וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "ערוכים לכל תרחיש בצפון"; החרמון גדוש כרגיל

על רקע המתיחות באזור בעקבות החיסול בסוריה, ביקר הרמטכ"ל במפקדת פיקוד הצפון ואמר כי בצה"ל עוקבים אחר המתרחש, אך הציבור ממשיך בשגרה. כ-5,000 מטיילים הגיעו לחרמון וגם בגולן נרשמה תנועת מטיילים ערה

צילום: חמד אלמקת, עריכה: טל רזניק

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס אתמול (שישי) לכוננות באזור הצפון בעקבות החיסול שביצע לכאורה צה"ל בסוריה השבוע, ואמר כי בצה"ל עוקבים אחר המתרחש באזור. "ערוכים מאוד, דרוכים מאוד, נכונים לכל פעולה שתידרש", אמר גנץ לעיתונאים בעת ביקור במפקדת פיקוד הצפון בצפת. הוא עוד הוסיף כי הציבור בצפון חי את שגרת חייו הנכונה, ועשה את צעדי הדריכות הנדרשים. "הצפון שקט, חזק, איתן. צה"ל מוכן לכל משימה, הוא יפעל בשיקול דעת מצד אחד ובנחישות ובעוצמה הנדרשת מהצד השני".

מוקדם יותר דיבר גם שר הביטחון משה יעלון בתום הערכת מצב שהתקיימה בפיקוד הצפון. "לא נסבול ניסיונות לפגוע בנו ונדע להגיב בעוצמה כלפי כל ניסיון שכזה", אמר יעלון. "עלינו להיות ערוכים ומוכנים לכל ניסיון לאתגר אותנו, לנוכח הקריאות הנשמעות בצד השני". לדבריו, חשוב להמשיך לשמור על קור רוח ועל סבלנות ולדעת להגיב באופן המתאים ביותר, "כזה שיבהיר לכל מי שינסה לפגוע בנו שלא נסבול התגרויות מכל גזרה שהיא".

עוד על המתיחות בצפון:
סוריה מאיימת: "נחושים להתמודד עם האויב הישראלי"
איגרת תמיכה מחמאס לנסראללה נחתמה על ידי "מוחמד דף"
החשש שעלה בצפון: דמויות חשודות זוהו בגבול לבנון

הרמטכ"ל בני גנץ, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
"צה"ל יפעל בשיקול דעת מצד אחד ובנחישות ובעוצמה הנדרשת מהצד השני". גנץ/ראובן קסטרו

למרות המתיחות בצפון שהביאה בסוף השבוע כוחות גדולים של צה"ל שלא נראו בצפון מאז מלחמת לבנון השנייה, אתר החרמון, המרוחק בקילומטרים בודדים מקוניטרה הסורית גדוש בגולשים ובמבקרים. עד לשעות הצהריים לאתר 5,000 מטיילים מכל רחבי הארץ. "הייתי בטוח שבשל המתיחות הביטחונית ששוררת כאן כבר מתחילת השבוע, תהיה ירידה דרסטית בכמות המבקרים והגולשים שיגיעו לאתר בסוף השבוע", אמר מנהל אתר החרמון, שאול אוחנה, לוואלה! חדשות. "אין ספק שהופעתי לטובה ואני שמח לראות את האתר פועל וגדוש במטיילים כמו בכל סוף שבוע שגרתי כשיש פה שלג".

גם מנהל תיירות מרום גולן, שפי מור, מעיד כי תנועת המטיילים בהר בנטל המשקיף לקוניטרה הסורית, מתנהלת כבימי שגרה. "מדובר בתנועה סטנדרטית ורגילה לחלוטין ליום שישי", סיפר מור. "הכול כאן רגיל והשגרה כאן ברמת הגולן מלאה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון משה בוגי יעלון מבקר במפקדת פיקוד הצפון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון בעת ביקורו בפיקוד הצפון, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

רק שלשום סיפרו בעלי צימרים על ביטולים נרחבים בשל המתיחות, זאת לאחר שהיה חשש לחדירת מחבלים באזור רכס רמים שבגבול הצפון. "אף שלא קרה כאן כלום, הדיווחים על המתיחות הביטחונית הרחיקו את התיירים", אמר דויד דמרי, בעליהם של צימרים במושב גורן שבגליל המערבי, אשר נושק לגבול.

"לפני שבוע הצימרים שלנו היו מלאים כמעט לחלוטין בגלל השלג שמשך לכאן מטיילים", אמר אבנר שפירא, בעל צימרים במושב מרגליות שבסמוך לגבול, שסיפר שגם לפני החשש מהחדירה הוא לא קיבל כמעט הזמנות. "בדרך כלל אנחנו מקבלים את ההזמנות יומיים-שלושה לפני סוף השבוע. השבוע קיבלנו רק הזמנה אחת, אבל ממש לפני חמש דקות קיבלתי מהמזמין טלפון שהודיע שהוא יחליט מחר אם הוא בא או לא".

אתר החרמון נפתח למטיילים, ינואר 2015. אתר החרמון,
"האתר פועל וגדוש במטיילים כמו בכל סוף שבוע שגרתי"/אתר החרמון

בימים האחרונים, מאז התקיפה בסוריה, החל צה"ל לתגבר את כוחותיו ביישובי הגבול הצפון הארץ. מאמצע השבוע תוגברו מערכים ממוקדים בגבול הצפון מול הזירה הסורית והלבנונית, לרבות מערך התצפיות מהקרקע ומערך ההגנה האווירי. ביום שני נפרסו סוללות "כיפת ברזל" באזור הצפון. ביום שלישי טענו גורמי צבא כי "פיקוד הצפון מתנהל כבשגרה ותנועת הכוחות בשטח קשורה לתרגילים של כוחות סדיר ומילואים".

(עדכון ראשון: 13:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully