וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורת הצלחות ודוקר אחד: הקריירה של סאו הסתיימה בסטירת לחי

26.8.2015 / 13:10

הוא הצליח לפרק את ארגון הפשיעה של מוסלי, ההתקדמות בתיק 512 נזקפה לזכות היחידות שבפיקודו ואפילו המחוז שלו זכה לעדנה. אלא שבעיני ארדן, מעל לכל מרחף המחדל במצעד הגאווה, שסאו נתפס כאחראי לו. "אם מינוי הירש יאושר הוא יעזוב בטריקת דלת"

עריכה: קשת סידי

המרוץ לתפקיד מפכ"ל המשטרה חיבר בימים האחרונים בין שני אנשים שבימים כתיקונם תהום מפרידה ביניהם: ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, ומפקד מחוז דרום, יורם הלוי. השניים הפכו לחברים שמתאמים עמדות מתוך ההשקפה כי המועמד הראוי הוא אחד משניהם.

החיבור נוצר לא מעט בגלל התנהלות השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שמאז מינויו לא הסתיר את הזלזול שחש כלפי צמרת המשטרה, בפרט כלפי הניצבים שכיהנו תחת המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו. כשעלה השם של מפקד מחוז צפון, זוהר דביר, כמועמד לתפקיד, ולאחר שדווח בתקשורת כי השר מחפש מפכ"ל מחוץ לארגון, נוצרה הברית בין הניצבים.

עוד בנושא:
אביו של אלדד רגב על החלטת ארדן: "דווקא גל הירש? זה מקומם"
סאו שוקל לפרוש; ביקורת על ארדן: "היה נכון לבחור מפכ"ל מהמשטרה"
ארדן: "לרצח במצעד היה קשר להחלטה על מינוי מפכ"ל מבחוץ"

ניצב בנצי סאו לביתו של אפרים ברכה, מודיעין. יולי 2015. יותם רונן
מרגיש שנעשה לו עוול. סאו, בחודש שעבר/יותם רונן

אחרי שהוכרז כי השר ארדן בחר באלוף (במיל') גל הירש לתפקיד המפכ"ל הבא, לא התפרקה הברית, אלא להפך. השניים יצאו בהודעות כמעט זהות, לפיהן הם לא פורשים מהמשטרה, אלא חוזרים לתפקיד המוצא - סאו למחוז תל אביב והלוי למחוז דרום.

לשני הניצבים המאוכזבים בטן מלאה על השר, אך שניהם נוצרים את לשונם, בהנחה שהכרזת ארדן אינה סוף פסוק. חלקו של הירש במלחמת לבנון השנייה מעורר דיון ציבורי נוקב, שעשוי - כך הם מקווים - להוביל לביטול המינוי.

השניים שואבים עידוד משני מינויים שלא היו: יעקב גנות למפכ"ל ויואב גלנט לרמטכ"ל. המינוי של גנות בוטל ב-2007 על רקע עתירת עמותת אומ"ץ בשל העמדתו לדין בעבר בגין עבירות שחיתות - מהן זוכה. המינוי של גלנט בוטל ב-2011 לאחר שמבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה קבעו כי פלש לשטח ציבורי במושב עמיקם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא המדינה ראובן ריבלין וניצב בנצי סאו, משכן הנשיא, 13 ביולי 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
חש הקלה. הנשיא ריבלין עם סאו, בתפקידו כממלא מקום המפכ"ל/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

עם זאת, הם מכינים את עצמם לאפשרות שהמינוי יעבור. במצב זה, סאו יפרוש מיד מתפקידו ויעזוב את המשטרה בטריקת דלת. אתמול אמר סאו למקורביו כי לצד התחושות הקשות, הוא חש גם הקלה, אחרי שלושה חודשים של חוסר ודאות. כעת הוא יודע מה חושב עליו השר ארדן.

"הוא לקח תת-אלוף ושם אותו כמפכ"ל. המסר הוא שהניצבים הם פחותים מאנשים מתחת לדרגתם"

לתחושתו של סאו, נעשה לו עוול, לאחר שהוביל מהפכה במחוז תל אביב. המחוז בפיקודו הצליח למעשה לפרק כמעט לחלוטין את ארגון מוסלי, אחד מארגוני הפשע העשירים והחזקים בישראל. כמעט כל פרשה 512, כולל גיוס מרבית עדי המדינה, היא תוצר פעילות היחידות של המחוז בפיקודו. אך על אף הישגים אלו, סאו נתפס אחראי בעיני ארדן לכישלון המשטרה במחדל מצעד הגאווה בירושלים כממלא מקום המפכ"ל.

"הבחירה בהירש לתפקיד היא סטירת לחי לא רק לסאו, אלא לכל המשטרה", אמר אתמול קצין בכיר במשטרת תל אביב. "השר בעצם אומר שהוא לא מאמין בפיקוד הארגון ושהוא לא רוצה שהמפקדים ימשיכו בו. הוא לקח תת-אלוף, אפילו לא אלוף, ושם אותו כמפכ"ל - הקפיץ את האיש בשתי דרגות. המסר הוא שהניצבים הם פחותים מאנשים מתחת לדרגתם". במצב זה, אומר הבכיר, סאו "לא יוכל להישאר יום אחד אחרי 1 בספטמבר" - המועד שבו תסתיים כהונתו כממלא מקום המפכ"ל.

מפקד מחוז תל אביב משאיר אחריו נעליים גדולות

לקראת פרישתו הצפויה של סאו, נותרה השאלה מי יחליפו כמפקד מחוז תל אביב. מאז שמונה סאו לממלא מקום המפכ"ל, ביוני האחרון, מי שמנהל בפועל את המחוז הוא סגנו, תת-ניצב יורם אוחיון. האחרון עשוי גם לזכות בפיקוד על המחוז עם פרישת סאו, אלא אם יחליט הירש לקדם את חברו מימי הפיקוד על אוגדה 91, ניצב ירון בארי. בארי משמש כיום ראש אגף התנועה במשטרה.

מחוז תל אביב זוכה לעדנה בתקופה האחרונה, הן ביפו - שם מתמודדת המשטרה בצורה טובה עם פשיעת ערביי ישראל - והן בדרום תל אביב - שם נרשמה הצלחה בהכלת המתח בין הזרים מאפריקה לתושבי השכונות הישראלים. גם במרכז העיר הגדילה המשטרה את נוכחותה, מה שהביא להישגים בשטח. בפני המחוז שורה של אתגרים, בהם פיקוח על הקמת הרכבת הקלה, הפגנות מחאה עתידיות ומלחמה בפשיעה המאורגנת והלא-מאורגנת. מי שיגיע לפקד על המחוז יידרש להיכנס במהרה לנעליים הגדולות שישאיר אחריו ניצב סאו.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully