וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הלינץ': המשטרה תחקור את מותו של האריתראי שנורה בפיגוע

המשטרה החליטה לחקור את מותו של הבטום זרהום במהלך הפיגוע אמש בתחנה המרכזית בבאר שבע. תחילה הוא נורה על ידי מאבטח בזירה - שטעה בזיהוי וחשד שהוא המחבל. לאחר מכן, אנשים שהיו במקום תקפו אותו באורח קשה. מעסיקו סיפר שנסע לעיר בכדי לחדש את ויזת העבודה שלו

עריכה: ניר חן

(בווידאו: נציגת האגודה לזכויות האזרח על הלינץ' במשדר וואלה! NEWS)

המשטרה החליטה היום (שני) לחקור את מקרה הלינץ' בהבטום זרהום, אזרח אריתראי בן 29, במהלך הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. זרהום נחשד תחילה כאחד משני המחבלים, כאשר למעשה, הוא כלל לא נטל חלק בפיגוע אלא נפצע במהלכו. הוא פונה במצב קשה מאוד לבית החולים סורוקה בעיר, שם נקבע מותו.

מבדיקה ראשונית עולה כי זרהום נורה על ידי מאבטח שהיה במקום, זאת כי לאחר ששגה בזיהוי וחשד שהוא המחבל. לאחר מכן, הוא גם הותקף והוכה על ידי אנשים שהיו במקום - וגם כן חשדו כי מדובר במחבל.

במקביל, ד"ר מוטי קליין, מנהל יחידת טיפול נמרץ בבית החולים סורוקה שבעיר אמר היום (שני) באולפן וואלה! NEWS כי סיבת מותו, ככל הנראה, נבעה הירי ולא מהלינץ' שבוצע בו לאחר מכן. "הוא הוטס לחדר הניתוח, אולם דקות ספורות לאחר שיצא מהניתוח למחלקת טיפול נמרץ - הוא מת מפצעיו", כך אמר ד"ר קליין והוסיף, "לעולם לא נדע ממנה הוא מת, אבל פציעות הירי - שפגעו באיבריו הפנימיים - היו קשות מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: המחבל בפיגוע בבאר שבע - בדואי מהנגב
תיעוד בלעדי: הרב פינטו מאושפז בניו יורק, חסידיו צמים
החייל שנרצח בפיגוע בבאר שבע הוא סמל עומרי לוי, בן 19 משדי חמד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבטום זרהום, הגיע לבאר שבע כדי לחדש את אשרת העבודה שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהעדויות עולה כי בזמן שהמחבל חדר לתחנה והחל לירות, אחד ממאבטחי המקום שהיה בנקודה אחרת - נע לכיוון זירת האירוע. בדרכו הוא נתקל בזרהום, ככל הנראה חשד שהוא המחבל וירה בו. בפיגוע נרצח גם סמל עומרי לוי, בן 19 ממושב שדי חמד שבשרון, ונפצעו עשרה בני אדם נוספים, בהם ארבעה חיילי צה"ל באורח קשה.

סביב זרהום התקהלו תוך זמן קצר אזרחים רבים, שקראו להרוג אותו. האירוע החמור כולו תועד במצלמות וניתן לראות כיצד רבים מקללים ומשלהבים את האווירה המתוחה ממילא. "קום יא זבל", נשמע אחד צועק בעוד אחרים מגדפים: "שבור לו ת'ראש". בשלב זה מצליח אדם אחד לפרוץ את האנשים אשר גוננו על הפצוע והוא נראה בועט בחוזקה בראשו. אחר מטיח בו ספסל כבד.

רק לאחר שכמה אזרחים ושוטרים הבינו כי מדובר בטעות בזיהוי, פינוי אותו צוותי הרפואה מהזירה לבית החולים סורוקה בעיר כשהוא פגוע באורח קשה. חברו של הפצוע, שהיה איתו זמן קצר לפני הפיגוע העיד כי חברו בסך הכול רצה לתפוס מחסה. מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב יורם הלוי אישר שהאריתריאי אכן זוהה בטעות ונורה, והוסיף כי בזמן שהמחבל ניסה לברוח "הוא נתקל בכוחות מולו, נורה ונהרג".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני הרוגים, עשרה פצועים. זירת הפיגוע בתחנה המרכזית/מערכת וואלה!, צילום מסך

זרהום עבד בשנה האחרונה במשתלת "שורשים", במושב עין הבשור שבמועצה האזורית אשכול. שגיא מלאכי, מנכ"ל המשתלה, תיאר אותו כעובד מסור, אהוב על עמיתיו ונעים הליכות. לדברי מלאכי, "אנו עצובים וכואבים את מותו המזעזע של זרהום, ונערכים כעת למתן תמיכה רגשית לחבריו לעבודה בסיוע מרכז החוסן של המועצה". מלאכי הוסיף, כי מילה שהה אתמול בבאר שבע בכדי לחדש את ויזת העבודה שלו בשטח ישראל.

מיכל פינצ'וק מנכלית א.ס.ף (ארגון סיוע לפליטים ולמבקשי מקלט) הגיבה לאירוע הקשה: "אנו מזועזעים וכואבים את מותו של הבטום זרהום, מבקש מקלט בן 29 מאריתריאה שנהרג בזירת הפיגוע לאחר שהותקף באלימות בידי ההמון". לדבריה, "הלינץ האיום הזה חייב להיחקר מיידית על ידי משטרת ישראל ועל האחראים למותו לעמוד לדין. זרהום, הותקף באכזריות בגלל צבע עורו וסיים את חייו בצורה טרגית כשהיה בדרכו לחדש את אשרת השהייה שלו בישראל. על רשויות המדינה לקחת אחריות מלאה על המקרה הקשה הזה, לדאוג לסידורי הטסת גופתו של זרהום ולפיצויים למשפחתו".

(פרסום ראשון: 2:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully