וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כבולה ומשותקת": פטאל ביקשה לבטל ההסדר עם המג"ד המודח

החיילת שהוטרדה מינית לכאורה על ידי סא"ל חג'בי פנתה לפני כחודש לפצ"ר בבקשה שיבטל את הסדר הטיעון עמו. "מעשים מגונים הם לא 'חיזור רומנטי'", כתבה בפייסבוק. הסנגוריה הצבאית: "גרסה שונה לחלוטין מזו שמסרה בחקירתה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוכן לשקר פעם אחר פעם כדי להציל את עצמו". מאי פאטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאי פאטל, המתלוננת בפרשת סגן אלוף לירן חג'בי פנתה לפני כחודש לפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, וביקשה לבטל את הסדר הטיעון בפרשת ההטרדה המינית. גורם צבאי מסר כי "הפרקליטות הצבאית העבירה את פרטי כתב האישום אל הסנגור של המתלוננת, והפרקליטות קיבלה את הסכמתה. ברגע האחרון, שלחה המתלוננת מכתב ובו ביקשה לבטל את הסדר הטיעון, אך הפרקליט הצבאי השיב לה כי פרטי כתב האישום משקפים את עדותה וכי הפרקליטות תמשיך בהליך עם הנאשם".

בתוך כך, החיילת שהוטרדה מינית לכאורה, על ידי חג'בי, מפקד גדוד לשעבר בחטיבת גבעתי, החליטה היום (שני) להיחשף בפוסט פומבי בפייסבוק, ולמחות נגד עסקת הטיעון שגובשה נגד מפקדה לשעבר.

"כל ניסיונותיו של סא"ל לירן חג'בי להציג את התנהגותו כלפיי כמעין 'חיזור רומנטי' שכביכול יצא משליטה זו הולכת שולל ושקר מוחלט. מדובר בגבר נשוי עם ילדים שמבוגר ממני ב-20 שנה ויודע שיש לו המון להפסיד ומוכן לשקר פעם אחר פעם כדי להציל את עצמו ואת שמו מהבור שחפר לעצמו", כתבה.

לדבריה, "סא"ל לירן חג'בי התעלם מחוסר שיתוף הפעולה מצדי ומהאמירות המפורשות שלי שאין לי עניין בו ורצון לקשור כל קשר עימו מעבר לקשר המקצועי של מפקד וחיילת והמשיך לבצע בי מעשים מגונים. אני לא מבינה איך מערכת המשפט בחרה לראות הטרדה מינית ומעשים מגונים כ'חיזור רומנטי'. איפה התמיכה והסיוע שאני צריכה לקבל מגוף שוחר צדק שכזה? למה דווקא מי שהיה אמור להגן עליי הוא זה שפגע בי ואינו נענש על כך כדין, ומה המסר לחיילות אחרות?".

לקריאה נוספת:
ערעור המדינה התקבל: שמונה חודשי מאסר לשלומי לחיאני
חיילי הקצין הדתי שהותקף במכתב תמיכה: "אירוע מעורר בחילה"
אולמרט: "אין צורך בעבר צבאי כדי להיות ראש ממשלה"

הרמטכ"ל הדיח את מפקד הגדוד החשוד בביצוע עבירות מין. שלומי גבאי
סא"ל חג'בי/שלומי גבאי

"בימים האחרונים גיבשה הפרקליטות עסקת טיעון הזויה ופוגענית המתעלמת לחלוטין מהעובדות ומחומר הראיות. לפי עסקת הטיעון, סא"ל חג'בי, אשר הודה בכל הטענות נגדו, יודח מהמערך הצה"לי אך לא יועמד לדין על עבירות המין החמורות שביצע בי בניגוד לרצוני, תוך שהוא ניצל את היותו המפקד הישיר שלי", הוסיפה פאטל. "לא חשבתי שאגיע למצב שבו אני מרגישה שוב חסרת אונים, כבולה ומשותקת, הפעם אל מול מערכת אטומה, ולרגע לא האמנתי שאבין את אלו שלא מתלוננות כי ידועה להן מראש 'חומרת' העונש שמקבלים מטרידים מיניים במדינת ישראל".

"אני מרגישה נורא עם עצם העובדה שנהגו עם סא"ל לירן חג'בי בסלחנות יתרה על אף המעשים הקשים שביצע והפגיעה הנפשית שגרם לי", הוסיפה פאטל. "כשכולם כבר יישכחו ויתעסקו ב-נ' או ב-ל', אני אשאר עם הלחץ בחזה והזיכרון הדוחה מההטרדות הבלתי פוסקות שנאלצתי לעבור. בכתב האישום עשו עימו חסד גדול בעקבות תרומתו הצבאית, במלחמות ובמבצעים השונים והחליטו לקשור בין שני הנושאים ועל כן הקלו את עונשו משמעותית".

את הפוסט פתחה במלים הבאות: "לאחר התלבטויות רבות החלטתי להיחשף. לפני כחמישה חודשים שמעתם עליי בחדשות ובעיתונים והחלטתי לשבור שתיקה. כחיילת הוטרדתי מינית במשך כמה חודשים על ידי קצין בכיר בצה"ל. הבנתי שאין לי ברירה אחרת אלא לשתף את הסיפור האישי שלי, מכיוון שאחרי כל מה שעברתי אני נאלצת כעת להתמודד עם כתב אישום משפיל ועסקת טיעון מביכה לא פחות מהמקרה עצמו ואני מרגישה מחנק נוראי בגרון".

על חג'בי כתבה פאטל כי מדובר ב"קצין מוערך שנלחם במלחמות ישראל ובאותה נשימה המפקד האישי שלי, שהטריד אותי מינית. יש מי שיבחר לזכור לו את הדרגות והעיטורים, אני זוכרת רק את המעשים הדוחים שביצע בי והטראומה שככל הנראה תלווה אותי לכל המשך חיי. 'גיבור ישראל' אכן צריך לקבל צל"ש, אות גבורה או עיטור רמטכ"ל אבל אינו נמצא מעל החוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אין דבר חזק יותר מכוחה של האמת"

"נכון להיום העונש שאותו צפוי לקבל חג'בי הוא בסך הכול הדחה מהשירות הצבאי, בלי איזכור פלילי ומבלי שייתן את הדין על מעשיו במישור האזרחי, וכמו כן שימוש במושג 'חיזור רומנטי' שתלוש לחלוטין מהמציאות ואינו מתקשר עם המעשים המגונים וההטרדות המיניות שביצע בי".

הצעירה מסיימת את הפוסט במלים: "החלטתי להפסיק לשתוק ולפחד, גם ככה את המחיר הכבד אני כבר משלמת. אני רוצה להעביר מסר לכל אותן הנערות והנשים בישראל ובכלל: אל תשתקו, אל תפחדו, אל תתביישו! אל תהפכו לאות! מי שצריך להתבייש זה לא אנחנו, ולמרות הקושי העצום להתמודד עם הטראומה, הפלאשבקים, הסיוטים, הבדידות, הבושה, החשיפה ובנוסף לכל זה עם מערכות נוקשות כמו בית המשפט וצבא הגנה לישראל, אין דבר חזק מכוחה של האמת, תנו לה לנצח באמונה שלמה שיגיע היום שכבר לא נהיה בשר ל'תותחים'".

סנגור צבאי ראשי, אלוף משנה, עו"ד אשר הלפרין. באדיבות המצולמים
"מנוגד לחלוטין לדברים שמסרה לשלטונות הצבא". אל"מ אשר הלפרין/באדיבות המצולמים

הסנגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה אשר הלפרין, בא כוחו של סא"ל חג'בי, אמר כי הסדר הטיעון שאליו הגיעו עם הפרקליט הצבאי הראשי התבסס על גרסת המתלוננת, כפי שנמסרה בחקירתה במצ"ח. אלא שהיום, "חודשים ארוכים לאחר חקירתה, בוחרת המתלוננת להציג סיפור שונה לחלוטין מזה שסיפרה, בלי להתחייב אליו בחקירה, אלא בפוסט בפייסבוק", הסביר. "נזכיר שהייתה זו המתלוננת, באמצעות באת כוחה, שקיבלה את ההסדר והסכימה לו. נותר רק לתהות על כך שמיד לאחר חתימתו, ובניגוד גמור לעמדתה שהובאה בפני הפצ"ר, יצאה נגדו תוך השמצת כל המעורבים בעריכתו", הוסיף.

עוד אמר אל"מ הלפרין: "בלית ברירה נאלץ לציין שבניגוד גמור לדברים שמסרה לשלטונות הצבא, לפיהם אין היא חשה פגועה, היא מדברת עתה על 'טראומה שככל הנראה תלווה אותי לכל המשך חיי'. נוכח דרך הצגת הדברים בפוסט, אין לנו מנוס מלציין כי בניגוד גמור לנטען על ידה, כאילו היא נבדקה בפוליגרף ונמצאה דוברת אמת, הרי שביחס לשאלה אם שיקרה בפרט כלשהו בהצהרה שרשמה בפוליגרף, נקבע כי לא ניתן כלל להגיע לממצא. ברוח זו גם אין שחר לטענה כאילו סא"ל חג'בי סירב להיבדק בפוליגרף".

לדבריו, "אין צורך להרחיב את הדיבור על כך שמבחינתו של סא"ל חג'בי, הדחתו מהגדוד וסיום שירותו בצה"ל, לצד הגשת כתב אישום נגדו בעבירה של התנהגות שאינה הולמת ושלל הפרסומים הקשים שהתלוו לפרשה זו – מהווים עונש חמור ביותר, אותו הוא משלם על מעשיו המפורטים בכתב האישום. בחלקו – עונש קשה מנשוא".

לפניות לכתב יניר יגנה: yanir9310@walla.com
לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 15:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully