וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בערב ראש השנה: חמשת המחבלים הואשמו בהריגה

יהושע בריינר

15.10.2015 / 10:22

לאחר התלבטות הוחלט בפרקליטות להאשימם בהריגה ולא ברצח. כתב האישום קבע כי ביצעו את מעשיהם כפעולת תגמול על אירועי הר הבית. בפיגוע מת אלכסנדר לבלוביץ', שלקה בלבו והידרדר עם רכבו לוואדי, כתוצאה מהאבנים שהושלכו לעבר רכבו. בנו ניר: "המומים. זה רצח בכוונה תחילה"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

כתבי אישום הוגשו היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד חמישה תושבי מזרח ירושלים בגין מעורבותם במות אלכסנדר לבלוביץ' בפיגוע האבנים בערב ראש השנה - אולם לאחר התלבטות הוחלט בפרקליטות להאשימם בהריגה ולא ברצח. החמישה, בני 19-16 תושבי שכונת צור באהר שבמזרח העיר, קשרו את עצמם למעשה. בכתב האישום צוין כי החמישה ביצעו את מעשיהם כפעולת תגמול על אירועי הר הבית.

החמישה הואשמו כאמור בעבירות של הריגה, וכן בעבירות של חבלה חמורה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, הצתה, ייצור נשק. בפני שניים מהנאשמים עומדים גם עבירות ביידוי בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון במהלך התפרעויות בשנת 2014.

בנו של לבלוביץ', ניר, אמר בתגובה להגשת כתב האישום: "אנחנו ברגע קשה. מעבר להגשת כתב האישום, היום זה ה-30 לאבא. אנחנו המומים מההחלטה להגיש כתב אישום על הריגה ולא על רצח. זה מקרה של רצח בכוונת תחילה. המחבלים שרצו לרצוח את אבא לא באו להפחיד או לפגוע בו. התוצאה היא רצח לכל דבר. אנחנו מקווים שהחוקים שנמצאים על שולחן הממשלה ישנו את המצב ושאבא יהיה תקדים כדי שאנו נוכל למצות את הדין עם המחבלים עד תום".

עוד לקריאה בוואלה! NEWS:
נעצרו ארבעה חשודים במעורבות בפיגוע האבנים בערב ראש השנה
קורבן פיגוע האבנים הובא למנוחות; בנו: "נרצחת בעיר שכה אהבת"
"חושבים פעמיים איך להגיע לבית": בארמון הנציב "חיים עם הטרור"

אלכסנדר לבלוביץ, שנהרג לאחר שרכבו סטה מהמסלול בעת שלקה בהתקף לב, על פי החשד בעקבות יידוי אבנים לעבר רכבו, ספטמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
לקה בלבו כתוצאה מיידוי האבנים. אלכסנדר לבלוביץ'/חטיבת דובר המשטרה

הגשת כתב האישום של הקטינים ביחד עם זה של הבגירים נעשתה לאחר קבלת אישור מהיועץ המשפטי לממשלה. ההחלטה להאשימם בהריגה ולא ברצח התקבלה הבוקר לאחר דיונים במשרד המשפטים, והוכרעה רק לאחר שבכל חקירותיהם של החמישה בשב"כ לא נמצאה כוונה מלכתחילה להרוג את נוסעי כלי הרכב, אשר דרושה על מנת לבסס את עבירת הרצח. מלבד הריגת לבלוביץ', מואשמים החמישה בשמונה עבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, בעקבות זריקות אבנים על כלי רכב אחרים שחלפו במקום. על פי החוק החדש, העונש על עבירה זו הוא 20 שנות מאסר.

מחקירות המשטרה והשב"כ עולה כי החמישה - מוחמד סלאח, מוחמד אבו כף, ווליד פראס, מוסטפא אטרש ועבד דוויאת, נפגשו כדי לשחק קלפים בבית של קרוב משפחתו של אחד מהם, הנמצא במרכז השכונה, ואף הלכו לקנות שתייה לקראת המשחק. כך סיפרו לוואלה! NEWS גורמים המעורים בפרטי הפרשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פסחו על כלי רכב שבהם היו נוסעים בעלי חזות ערבית

הגורמים אמרו כי לפי החקירה, במהלך הערב הציע לכאורה הנאשם המרכזי בפרשה, עבד דוויאת, כי יילכו להשליך יחד אבנים על כלי רכב ישראליים בכביש הסמוך, המוביל לשכונת ארנונה. על פי החקירה, החמישה החליטו שאחד מהם יישאר מאחור, ידווח לחבריו באמצעות הטלפון הנייד על כלי רכב הנוסעים בכביש ויזהיר אותם במקרה שכוחות הביטחון הישראליים יתקרבו.

לפי הודעת שב"כ בנושא, ארבעה מהנאשמים החלו ביידוי האבנים, תוך שהם מדלגים על כלי רכב שבהם הבחינו בנוסעים בעלי חזות ערבית. כמו כן נמסר כי לאחר שדוויאת הצליח לכאורה לפגוע ברכבו של לבלוביץ' והבחין בתאונה הקשה שנגרמה כתוצאה מכך, נמלטו כולם וסיכמו ביניהם שלא ידברו על האירוע. בשב"כ ציינו כי דוויאת היה עטוף בדגל של חמאס בעת השלכת האבנים.

הלווית אלכסנדר לבלוביץ', גבעת שאול, 16 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
הלוויותו של לבלוביץ'/נועם מושקוביץ

לאחר האירוע הקשה, כנהוג במקרים מסוג זה, נפתחה חקירה שנועדה לאתר את המפגעים. ואולם, החמישה נלכדו ימים ספורים לאחר מכן דווקא בזכות מידע מודיעיני שהגיע לידי שב"כ, בעקבות מספר מעצרים שבוצעו בשכונה. הנאשמים טוענים כי הם אינם מזדהים עם אף ארגון טרור, וכי לא התכוונו להרוג. חלק מהם אף עובדים בעסקים ישראליים במערב ירושלים. למרות שהפיגוע בוצע בערב ראש השנה, מהחקירה עולה כי למעשם אין קשר לחג.

אלכסנדר לבלוביץ', בן 64, היה בדרכו חזרה מארוחת החג. בעקבות יידוי האבנים על רכבו בשכונת ארמון הנציב שבירושלים, הוא לקה בלבו והרכב הידרדר לוואדי. הוא פונה לבית החולים, שם נקבע מותו, בעקבות אירוע הלב. במקביל לכתב האישום, תבקש הפרקליטות להאריך את מעצרם של חמשת הנאשמים עד לתום ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully