וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פושעים מטורפים": ח"כ זחאלקה התפרץ לעבר מתפללים בהר הבית. צפו

29.9.2015 / 10:00

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת קילל את היהודים שפקדו את המקום ואת השוטרים שליוו אותם, וקרא לעברם: "כהניסטים, לכו לעזאזל". זחאלקה בתגובה: "ישראל מפרה את הסטטוס קוו ומשחקת באש". המשטרה עצרה שבעה חשודים בהפרות סדר אתמול בהר הבית

צילום: אביחי מנחם - חוזרים להר, עריכה: יאיר דניאל

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) התפרץ הבוקר (שלישי) לעבר מתפללים יהודים בהר הבית ושוטרים שליוו אותם. בין היתר קרא לעברם: "פושעים כהניסטים, אתם לא רצויים פה".

המשטרה הדפה את זחאלקה מהאזור. "פושעים מטורפים, לכו לעזאזל", צעק עליהם, "זה הבית שלי, אתם לא רצויים פה, אין לכם מקום פה".

מזחאלקה נמסר בתגובה כי הכוחות הם שפעלו בברוטליות, שכן הפרו את תנאי הכניסה לאזור. "הם התקיפו את הר הבית, עלו על אפם וחמתם של הווקף, וביקשתי שיסתלקו משם. המטרה שלהם היא פגיעה במקומות הקדושים, זו פרובוקציה. אין לי בעיה שכל הדתות יעלו למקום לביקורים תיירותיים - הבעיה היא ביקורים דתיים. מסגד זה מסגד, כנסייה זו כנסייה ובית כנסת זה בית כנסת. שכל אחד יתפלל במקומו", אמר.

לדבריו, "חשוב שלא יהיה מצב שבו סוגרים את ההר למוסלמים ומכניסים יהודים. זה לא מקובל בכלל. זה כמו ששודד נכנס אליך הביתה, אתה צועק עליו, והוא מתלונן 'מה אתה צועק?'. ממשלת ישראל משחקת באש. אנחנו זועקים על כך שמנסים לכפות פה סטטוס קוו חדש בניגוד להבטחות ישראל".

לקריאה נוספת:
תיעוד המהומות בהר הבית: הח"כים הערבים לא מנעו את האלימות
פלסטינים יידו אבנים ממסגד אל-אקצא; שוטרים נכנסו למתחם
אבו מאזן: "אם העימותים בהר הבית יימשכו - זה יוביל לאינתיפאדה"

ח"כ זחאלקה מתעמת עם מתפללים יהודים ושוטרים בהר הבית, ספטמבר 2015. דוברות הרשימה המשותפת,
"אתם לא רצויים פה". זחאלקה מתעמת עם השוטרים בהר הבית, הבוקר/דוברות הרשימה המשותפת

במהלך פעילות יזומה נעצרו הלילה שבעה חשודים בהפרות סדר שאירעו אתמול בהר הבית. בין העצורים, שלושה תושבי ג'בל מוכבר וארבעה תושבי העיר העתיקה בירושלים. נוסף על כך, שוטרי משמר הגבול (מג"ב) עצרו הבוקר בתום מרדף ערבי בן 14, תושבי עיסוואיה, שחשוד ביידוי אבנים לעבר הלוחמים. הוא הועבר לחקירה במרחב קדם.

עוד באותו נושא

"כהניסטים, החוצה": עימותים בין שוטרים לח"כים ערבים בהר הבית

לכתבה המלאה

שרשרת עימותים אלימים בהר הבית

בשבועות האחרונים החריפה המתיחות בהר הבית בין מתפללים מוסלמים למתפללים יהודים וכוחות הביטחון. שלשום פרצה משטרה לתוך המתחם בעקבות הפרות סדר שהחלו באזור על ידי עשרות פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון. השוטרים פיזרו את המתפרעים הפלסטינים והשתמשו ברימוני הלם. המתפרעים, אנשי "מוראביטון" שפועלים להפגנת נוכחות בהר הבית, הגיעו למתחם במהלך הלילה וניצלו את היתר הכניסה שניתן להם על ידי המשטרה להיכנס למקום ללא מגבלת גיל, בגלל חג הקורבן.

גם בערב ראש השנה נכנסה המשטרה להר הבית. זאת, בעקבות מידע מודיעיני על צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, שהתבצרו עוד משעות הלילה בתוך מסגד אל-אקצא. עם הגעתם למתחם החלו עימותים בין הצדדים, וחמישה שוטרים נפצעו באורח קל מיידוי האבנים וירי הזיקוקים לעבר הכוח. במקביל כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על כמה נפגעים מכדורי גומי ורימוני עשן שירו כוחות הביטחון.

ביום חמישי האחרון אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את תכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למלחמה במיידי אבנים ובקבוקי תבערה. התכנית כוללת שינוי נהלי פתיחה באש, הטלת עונשי מינימום למשליכי אבנים ובקבוקי תבערה, והטלת קנסות כבדים להורי קטינים שיורשעו בעבירות אלו. לפי התכנית, מהורים שלא ישלמו את הקנסות יישללו קצבאות הביטוח הלאומי.

בהכנת הידיעה השתתף עמרי נחמיאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully