וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נפגש בניו יורק עם בכיר סעודי לקידום יוזמת השלום האזורית

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לעצרת האו"ם

30.9.2015 / 18:25

יו"ר יש עתיד שוחח עם הנסיך טורקי אל-פייסל, לשעבר ראש המודיעין של סעודיה, בדרכים להאצת התכנית של מדינות ערב מ-2002. לפיד הגיע לארה"ב לפגוש חברי קונגרס ובכירים בקהילה היהודית

עריכה: גדי וינסטוק

פגישה מסקרנת בניו יורק: יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, נועד אמש (שלישי) בניו יורק עם ראש המודיעין לשעבר של סעודיה, הנסיך טורקי אל-פייסל. השניים נפגשו כדי לדון בתכניתו של לפיד לקידום הסכם אזורי בין ישראל למדינות ערב, אותה הציג לפיד בנאום שנשא בשבוע שעבר באוניברסיטת בר אילן. לפיד הגיע אתמול לניו יורק כדי לפגוש חברי קונגרס ובכירים בקהילה היהודית, אולם בטרם עשה זאת הספיק להיוועד עם הנסיך הסעודי.

לפיד והנסיך הסעודי דנו בדרכים שבהן אפשר לפעול לקידום יוזמת השלום הערבית, שבמסגרתה מציעות כל מדינות ערב להכיר בישראל ולכונן עמה יחסים מלאים לאחר שתקום מדינה פלסטינית. לפיד הציג לאל-פייסל את עמדתו ולפיה ישראל אינה יכולה לקבל את היוזמה כפי שהיא כתובה, אולם ניתן לראות בה בסיס לדיון בין ישראל למדינות ערב, שבמסגרתו תציג ישראל את דרישותיה ועמדותיה. יו"ר יש עתיד הבהיר בשיחתם כי יש חשיבות רבה לשיתוף פעולה ביטחוני בין ישראל ומדינות ערב נוכח האיומים המשותפים, בראשם איראן ופעילות הטרור שהיא מקדמת ברחבי המזרח התיכון.

לקריאה נוספת:
רוסיה תקפה בסוריה לראשונה: ארה"ב וישראל עודכנו מראש
"הפלסטינים מחכים לנאום, הם סקרנים לדעת אם אבו מאזן יטיל פצצה"
נתניהו לקראת נאומו: "אשים את התוקפנות של איראן על השולחן"

לפיד תוקף את נתניהו. ספק 500
מאמץ את יוזמת השלום הערבית כבסיס לדיון. לפיד בנאום בבר אילן, בשבוע שעבר/ספק 500

בהמשך היום צפוי לפיד לשאת נאום בנושא בפני חברי הארגון הפרו-ישראלי Israel Policy Forum, שפועל לקידום הסדר בין ישראל לפלסטינים ומדינות ערב. לפיד ידגיש בנאומו את היתרון של מסגרת אזורית לפתרון הסכסוך על פני דבקות במשא ומתן הישראלי-פלסטיני, כפי שנעשה בניסיונות קודמים. הוא יתייחס בהרחבה גם לאינטרסים המשותפים של ישראל ומדינות ערב נגד איראן מצד אחד, וארגונים סוניים קיצוניים דוגמת דאעש ("המדינה האיסלאמית") וחמאס, מצד שני.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הנסיך טורקי שימש במשך עשרות שנים ראש המודיעין הסעודי ולאחר מכן כיהן גם כשגריר סעודיה בוושינגטון. זו אינה הפעם הראשונה ששמו עולה בהקשר של בכירים ישראלים: בפברואר 2014 נחשף בוואלה! NEWS כי הנסיך טורקי החמיא באירוע פומבי במינכן לשרת המשפטים באותם ימים, ציפי לבני, והביע את תקוותו כי בעתיד יהיו יחסי שלום מלאים בין ארצו לישראל. אל-פייסל פרסם אף מאמר בעיתון "הארץ" בקיץ שעבר ובו קרא לישראל לאמץ את יוזמת השלום הערבית משנת 2002. זו הייתה הפעם הראשונה שבכיר סעודי מפרסם מאמר בעיתון ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully