מתמודדים יום ביומו עם טרור רצחני. גם מעבר לגבולותינו יודעים היטב כי זרועו הארוכה של צה"ל מסוגלת להגיע לכל מקום". מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הוסיף: "המפה האווירית במזרח התיכון השתנתה לאחרונה לבלי היכר. אנו פועלים בתווך אווירי של שמיים צפופים, באחריות ושיקול דעת, מקבלים החלטות בשברירי שניות ומשכילים לבצע משימות ולשמור על חופש פעולה. היכולת שלכם, הבוגרים, להשתלב ולחזק את כוחנו, מקורה בבית גידולכם, בהורים ובכלל משפחותיכם. הם שחינכו, יצקו ערכים ועיצבו אתכם. ברוכים הבאים למשפחת חיל האוויר".

מסדר הכנפיים – טקס סיום קורס טייס, חצרים. דצמבר 2015. דובר צה"ל
מטס חגיגי לכבוד מסיימי הקורס/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully