וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: "חד-משמעית - הפיגוע בכפר דומא הוא טרור יהודי"

8.9.2015 / 14:54

הגורם דחה את השמועות שנפוצו בשבועות האחרונים ולפיהן הצתת בית משפחת דוואבשה איננה פיגוע. הוא גיבה את הלוחם שהוכה בנבי סאלח בעת מעצר ילד בן 12, אך אמר כי המצב אליו נקלע נבע מ"טעות טקטית" של המפקדים

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

קצין בכיר בצה"ל התייחס היום (שלישי) לשמועות שהופצו בשבועות האחרונים ולפיהן הצתת הבית בכפר דומא איננה פעולת טרור יהודי, ודחה אותן על הסף. "אנחנו יודעים באופן חד-משמעי שמדובר בטרור יהודי וכדאי להפסיק לפתח שמועות", אמר. לדבריו, מבצעי הפיגוע הם בוודאות יהודים.

באשר לאירוע בנבי סאלח שבו נראה לוחם מנסה לעצור את מוחמד תמימי בן ה-12 במהלך ההפגנה השבועית בכפר, אמר כי הוא ראוי להערכה על הדרך שבה פעל. בסרטון שתיעד את האירוע נראה החייל מנסה לעצור את הילד בעוד שכמה נשים פלסטיניות ואחותו הקטנה של מוחמד מנסות למנוע זאת תוך שהן מושכות בשערו ומכות אותו באגרופיהן.

לקריאה נוספת:
"מי שנורמלי מתנגד לכיבוש": הכפר שהפך לסמל המאבק הפלסטיני
סערת ההפגנה בכפר הפלסטיני: "בני זרק אבנים? הוא עם יד שבורה"
"זהו, שרפו את כל המשפחה": מתה האם מפיגוע ההצתה

נושא:  חייל צה"ל ניסה לעצור ילד פלסטיני בנבי סלאח – והותקף אוגוסט 2015. רויטרס
"טעות טקטית". החייל שניסה לעצור ילד בן 12 והוכה על ידי נשים פלסטיניות/רויטרס

לדברי הקצין, המצב שאליו נקלע החייל הוא תוצאה של "טעות טקטית", שכן אסור היה לחייל בודד להגיע לכך. עם זאת, הוא אומר כי לחייל הייתה את הלגיטימציה המלאה לירות בנשים אם היה נקלע לסכנת חיים, אך הוא בחר שלא לפעול כך ועל כן מגיעה לו מילה טובה. הטעות, אמר, הייתה של המפקדים. בסיום תחקיר האירוע יוגשו המסקנות.

הגורם דחה את הטענות שלפיהן ידיהם של החיילים מוגבלות בשל הוראות פתיחה באש קפדניות מדי, ואמר כי שיקול הדעת נתון בידי החיילים בשטח כי הם אלו שחשים בסכנה בפועל. "אם נשקפת סכנה לחייו הוא רשאי למנוע את הסכנה הזאת ויש לו את הגיבוי המוחלט, אפילו אם מדובר בירי על מנת להרוג", אמר. עוד הוסיף כי הוא תומך בהוראה האחרונה בנושא, שלפיה אם מדובר בחיכוך עם חיילים, למשל במצב של זריקת אבנים, אז נוהל מעצר חשוד מסתיים בירי באוויר בלבד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"פיגוע טרור יהודי". בני משפחת דוואבשה/מערכת וואלה, צילום מסך

הקצין סיפר כי במקרה אחר שתועד, הירי של מפקד חטיבת בנימין, ישראל שומר, שהרג נער פלסטיני שיידה לעברו אבנים, צה"ל ממתין לתוצאות חקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח). הפלסטיני השליך אבנים שפגעו בכלי הרכב שבו שהה המח"ט, שחש בסכנת חיים ולכן פעל באופן זה.

באשר לצווי ההגבלה וצווי המעצר המנהליים שהוצאו לאחרונה נגד פעילי ימין קיצוניים, חלקם על רקע הפיגוע בכפר דומא, אמר הגורם הבכיר כי חלק מהפעילות בשטח היא לצרכים תועלתניים. "כשאתה יודע שבשטח יש תשתית שיכולה לבצע פיגועים נוספים, אתה מגביל את תנועתם למרות שאתה עדיין לא יודע מי אשם או יכול להוכיח את אשמתו של מי שביצע את הפיגוע בדומא", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully