וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש דורש 200 מיליון דולר – או שירצח שבויים יפנים

בסרטון, הראשון שבו דורש דאעש כופר, נראה "ג'ון הג'יהאדיסט" מאיים לרצוח את שני החטופים, ופונה לראש ממשלת יפן: "התנדבת מרצונך למסע הצלב הזה". ראש הממשלה אבה, המבקר בישראל: "מעשה בלתי-נסלח"

עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל

ארגון דאעש ("המדינה האיסלאמית") פרסם הבוקר (שלישי) סרטון ובו הוא מאיים להוציא להורג שני יפנים. בסרטון נראה חבר הארגון ממוצא בריטי, שהתפרסם בשם "ג'ון הג'יהאדיסט" אחרי שערף את ראשיהם של עיתונאים מערביים.

טוקיו הודיעה בתגובה כי "לא תיכנע לטרור". מזכיר ממשלת יפן, יושיהידה סוגה, מסר איום מרומז, ואמר כי אם יתברר שדאעש "אכן מנצלים חיי אדם בדרך זו, כדי להשמיע איום מסוג זה, הרי שנרגיש זעם עצום".

הסרטון פונה לראש ממשלת יפן, שינזו אבה - המבקר בישראל – ודורש ממנו כופר של 200 מיליון דולרים, בתוך 72 שעות, תמורת חייהם של שני החטופים, קנג'י גוטו והארונה יוקאווה. זאת, בתגובה להודעתו של אבה מיום שבת, ולפיה יעביר 200 מיליון דולר למדינות הנלחמות בדאעש.

"אף שאתה נמצא במרחק של יותר מ-8,500 קילומטר מהמדינה האיסלאמית, התנדבת מרצונך להשתתף במסע הצלב הזה", אומר איש הארגון בפנייתו לראש הממשלה היפני. "תרמת בגאווה כדי להרוג את נשותינו וילדינו ולהרוס את בתיהם של המוסלמים, ולכן חייו של אזרח יפן הזה יעלו לך מיליונים".

ראש הממשלה אבה הגיב על הסרטון לעיתונאים בירושלים. הוא נשבע להציל את שני השבויים היפנים, ודרש מדאעש לשחרר אותם לאלתר. "חייהם נמצאים בעדיפות עליונה", אמר אבה לעיתונאים. "מדובר במעשה בלתי-נסלח ואני חש טינה חזקה".

לקריאה נוספת
לראשונה: לחימה קרקעית בין חיילים קנדים לדאעש בעיראק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השבויים היפנים קנג'י גוטו והארונה יוקאווה, בסרטון שפורסם הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרטון התפרסם אחרי תקופה ארוכה יחסית שבה לא הציג הארגון סרטונים מסוג זה. זוהי הפעם הראשונה שדאעש מציג בסרטוניו דרישה לכופר, דרישה שעד כה הועברה לממשלות המערב באמצעות מתווכים.

השבויים היפנים מוצגים בסרטון כשהם בסרבלים כתומים, זהים לאלה שבהם הולבשו שבויים קודמים של "דאעש". קנג'י גוטו, בן 47 ויליד העיר סנדאי, הוא עיתונאי עצמאי המתמחה בסיקור מלחמה, פליטים ואזורים שנפגעו מאסונות טבע.

הארונה יוקאווה ככל הנראה נחטף בעיר חאלב בחודש אוגוסט 2014. בסרטון שהופץ בקיץ הוא נראה נחקר על-ידי אנשי דאעש, ששאלו אותו "מדוע אתה מחזיק באקדח". יוקאווה, שנראה בסרטון בחולצת טריקו ובשיער ארוך, השיב כי הוא רופא ו"עיתונאי במשרה חלקית". מקורות אופוזיציה בסוריה דיווחו כי יוקאווה הוא בכיר בחברת אבטחה פרטית, שבא לסוריה כדי להתאמן בנשק. יועץ לחברה הרשומה על שמו ביפן אמר לסוכנות רויטרס כי יוקאווה יצא לסוריה "כי הוא חשב שזה יסייע לו בעבודתו".

עשרה בני ערובה יפנים נרצחו בהשתלטות על מתקן הגז עין עין אמינס באלג'יריה ב-2013.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש ממשלת יפן שינזו אבה – ירושלים 19 בינואר 2015. רויטרס
ראש ממשלת יפן שינזו אבה, אמש בירושלים עם רעייתו/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully