וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בני ערובה נהרגו בתקיפת מל"ט אמריקני בפקיסטן

עובדי הסיוע, יהודי-אמריקני ואיטלקי, נהרגו בהפצצה נגד מתחם של ארגון אל-קאעדה. שני אמריקנים נוספים שהצטרפו לארגון נהרגו. אובמה: "עשינו כל שביכולתנו להחזירם הביתה. לבנו עם המשפחות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שני בני ערובה, יהודי-אמריקני ואיטלקי, שהוחזקו בידי ארגון אל-קאעדה נהרגו בתקיפת מטוס ללא טייס (מל"ט) אמריקני בפקיסטן, סמוך לגבול אפגניסטן, בחודש ינואר – כך נמסר היום (חמישי) מהבית הלבן. "לאחרונה אישרנו כי מבצע אנטי-טרוריסטי של ממשלת ארצות הברית הביא למותם של שני בני ערובה חפים מפשע", נמסר בהודעה רשמית.

הנשיא ברק אובמה אישר את הפרטים בהצהרה רשמית שנשא בבית הלבן, ואמר: "עשינו כל שביכולתנו להחזיר אותם הביתה. מאז פיגועי 11 בספטמבר מאמצינו נגד הטרור הצילו את חייהם של חפים מפשע, והנחישות להגן על חפים מפשע הופכת את מותם של השניים לכואב במיוחד".

עוד בוואלה חדשות:
בכיר באל-קאעדה נהרג בתקיפות מל"ט אמריקני בתימן
פקיסטן: מתכנן הפיגועים במומבאי ב-2008 שוחרר מהכלא
נחשפו תמונות נדירות של מקום המסתור של אוסמה בן לאדן

וורן וינשטיין, שנשבה בידי אל-קאעדה ונהרג בהפצצה אמריקנית, 2013. AP
וינשטיין, בתמונה שפורסמה בשנת 2013/AP

שני ההרוגים הם וורן וינשטיין, אזרח אמריקני שנשבה בידי אל-קאעדה בשנת 2011, וג'ובאני לו פורטו, אזרח איטלקי שנשבה כשנה מאוחר יותר. שניהם היו עובדי סיוע הומניטרי. "לבנו עם משפחותיהם", נמסר מהבית הלבן. "ניתוח כל המידע הקיים הוביל את קהילת המודיעין לקבוע כי המבצע הרג בשוגג את שני בני הערובה. המבצע כוון נגד מתחם של אל-קאעדה, ולא הייתה לנו כל סיבה לחשוד שמי מבני הערובה נוכח במקום".

עוד באותו נושא

חטוף יהודי-אמריקאי בפקיסטן: "נתניהו, עזור לי"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב ברק אובמה: שני בני ערובה נהרגו בהפצצת ארה"ב בפקיסטן. הבית הלבן, 23 אפריל 2015. רויטרס
"ברגע שנקבע את סיבת המוות, נסיר את הסיווג מפרטי המבצע". אובמה, היום/רויטרס
"אני לא יכול להתחיל לדמיין את כאבן של המשפחות. אני יודע שאין דבר שאוכל לומר כדי להקל על הכאב"

אובמה הוסיף כי הוא שוחח עם רעייתו של וורן, איליין, ועם ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי. "אני לא יכול להתחיל לדמיין את כאבן של המשפחות", הוסיף "אני יודע שאין דבר שאוכל לומר כדי להקל על הכאב. כנשיא וכמפקד העליון, אני לוקח אחריות מלאה על המבצע, מביע חרטה על שקרה".

"ברגע שנקבע את סיבת המוות, נסיר את הסיווג מפרטי המבצע ונפתח את תיק המקרה לציבור", הוסיף. "ארצות הברית היא דמוקרטיה, ומחויבת לשקיפות בטוב ורע. הוריתי על בחינה מלאה בנוגע למה שקרה, ונפיק לקחים מהטרגדיה הזאת. מטרת החקירה כעת היא לוודא שהמבצע נוהל בהתאם לנהלים".

"מילים לא יוכלו לבטא את החרטה שיש לנו בנוגע לטרגדיה הנוראית הזו", עוד נמסר בהודעה. כמו כן, ציינו בוושינגטון כי שני אמריקנים נוספים, שהצטרפו לשורות אל-קאעדה, נהרגו בתקיפות אמריקניות באותו האזור. אחד ההרוגים הוא אחמד פרוק, בכיר הארגון באזור, שנהרג באותה המתקפה שבה נהרגו שני בני הערובה.

אמריקני נוסף, אדם גדאהן, נהרג ככל הנראה בתקיפה נפרדת באותו החודש. "בעוד שפרוק וגדאהן היו שניהם חברים באל-קאעדה, הם לא היו היעד לתקיפה, ולא היה לנו מידע ספציפי בנוגע להימצאותם ביעדי המבצעים", נמסר. בשנת 2014, בוצעו 25 תקיפות מל"ט בפקיסטן, בהן נהרגו 186 בני אדם, מהם לפחות שני אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully