וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שבור לו ת'ראש": האריתראי שנחשד כמחבל נורה וספג מכות

18.10.2015 / 23:14

בזמן הפיגוע בבאר שבע ירה מאבטח באזרח אריתריאה שחיפש מקום להסתתר. בעודו שוכב חסר ישע מדמם על הרצפה, התקהלו סביבו רבים - מקללים ומעודדים להרוג אותו. הוא אושפז במצב קשה ומת כמה שעות לאחר מכן. תיעוד קשה לצפייה

צילום: זוהר גואטה, עריכה: שניר דבוש

הפיגוע הרצחני בבאר שבע עלה לאזרח אריתראה בחייו, לאחר שתושבים זועמים ביצעו בו לינץ' כשחשבו שמדובר במחבל. מהעדויות עולה כי בזמן שהמחבל חדר לתחנה והחל לירות, אחד ממאבטחי המקום שהיה בנקודה אחרת - נע לכיוון זירת האירוע. בדרכו הוא נתקל בנתין אריתראי שמשום מה עורר את חשדו. הוא פתח לעברו באש בחושבו שהוא מחבל - ופגע בו. האיש נותר מתבוסס בדמו.

סביבו התקהלו תוך זמן קצר אזרחים רבים, שקראו להרוג אותו. האירוע החמור כולו תועד במצלמות וניתן לראות כיצד רבים מקללים ומשלהבים את האווירה המתוחה ממילא. "קום יא זבל", נשמע אחד צועק בעוד אחרים מגדפים: "שבור לו ת'ראש". בשלב זה מצליח אדם אחד לפרוץ את האנשים אשר גוננו על הפצוע והוא נראה בועט בחוזקה בראשו. אחר מטיח בו ספסל כבד.

עוד על הפיגוע בבאר שבע
חייל נרצח ו-11 נפצעו, המחבל חוסל
"יש יריות בתחנה המרכזית": הדיווח למוקד 100 על הפיגוע. האזינו
חמאס שיבח את הפיגוע בבאר שבע: "פעולה הירואית נגד הכיבוש"

כוחות רפואה שהגיעו לזירה פינו אותו במצב קשה לבית החולים סורוקה בעיר. חברו של הפצוע, שהיה איתו זמן קצר לפני הפיגוע העיד כי חברו בסך הכל רצה לתפוס מחסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזרח שכמעט בוצע בו לינץ' במהלך הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' התייחס לפיגוע הקשה, שבו נרצח חייל ונפצעו עשרה נוספים, וכן לתקרית המחרידה שבו תושבים הוציאו להורג אדם חף מפשע. "אני קורא לתושבים שלא לקחת את החוק לידיים. צריך לתת לכוחות הביטחון לעשות את העבודה, ובמקביל לגלות ערנות". אמר. "צריך לזכור שלא כל התושבים הערבים בישראל הם מחבלים ושאסור להפוך כל ערבי למחבל".

מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב יורם הלוי אישר שהאריתריאי אכן זוהה בטעות ונורה, והוסיף כי בזמן שהמחבל ניסה לברוח "הוא נתקל בכוחות מולו, נורה ונהרג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully