וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית מסווגת חושפת: מיליון וחצי פליטים יגיעו השנה לגרמניה

5.10.2015 / 0:10

עיתון "בילד" הגרמני חשף תחזית של הרשויות במדינה שסווגה כסודית, ולפיה מספר הפליטים יהיה גבוה במאות אלפים מההערכה הקודמת. שותפיה הפוליטיים של מרקל קראו לה להגביל את כמות הפליטים הנכנסת למדינה ואף לסגור את הגבולות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(מרקל: "אסור לנו להתעלם מבעיית הפליטים")

הרשויות בגרמניה צופות כי מיליון וחצי פליטים יגיעו למדינה עד סוף השנה הנוכחית – כך דיווח אתמול (ראשון) העיתון הגרמני "בילד", כשהוא מצטט תחזית פנימית של הרשויות, שלטענתו סווגה כסודיות. מדובר בעלייה של כ-700 אלף בני אדם מההערכה הקודמת של הרשויות, שלפיה יכנסו למדינה בין 800 אלף למיליון פליטים עד סוף שנת 2015.

אתמול אמר פבריס לגרי, ראש סוכנות הגבולות של האיחוד האירופי "פרונטקס", בריאיון לכלי תקשורת בצרפת, כי כ-630 אלף פליטים כבר נכנסו למדינות האיחוד האירופי בשנה הנוכחית. "רשמנו כ-630 אלף חציות גבול בלתי-חוקיות עד סוף ספטמבר האחרון", ציין.

עוד כתבות בנושא:
25 שנה מאז שחלקה המזרחי נטמע במערבי, האם הפליטים ייטמעו בגרמניה?
בעקבות ריבוי הפליטים: גרמניה אישרה שורת נהלי הגירה חדשים
נהגי המוניות שעושים קופה על חשבון המהגרים באוסטריה: "יש להם כסף"

פליטים מגיעים ליוון בסירות גומי, אוקטובר 2015. רויטרס
פליטים מגיעים ליוון בסירות גומי, השבוע/רויטרס

בשבוע שעבר עדכנה נציבות האו"ם לפליטים את הצפי שלה בנוגע למספר הפליטים שיגיע לאירופה עד סוף שנת 2016, והודיעה כי היא חוזה כי 1.4 מיליון פליטים יגיעו ליבשת. מדובר בעלייה משמעותית של יותר מחצי מיליון פליטים מההערכה הקודמת של הארגון, אך ייתכן שהם יצטרכו להמשיך ולעדכן את המספרים נוכח שטף המהגרים הבלתי-פוסק.

לנוכח הגל המסיבי, שותפיה הפוליטיים של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרו בסוף השבוע כי על גרמניה להגביל את כמות הפליטים המגיעה למדינה ואף לסגור את הגבולות. שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שובל, אמר כי אירופה צריכה להגביל את קליטת פליטים. כמו כן, מפלגת "האיחוד הסוציאלי הנוצרי" (CSU), מפלגה-אחות של "המפלגה הנוצרית-דמוקרית" (CDU) של מרקל בבוואריה, הודיעה כי על המדינה לסגור את גבולותיה. לבוואריה ואוסטריה גבול משותף ורק בסוף השבוע האחרון הגיעו אליה כמעט 13 אלף פליטים.

"אם פליטים כה רבים ימשיכו להגיע לגרמניה כפי שקורה בשבועות האחרונים, לא תהיה לנו ברירה אלא להפסיק לקלוט אנשים ולסגור את הגבולות בפניהם", אמר סטפן מאייר, גורם בכיר ב-CSU.

25 שנה לאיחוד גרמניה - מרקל: "גרמניה לא יכולה לפתור את משבר הפליטים לבדה". רויטרס
"גרמניה תוכל להתמודד עם המשימה". מרקל/רויטרס

עם זאת, בניגוד להצהרות מקורביה, מרקל אמרה לערוץ חדשות גרמני כי על המדינה להתמודד עם המשבר במקום לנסות ולהיפטר ממנו. לדבריה, בניית גדרות לאורכו של הגבול היא "חסרת טעם", שכן פליטים ימצאו דרך אחרת להיכנס לאירופה. דברים אלה נאמרו כביקורת על ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, שפועל לגידור גבולות המדינה.

מרקל טענה כי על אף שמדובר ב"משימה משמעותית", גרמניה תוכל להתמודד עמה. לדבריה, על המדינה להאיץ את תהליך קבלת המקלט, להגן בצורה טובה יותר על הגבולות כדי למנוע הסתננויות, לוודא שהפליטים יפוזרו בצורה הוגנת בין מדינות האיחוד ולהתמודד עם המצב שגורם לפליטים להגר לאירופה. הנקודה האחרונה נוגעת לקריאה החוזרת והנשנית של מרקל להתחיל לפעול לפתרון מדיני למשבר בסוריה.

הפופולריות של מרקל בגרמניה ירדה לאחרונה בצורה משמעותית וכמה פוליטקאים קוראים לה להגביל את כניסת הפליטים. עיריות וגורמים רשמיים רבים מתלוננים כי הם מתקשים להתמודד עם שטף הפליטים הגדול ביותר מאז סוף מלחמת העולם השנייה. "איננו יכולים להציל את כל העולם", אמר שר האוצר של בוואריה וחבר במפלגת CSU מרקוס סוידר.

(עדכון ראשון: 23:35)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully