וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל ממליץ: להוציא את תחנת גלי צה"ל מהצבא

10.11.2015 / 16:57

הצבא מציע קיצוץ רוחבי של 6% בכלל המטות, זאת במסגרת התכנית הרב-שנתית "גדעון". הקיצוץ ישפיע על הצנזורה, הרבנות, הפרקליטות ויחידת הגששים. אוגדה 162 תעבור לפיקוד הדרום וחטיבת גבעתי תוכפף אליה. כמו כן, עד 2017 ירד מספר משרתי הקבע ל-40 אלף

בית גלי צה"ל ביפו. ניב אהרונסון
גלי צה"ל/ניב אהרונסון

"במסגרת התכנית הרב-שנתית "גדעון", החליט הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט על קיצוץ דרמטי בצה"ל", כך אמר היום (שלישי) קצין בכיר בשורות הצבא. לדבריו, "יתקיים קיצוץ בחלקים שונים בצבא, בהם יחידת הצנזורה הצבאית, הרבנות ומחלקת מדעי ההתנהגות. כמו כן, גם הפרקליטות הצבאית עתידה להיפגע מהקיצוצים, וכן 25% מתקציב יועץ הכספים של הרמטכ"ל, אחוז זהה ייפגע מתקציב יחידת הגששים". עוד הסביר הקצין הבכיר, כי "300 משרתי הקבע המשמשים כנהגי ביטחון יוחלפו בנהגים בשירות סדיר".

עוד החליט איזנקוט, במסגרת תכנית "גדעון", על האצת הקמת זרוע סייבר וחטיבת קומנדו שתחתיה יפעלו מגלן, דובדבן, אגוז ורימון. בנוגע לתחנת גלי צה"ל, אמר הקצין כי "הרמטכ"ל רוצה להוציא את גל"צ מהצבא - אך לא לסגור את התחנה".

עוד בוואלה! NEWS:
דודם של הילדים המחבלים: "אולי שתלו להם סכין?"
עוד 1,000 שקל בחודש: חברי הכנסת אישרו לעצמם העלאת שכר
"רצה להפחיד, לא לרצוח": המחבל בן ה-13 לא הודה בניסיון רצח

סדנא מטכ"לית לסיכום תר"ש גדעון בראשות הרמטכ"ל גדי איזנקוט, 10 בנובמבר 2015. דובר צה"ל
רב-אלוף גדי איזנקוט/דובר צה"ל

הקצין הבכיר הדגיש כי "בצה"ל התחייבו שעד 2017 מספר משרתי הקבע יעמוד על 40 אלף – ואנחנו בדרך לשם". עוד הוסיף הקצין: "מדובר במהלכים מורכבים מאוד ולא פשוטים. לפני כשנתיים היינו 45 אלף משרתי קבע, וצריך לזכור שלכל אחד מהם יש משפחה". לדבריו, "צה"ל נמצא כיום במספר משרתי הקבע הנמוך ביותר מאז שנת 2009".

במסגרת הקיצוצים הוחלט להעביר את אוגדה 162 (עוצבת הפלדה) מפיקוד מרכז לפיקוד דרום, כאשר מתחתיה תפעל חטיבת גבעתי. כמו כן, הוחלט על קיצוץ חטיבה מרחבית בפיקוד דרום וכן במחוז בפיקוד העורף. חשוב לציין כי חלק מהנושאים טעונים את אישורו של הדרג המדיני.

טקס יום הזיכרון לנופלי גדוד הסיור של חטיבת גבעתי. הטקס ייערך בסימן חמשת המפקדים והלוחמים מהיחידה אשר נפלו בשנה האחרונה במבצע צוק איתן. בארות יצחק, אפריל 2015. קובי אליהו
חטיבת גבעתי תוכפף לפיקוד דרום/קובי אליהו

עוד במסגרת הקיצוץ במטות צה"ל במסגרת התכנית הרב-שנתית, החליט הרמטכ"ל כי הקצינים הבכירים – בדרגת סגן-אלוף ואלוף-משנה – שעד היום פיקדו על שני קציני מטה, יחלו לפקד על ארבעה וחמישה קצינים. עוד הוחלט על גופים, בהם יחידות אחזקה של כלי רכב קרביים וטנקים, שיועברו מאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לאחריות זרוע היבשה.

בחודש מרץ השנה, הורה איזנקוט על צה"ל להכין תכנית רב-שנתית עד סוף 2016. עד אז המשיך צה"ל לקבל תקציב מדי חודש ממשרד האוצר. בניגוד לרמטכ"ל הקודם בני גנץ, שאיים להשבית אימונים בשל מצוקת תקציב, קבע איזנקוט נחרצות בזמנו כי יש לאפשר בכל מחיר אימונים ביבשה, באוויר ובים. "לא מעניין אותי איך נעשה את זה – צה"ל לא יפסיק להתאמן", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully