וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות משטרה מיוחד יבדוק את תלונת רוזנשטיין נגד רות דוד

28.5.2015 / 13:19

העבריין התלונן לנציבות הביקורת על מערך התביעה על התנהלות לא כשרה לכאורה של דוד ושל רונאל פישר בגיוס עדי מדינה נגדו, אך הפנייה הועברה לבדיקת צוות שחוקר את דוד בלהב 433. תלונתו פורסמה לראשונה בוואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

צוות בדיקה מיוחד ביחידת להב 433 במשטרה יבחן את טענותיו של העבריין זאב רוזנשטיין שלפיהן פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד ועו"ד רונאל פישר גייסו עדי מדינה נגדו בדרך לא תקינה – כך נודע היום (חמישי) לוואלה!NEWS. במכתב תשובה מטעם נציבות הביקורת על מערך התביעה על תלונתו של רוזנשטיין נכתב כי פנייתו תועבר לצוות החקירה שמונה לבדיקת פעילותה של דוד בתקופת היותה פרקליטת מחוז.

"בימים אלו מתקיימת חקירת משטרה בעניינה של רות דוד באשר לתקופת כהונתה כפרקליטת מחוז תל אביב", כתבה מנהלת אגף התלונות הפרטניות בנציבות, אילאיל פלמוני שלזינגר, במכתב והסבירה כי הנציבות אינה מוסמכת לבחון תלונות בנושאים שמתקיימים בעניינם חקירות במשטרה. "בנסיבות אלו נעביר את פנייתך לצוות החקירה הרלוונטי שמבצע את החקירה", כתבה. כעת, בהתאם לתשובת הנציבות, בכוונת רוזנשטיין להגיש באמצעות סנגורו, עו"ד פיני פישלר, את החומרים הרלוונטיים שיש ברשותו לצוות הבדיקה.

פרשת רונאל פישר - סיקור מיוחד בוואלה!NEWS:
רפ"ק מלכה לחוקריו: "רות דוד גנזה תיקים עבור פישר"
המשטרה תבדוק תלונה על קשר בין רות דוד לשופט מכהן
המפגש לשיבוש הליכים: דוד חשודה שהפצירה באחרים להתמוטט בחקירה

כתב אישום נגד זאב רוזנשטיין בבית משפט בנצרת ינואר 2010. אורי לנץ
"עם הסגרתו הורמו כוסות לחיים". רוזנשטיין/אורי לנץ

כפי שנחשף בוואלה!NEWS, רוזנשטיין הגיש לפני כשבוע תלונה לנציבת הביקורת על מערך התביעה, השופטת בדימוס הילה גרסטל, בדרישה לבדוק אם האחים אלן וברוך דדוש חתמו על הסכם עד מדינה נגדו בצורה בלתי-כשרה בחסותה של דוד. במכתב התלונה של ראש ארגון הפשיעה לשעבר, המרצה בימים אלה 17 שנות מאסר על הפעלת רשת של סחר בכדורי אקסטזי בארצות הברית, תיאר את אותו קשר פסול לכאורה בין דוד לבין עו"ד פישר, שייצג את האחים דדוש, בכל הנוגע לחתימה על הסכם עד מדינה עמם.

ב-2002 נעצרו האחים בגין מעורבותם בעסקת סמים שכללה העברת 1.6 מיליון כדורי אקסטזי מגרמניה. באפריל 2004 הם הורשעו על חלקם בעבירה, וכחודש לאחר מכן נגזרו עליהם 20 שנות מאסר. לאחר גזר הדין החליטו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב לנסות לגייס אותם כעדי מדינה נגד "הדג השמן" יותר שהיה קשור לכאורה לסיפור – זאב רוזנשטיין. את השניים ייצג עו"ד עמית בר. "בדרך לא דרך, מצא את עצמו עו"ד בר מנושל מניהול תיק לקוחותיו", נכתב בתלונת רוזנשטיין. את מקומו תפס עורך דין צעיר ולא מוכר בימים ההם, רונאל פישר. "באופן מפתיע ובלתי-מוסבר נשלח עו"ד פישר על ידי הפרקליטות לתאי המאסר של האחים דדוש. עו"ד בר אינו יודע עד היום למה נשלח פישר לבית הסוהר ללקוחות שאותם הוא ייצג תחילה, ומדוע נכנס בנעליו באורח מסתורי, בדרך פתלתלה החייבת בבדיקה ובבירור".

על פי תלונת רוזנשטיין, כעבור זמן קצר מאוד גיבש עו"ד פישר, "יחד ובצמידות עם עורכת הדין רות דוד", את ההסכם עבור האחים דדוש, על תנאיו המפליגים והמקלים, עם הרשות הפדרלית למלחמה בסמים בארצות הברית (ה-DEA). בהסכם נקבע כי השניים ישמשו עדי מדינה על מנת להפליל את רוזנשטיין כמי שעמד מאחורי העסקה, ושהם יוסגרו לארצות הברית ויוכנסו לתכנית להגנת עדים, וזו תספק להם זהות חדשה, תעסוקה, בית וחיים חדשים. ההקלות שקיבלו האחים במסגרת ההסכם כללו גם שחרור כספים שחולטו, מתן רכוש רב, כסף ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רות דוד, רונאל פישר. אייל טואג, נועם מושקוביץ, עיבוד תמונה
רוזנשטיין מבקש לדעת באיזה מידע "ציידה" אותו. דוד ופישר/עיבוד תמונה, אייל טואג, נועם מושקוביץ

במכתב התלונה הדגיש רוזנשטיין שוב ושוב את מידת התמיהה על כניסתו של פישר לתמונה. הוא טען שלפני אותה תקופה עו"ד פישר לא הכיר איש מהאחים החשודים והוסיף: "נדמה כי הוא גויס למשימה על ידי הגברת דוד". במכתב של רוזנשטיין נטען עוד כי אף שבסופו של דבר את ההסכם רקם וגיבש פישר, לא הוא ולא איש ממשרדו חתום עליו. לפי התלונה, עם הסגרתו של רוזנשטיין לארצות הברית, "הורמו כוסות לחיים בפרקליטות, במשרדי ימ"ר תל אביב ובמשרדי עו"ד רונאל פישר. מוסגרו תמונות הניצחון והחלה ההילולה". עוד נטען כי אחרי ההסגרה זכה עו"ד פישר ליחס מיוחד בצמרת המשטרה והפרקליטות, "ליחס של 'אחד משלנו', שאפשר לגנוב איתו סוסים".

בין השאר, רוזנשטיין דורש לבדוק מדוע פנה פישר ישירות לאחים המורשעים, כאשר היה בשנת 2004 עורך דין טרי שמעולם לא ייצג לקוחות בתחום זה ומה נתן פישר בתמורה לכסף שקיבל בתיק זה. כמו כן, רוזנשטיין מבקש לדעת באיזה מידע "ציידה" דוד את פישר לקראת בואו ללקוחותיו החדשים, וכן כיצד השיג פישר את התנאים המפליגים ללקוחותיו – "הנחה של 20 שנות מאסר מאחורי סורג ובריח והחזרי חילוטים".

"אני מקווה שצוות החקירה בלהב 433 ישכיל לבחון ולחקור את התלונה בחינה קפדנית ומעמיקה" אמר עו"ד פישלר בנוגע להעברת התלונה למשטרה. "מדובר בפרשה חמורה אשר חייבת בעבודת חקירה קפדנית, ממצה, יסודית ומקצועית". לדבריו, על המשטרה מוטלת החובה לתשאל את כל המעורבים, ובהם אלה שעבדו לצד עו"ד רונאל בגיבוש ההסדר עם עדי המדינה. "בכוונתנו להמציא חומרים נוספים לידי צוות החקירה בתקופה הקרובה", הוסיף.

תגובת משרד המשפטים לתלונת רוזנשטיין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully