וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות שנורו נפלו ברצועה: "הופכים את המחאה לאינתיפאדה"

חמאס אמנם הורה לארגונים החמושים שלא לתקוף את ישראל, אולם נראה שהמאמצים שלו לא הועילו. בעקבות הרג 6 המפגינים בגבול בידי צה"ל, רף החששות בקרב תושבי הדרום עלה: "פוחדים מהסלמה שתבעיר את האזור"

עריכה: מתן חדד

שתי רקטות שנורו אמש (שישי) מרצועת עזה התפוצצו בשטח הפלסטיני. זאת, בצל המתיחות הביטחונית והרג ששת המפגינים במהלך הפרות סדר על גבול הרצועה בידי כוחות צה"ל מוקדם יותר.

על אף המתיחות הרבה בעוטף עזה ובדרום בשל חשש מירי רקטות נוסף במהלך הלילה - דווקא חמאס הוא זה ששלח אמש מסר מפתיע. הארגון השולט ברצועה העביר מסרים לארגונים החמושים השונים להימנע מכל פעילות צבאית נגד ישראל - אף שנראה שהמאמצים שלו לא הועילו. במקביל, הוא קרא לציבור בגדה להמשיך בעימותים האלימים נגד כוחות הביטחון הישראליים. החזית העממית לשחרור פלסטין הודיעה מצדה כי "על הפלגים לאחד שורות, להנהיג את המחאה העממית, ולהפוך אותה לאינתיפאדה".

עוד בנושא בוואלה! NEWS
"כדור שלג מסוכן": האבנים ובקבוקי התבערה הגיעו לכבישי הצפון
ניסיון פיגוע מסוג אחר: נער ערבי השליך נחש על שוטרים
מאוחדים על טהרת השנאה: ציד הערבים של להב"ה ולה פמיליה

תושבים בשדרות ליד מיגונית. GettyImages
תושבים בשדרות ליד מיגונית/GettyImages

"יש קצת יותר חשש מאשר בימים רגילים", אמר ראש מועצת שער הנגב אלון שוסטר. "ההפגנות שהיו היום היו מאורגנות על ידי חמאס, אבל להערכתנו הארגון לא מעוניין להסלים את המצב, אין להם שום אינטרס להיכנס לסבב ואני מקווה שהאנשים ברצועת עזה לא יצרפו עצמם לאלימות".

"מרגיש שזה שקט מתוח", הוסיפו תושבים בניר עם. "חוששים מהסלמה שתבעיר את האזור. אנחנו אמנם מתורגלים, אבל אין ספק שמה שקרה היום מוסיף לחששות שלנו שפתאום גם החמאס יצטרף ויירה פצמ"רים ורקטות לעברנו".

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי התייחס למצב הביטחוני, ואמר כי המתיחות מקורה בגורמים איסלאמים קיצוניים. "כל השיח על המקומות הקדושים בירושלים הוא שמועות ושקרים", אמר בריאיון לאל-ג'זירה. "אנחנו נגד אלימות ולא משנה מה קורה. אנחנו נוקטים בצעדים".

עוד באותו נושא

חמאס מלבה את האש בגדה, אך מעדיף לשמור את עזה מחוץ לעימות

לכתבה המלאה
פלסטיני במהלך הפגנה נגד ישראל בסמוך לגדר הגבול עם עזה, אוקטובר 2015. רויטרס
פלסטיני במהלך ההפגנה בסמוך לגבול הרצועה, אתמול/רויטרס

בדרשה בתפילות יום השישי במסגד בעזה, הזהיר ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמאעיל הניה, כי העיר לא תוותר על תפקידה באינתיפאדה החדשה. הוא הדגיש בנאומו כי עזה מוכנה לעימות. "עזה לא נרתעת להיות במקום ובזמן המתאים, תוך תמיכה בגדה המערבית ובירושלים הכבושות", אמר והוסיף כי הניסיון של עזה מהווה נשק אסטרטגי בכל הנוגע למסגד אל-אקצא וירושלים. לדבריו, "בגדה ובירושלים ישנה כעת "אינתיפאדה אמיתית".

עוד אמר הניה כי "האינתיפאדה היא הדרך היחידה לשחרור לאחר שמתה דרך המשא ומתן. הסכסוך שלנו אינו עם הרשות הפלסטינית. אנו גאים בעמנו בכל מקום, וקולה של עזה נמצא מאחורי מערכת ירושלים ושחרור אל-אקצא. זו מערכה של העם הפלסטיני".

ביום שני האחרון, תקף חיל האוויר תשתית טרור של חמאס בצפון רצועת עזה. זאת בתגובה לירי רקטות לעבר ישראל יום לפני כן. מדובר צה"ל נמסר כי "לא נסבול ירי מצד ארגוני הטרור לעבר שטח מדינת ישראל ונמשיך לפעול בחומרה נגד כל ניסיון להפר את השקט ביישובי הדרום". לדברי צה"ל, "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות". ארגון המזוהה עם "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות לירי.

אחת מהרקטות ששוגרו התפוצצה בשטח הרצועה, לאחר שהושמעה אזעקת "צבע אדום" בעלומים ובנחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב. השנייה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה, זאת מבלי שהושמעה אזעקת "צבע אדום" לאחר השיגור.

(עדכון ראשון: 21:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully