וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי שחשף את מות התובע נמלט מארגנטינה: "חיי בסכנה"

העיתונאי היהודי דמיאן פצ'טר, המחזיק באזרחות ישראלית, היה הראשון שדיווח על מותו של אלברטו ניסמן, והאשים את הנשיאה בטיוח הפרשה. "עזבתי בשקט, אפילו לא יכולתי לעבור בבית"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

העיתונאי שחשף את מותו של התובע הארגנטינאי אלברטו ניסמן נמלט מהמדינה – כך פורסם אמש (שבת) בעיתון "קלרין" המקומי. דמיאן פצ'טר, עורך בעיתון Buenos Aires Herald, אמר שהוא עוזב כי "חייו בסכנה". פצ'טר, יהודי המחזיק באזרחות ישראלית, העריך כי לא ישוב לארגנטינה בקרוב.

פצ'טר הסביר כי המצב הנוכחי אינו מאפשר לו להתגורר בארגנטינה והוא אף "קיבל רמז" שעליו לעזוב. כשנשאל מתי ישוב, אמר כי יעשה זאת "כאשר המקורות שלי יגידו שהתנאים ישתנו, אבל זה לא נראה כך בתקופת הממשלה הנוכחית".

הוא הדגיש כי נאלץ לעשות זאת במהרה וללא כל השתהות. "עזבתי בשקט והשארתי את המכונית שלי במגרש החניה בעבודה", אמר פצ'טר, שעזב ביום חמישי בלילה. "הטלפון שלי לא הפסיק לצלצל. אפילו לא היה לי זמן ללכת הביתה, לקחת בגדים וכסף. זו העבודה שלי ואני משלם את המחיר".

עוד על מותו של התובע הארגטינאי:
נשיאת ארגנטינה בהצהרה דרמטית: "התובע שהתאבד - נרצח"
מות התובע בארגנטינה: אזרח איראני התגורר בדירה סמוכה
ארגנטינה: התובע השאיר רשימת קניות ליום שאחרי מותו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו העבודה שלי ואני משלם את המחיר". העיתונאי דמיאן פצ'טר/מערכת וואלה!, צילום מסך
כשנשאל מתי ישוב, אמר פצ'טר כי יעשה זאת "כאשר המקורות שלי יגידו שהתנאים ישתנו, אבל זה לא נראה כך בתקופת הממשלה הנוכחית"

על פי מומחה של המשטרה המקומית, שערך בדיקה בליסטית לגופתו של ניסמן, התובע נורה מטווח של 20-15 סנטימטרים מגופו. לדברי מקורות משפטיים ששוחחו עם העיתון "קלרין", מדובר בעובדה נוספת שמחזקת את ההערכה שניסמן לא התאבד, לאחר שלא נמצאו עקבות של אבק שריפה על ידיו.

גופתו של ניסמן, שהוביל חקירה בנוגע לפיגוע בבית הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, נמצאה בבוקר יום שני בחדר האמבטיה בדירתו. זאת, לאחר שבשבוע שעבר דרש לחקור את נשיאת ארגטינה כריסטינה פרננדז דה קירשנר, בחשד שטייחה את הקשר האיראני לפיגוע. בבוקר שבו נמצאה הגופה היה אמור ניסמן להעיד בקונגרס הלאומי - בית המחוקקים של ארגנטינה - ולפרט בדלתיים סגורות את ההאשמות שהוא מייחס לנשיאה ולשר החוץ שלה, הקטור טימרמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

גורם המעורב בחקירה מסר אמש לסוכנות הידיעות אי-פי כי עשרת קציני המשטרה שהיו אחראים על אבטחתו של ניסמן נחקרו לגבי מעשיהם בשעה שבו נרצח. עם זאת, הגורם הדגיש כי העשרה אינם מוגדרים חשודים.

הרשויות בארגנטינה העריכו אתמול כי סוכנים של שירותי המודיעין במדינה אחראים למותו של ניסמן. "כשהוא היה בחיים, הם היו צריכים אותו כדי להציג אישומים נגד הנשיאה", הסביר מנכ"ל לשכת הנשיאות, אניבאל פרננדס. "לאחר מכן, בלי שום ספק, היה עדיף שימות".

(עדכון ראשון: 23:34)

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully