וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במחבלים צריך לירות": ה"אני מאמין" של המפכ"ל החדש גל הירש

דב גיל-הר

26.8.2015 / 0:13

המפכ"ל הנכנס, שבילה חלק לא מבוטל מהשירות הצבאי שלו בשטחים, חושב שיש לנקוט ביד קשה נגד הטרור. "האויב מתמרן לנו במצפון", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS בחודש שעבר

עריכה: ניר חן

לגל הירש, שבקרוב יענוד את דרגות הרב-ניצב ויהפוך למפכ"ל ה-18 של המשטרה, יש משימות רבות ומגוונות לפניו. החל משיקום התדמית של הארגון אשר סבל בתקופה האחרונה משורת שערוריות בצמרתו, דרך ריענון המערכות והטיפול בנושאי הפרט שנוגעים לכל שוטר ושוטרת ועד ההתמודדות עם המתיחות הביטחונית ועליית הטרור היהודי. בריאיון שהעניק לפני חודש לאולפן וואלה! NEWS חשף הירש במעט את ה"אני מאמין" שלו ואת ראייתו בכל הנוגע לקונפליקט עם הפלסטינים.

המפכ"ל החדש - גל הירש | סיקור מיוחד
מינויים רגישים ושיפור התדמית: אתגרי המפכ"ל הנכנס
ארדן: "לרצח במצעד היה קשר להחלטה על מינוי מפכ"ל מבחוץ"
"מנהיג ואסטרטג": הקצין ש"נכווה" בצבא לראשות המשטרה

הירש, בעברו קצין המודיעין של אוגדת יהודה ושומרון הותקף ב-1998 במארב מתוכנן של חוליית טרור אשר יידתה אבנים לעבר רכבו. הוא נפצע קשה בתקרית. "הסלע הזה נחת עליי וספגתי פציעת ראש. עמוד השדרה נפגע, הריאות קרסו, ועד היום יש לי טיטניום בזרוע", סיפר. "היה חשוב לי להשתקם, להחלים, לנצח". בהתייחסו להתגברות מקרי הטרור העממי ביהודה ושומרון ולעלייה הניכרת בידויי האבנים אמר: "זה לא יידועי אבנים, אלה סלעים. מדובר בניסיון להרוג".

תת אלוף במיל גל הירש, מפכ"ל המשטרה, ערב מינויו אוגוסט 2015. שלומי גבאי
הירש מחוץ לביתו, אמש/שלומי גבאי

נוכח הסערה על המקרה שבמהלכו ירה למוות מח"ט בנימין אלוף-משנה ישראל שומר בצעיר פלסטיני שיידה על רכבו אבנים, הבהיר המפכ"ל הנכנס כי הוא ראה לנכון לגבותו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
"הסיטואציה סביבנו מביאה את האויב לתמרן לנו בתוך המצפון"

"כששמעתי באותו בוקר על התקיפה של שומר, דיברתי איתו מיד. הבנתי שמתחיל להיווצר פה סחף של ביקורת כלפיו ולא אהבתי את זה. החלטתי לשתף את הציבור במה זה אומר להיקלע למארב של סלעים ואבנים. הציבור שומע בטלוויזיה על יידוי אבנים וחושב שזה אירוע זניח שאפשר לעבור עליו עם כדורי גומי. כשאתה נקלע לסיטואציה שבה תוך שבריר שנייה אתה צריך להחליט אם לירות, אתה צריך לעשות 'מזיגה' בין הערכים לבין סכנת החיים".

הוא השיב למבקרים שהעלו טענות על פתיחה פזיזה באש, והסביר: "אני משוכנע שאנשים כאלה, כשהם יעמדו בלחץ, באימה ובסכנת החיים – ינהגו אותו הדבר". לדבריו, "שומר הוא קצין שקול, במחבלים צריך לירות".

במהלך שירותו הצבאי הארוך היה הירש גם מפקד חטיבת בנימין וכן התמודד עם התגברות טרור המתאבדים כשהיה אחד מיוזמי מבצע "חומת מגן" בשטחים. הוא נתן ביטוי למאבק הלאומי הפלסטיני ולא חסך ביקורת מהצד השני. "הסיטואציה סביבנו מביאה את האויב לתמרן לנו בתוך המצפון. הוא משתמש באוכלוסייה, בילדים ובמבוגרים, כנשק. לעומת זאת, אנחנו מחנכים את הקצינים ברוח צה"ל, ואנחנו מאוד זהירים ומרסנים את השימוש בנשק".

(עדכון ראשון: 23:13)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully