וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בסרטים: תיעוד מהמרדף המשטרתי אחר כנופיית הפורצים

13.1.2015 / 13:15

המשטרה פרסמה סרטון מהמצוד אחר החשודים בגניבת כלי רכב אתמול בכביש 4. מעצרו של אחד החשודים הוארך היום ביממה, ונבדק אם שימש כתצפיתן של יתר המעורבים. שני חשודים טרם נתפסו

צילום: באדיבות חדשות 0404

יממה לאחר המרדף בכביש 4 אחרי שודדי כלי רכב, שבמהלכו ירו השוטרים על הנהג ופצעו אותו באורח אנוש, פרסמה המשטרה תיעוד מהרגעים הדרמטיים. בתוך כך, האריך היום (שלישי) בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו של מהדי אבו סביח, תושב מזרח ירושלים שנעצר אתמול במהלך המרדף, ביממה.

המרדף החל בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל במשטרה על כלי רכב גנובים. החשודים בגניבה אותרו בבית ברחוב הגפן בעיר, שאליו הם פרצו כדי להסתתר בו. אבו סביח נעצר על ידי כוחות משטרה שכיתרו את הבית, כשיצא ממנו יחד עם שלושת שותפיו. חבריו חמקו אל תוך מכונית, התנגשו באחת הניידות, הפכו אותה וגרמו לה לנזק חמור. היום הותר לפרסם את תצלומי המרדף, שבמהלכו נורה הנהג ונפצע באורח אנוש.

עוד ידיעות בנושא משפט ופלילים:
חשד: כנופיות ניסו להשתלט על קרקעות מהיקרות במדינה
האסון בהר הרצל: "הפרקליטות התעלמה מאחראי עיקרי לכשל"
"בניגוד לחוק": העתירה שהדליקה נורה אדומה בעפולה

מרדף משטרתי בכביש 4 סמוך לגבעת שמואל, ינואר 2015. שלומי גבאי
כוחות משטרה בזירת המרדף בסמוך לגבעת שמואל, אתמול/שלומי גבאי

במשטרה חושדים שאבו סביח היה התצפיתן והמוביל של כנופיית הגנבים. הוא מכחיש את החשדות נגדו. "אני עובד בגרוטאות, אני משמש אלטע-זאכן. אני רואה רכבים ישנים, או שיש עליהם שלט 'למכירה', אני קונה אותם, מתקן אותם ומוכר אותם בשטחים. נסעתי ברכב, אף אחד לא היה איתי, לא עשיתי פרסה ולא ברחתי. ראיתי התקהלות ואז ראיתי אנשים עם אקדחים שלופים", סיפר לסנגורו, עו"ד אבו עמאר.

לדברי אבו סביח, השוטרים התנהגו באופן תוקפני. "לא הבנתי מה רוצים ממני, ביקשו ממני להאט ושאלו אותי מאיפה אני, כשאמרתי מירושלים נתנו לי אגרוף, שברו לי את המשקפיים ואחר כך השכיבו אותי על החול ושמו לי אזיקים", אמר.

במהלך הדיון בפני השופט ירון גת טען עו"ד אבו עמאר שהשוטרים התנהלו בניגוד לנהלים ואף השפילו אותו. "בתחנת המשטרה הפשיטו אותו לחלוטין, השאירו אותו עירום. בשלב מסוים נכנסה שוטרת לחדר והוא ניסה להסתיר את מבושיו", אמר בא כוחו של אבו סביח. הוא אף ביקש להורות למחלקה לחקירות שוטרים לחקור את התנהלות השוטרים בתחנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מרדף משטרתי על כביש 4 סמוך לגבעת שמואל, ינואר 2015. שלומי גבאי
כלי הרכב שבו נמלטו החשודים, אתמול/שלומי גבאי

השופט דחה באופן חלקי את טענות הסניגור וקבע בין היתר: "אני סבור כי קיים חשד סביר ראשוני לביצוע עבירה של התפרצות למקום מגורים וקשירת קשר לביצוע פשע, וזאת בהסתמך על דוחות פעולה של השוטרים ועל מזכר נוסף שהוצג לעיוני. מדוחות הפעולה של השוטרים עולה כי החשוד נמצא בבניין שבו בוצעה ההתפרצות, כאשר החשוד סיפק הסבר לא מספק להימצאותו במקום. כמו כן, המזכר מצביע על הקשר בינו לבין החשוד השני".

אתמול נפרסו כוחות משטרה גדולים בכביש 4 בניסיון לעצור את המכונית שבה נמלטו החשודים. כשהגיעו החשודים למחסום של המשטרה במחלף ז'בוטינסקי, הם התבקשו לעצור את המכונית. משסירבו, שלפו השוטרים את אקדחיהם, ירו לעבר הנהג, יוסף אברש, ופצעו אותו באורח אנוש. הוא פונה על ידי מגן דוד אדום לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. בית המשפט האריך היום גם את מעצרו ביממה, כשהוא עדיין מאושפז בבית החולים תחת שמירה. שני חשודים נוספים שישיבו במכונית ברחו וטרם נתפסו.

מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב בנצי סאו, הגיע לזירת המרדף ואף תיחקר את הכוחות לאחר האירוע. הוא שיבח את פעילותם של השוטרים והבלשים של מרחב דן. "השוטרים גילו מקצעיות, נחישות ודבקות במטרה", אמר. "הגיע מידע מודעיני והוצב מארב ממושך במקום. השוטרים זיהו את החשודים יוצאים מהדירה, אך הם ניסו לדרוס אותם, התנגשו בניידות משטרה וסיכנו חיי אזרחים. השוטרים הגיבו נכון ובנחישות, וכך אנחנו מצפים מהם לפעול".

לפניות לכתב: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully