וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל שמועות סביב גורלה של הישראלית שנלחמת בדאעש

עמית מאיר

1.12.2014 / 0:42

על פי דיווחים לא מאומתים בפורומים המזוהים עם ארגוני ג'יהאד, ג'יל רוזנברג, הנלחמת לצד הכורדים בסוריה, נחטפה בתום יום קרבות קשה. הכורדים מכחישים בתוקף, ולישראל "אין מידע". התעמולה האיסלאמיסטית מכה שוב?

עריכה: גדי וינסטוק , קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו: תמונות משדה הקרב של הישראלית שנלחמת בדאעש)

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) חטף את ג'יל רוזנברג, אזרחית ישראל וקנדה שיצאה לסוריה והצטרפה לשורות המיליציות הכורדיות הנאבקות בארגון הקיצוני, במהלך הלחימה בעיר הסורית כובאני, על גבול טורקיה - כך דווח אתמול (ראשון) בכמה פורומים איסלאמיסטיים. עם זאת, לדיווח הדרמטי לא התקבל אישור רשמי כלשהו, ואירועי היום בכובאני אף מציגים תמונה שונה לחלוטין.

על פי הדיווח בכמה אתרים שמהימנותם מוטלת בספק, פעילים כתבו בפורום "שמוח אל-איסלאם", המזוהה עם אל-קאעדה ועם דאעש, כי כמה לוחמים ולוחמות כורדים נחטפו לאחר השתלטות לוחמי דאעש על אחת השכונות בעיר הגבול - וביניהם, הישראלית ג'יל רוזנברג, בת 31 וחיילת צה"ל לשעבר.

עוד בוואלה! חדשות:
שוקולד ואייפון 6: התשוקה הסודית של לוחמי הג'יהאד
סוריה: "לוחמי דאעש פעלו לראשונה מתוך שטח טורקיה"
בזכות תקיפות הקואליציה: דאעש בדרך לתבוסה בכובאני

ג'יל רוזנברג – ישראלית הנלחמת עם הכורדים נגד דאעש – נובמבר 2014. פייסבוק, אתר רשמי
"כלל לא הייתה באזור העיר שבו נחטפה לכאורה". רוזנברג/אתר רשמי, פייסבוק
"דובר 'המדינה האיסלאמית' מתכנן לשאת אותה לאישר על מנת לשפר את מעמדו בקרב הישראלים"

עוד נטען כי "ההשתלטות" על אותה שכונה התאפשרה לאחר סדרת פיגועי התאבדות והסתערות של לוחמי "המדינה האיסלאמית" על מפקדת הכוחות הכורדיים בכובאני. הלוחמים במחתרת הכורדית מיהרו להכחיש את הדיווחים, אולם אם הם יתבררו כנכונים, יהיה זה המקרה הראשון של חטיפת נשים מערביות בידי הארגון. עם זאת, אזרח ישראלי כבר הוצא להורג על ידי דאעש - העיתונאי סטיבן סוטלוף.

עורך חדשות החוץ בקול ישראל, ערן סיקורל, דיווח מפי הלוחמים הכורדים כי רוזנברג כלל לא הייתה באזור העיר כובאני שבו נחטפה לכאורה, וכי אין אישור לידיעות בנושא. אחד הלוחמים אף העריך כי הדיווח נועד לתעמולה ותו לא.

ממשרד החוץ בירושלים נמסר כי הדיווח נבדק. שר הביטחון משה יעלון התייחס לכך אתמול בריאיון לתכנית "שש" של חדשות 2, ואמר: "אין לי מידע לגבי מקום המצאה של ג'יל רוזנברג". משרד החוץ באוטווה הגיב גם הוא לדיווח, ומסר: "ממשלת קנדה מכירה את הדיווחים ופועלת בכל הערוצים הרלוונטיים על מנת להשיג מידע נוסף. אנו שומרים על קשר צמוד עם הרשויות המקומיות. ממשלת קנדה לא תגיב או תשחרר מידע העלול לסכן את בטיחותם של אזרחים קנדים בחו"ל".

דגל טורקיה על מגדל תבואה לאחר תקיפה אווירית בכובאני, סוריה. רויטרס
"זה זמן רב שלא היו כל כך הרבה תקיפות אוויריות". כובאני, שלשום/רויטרס

הדיווח, כאמור, לא אושר על ידי גורמים מהימנים, ובהמשך היום אף הופצו שמועות נוספות, בהן על כך שלאחר נפילתה בשבי, רוזנברג התאסלמה ושינתה את שמה ל"עאישה אום יהוד", והחלה להעניק טיפולים רפואיים ללוחמי ארגון "ג'בהת א-נוסרה", המזוהה עם אל-קאעדה ואשר פועל בשיתוף פעולה עם דאעש בסוריה.

עוד דווח ברשתות החברתיות כי אבו מוחמד אל-עדנאני, דובר "המדינה האיסלאמית", מתכנן לשאת את רוזנברג לאישה, "על מנת לשפר את מעמדו בקרב הישראלים, ולהחליף את מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי". עדנאני אחראי, בין היתר, על הפצת הודעות מטעם הארגון או על העברת נאומיו של אל-בגדאדי - אולם במקרה זה, לא דווח דבר מפיו.

לא ניתן להשיג אישור בנוגע למיקומה של רוזנברג, אולם היה ידוע כי היא נמצאת עם הכוחות הכורדים, ככל הנראה באזור כובאני. לפני כשבוע וחצי, כתבה הישראלית בדף הפייסבוק שלה: "לא תהיה לי גישה לפייסבוק רק עוד כשבועיים, ב-8 בדצמבר. בבקשה אל תשלחו לי הודעות עד אז". עם זאת, רוזנברג לא פירטה את הסיבה להיעדרותה.

אדם מניף דגל כורדי, לרגל הגעת שיירה של לוחמי פשמרגה מעיראק לגבול טורקיה-סוריה, לקראת הצטרפות ללחימה בכובאני, 29 באוקטובר 2014. רויטרס
חברי המיליציה הכורדית פשמרגה בדרכם להצטרף ללחימה בכובאני/רויטרס

בתוך כך, סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה אתמול על מפלה קשה לכוחות דאעש בכובאני, עם מותם של לפחות 50 לוחמים תוך 24 שעות, בעקבות תקיפות אוויריות נרחבות של כוחות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית. לפי ארגון זכויות אדם סורי אשר בסיסו בבריטניה, הג'יהאדיסטים נהרגו "במתקפות אוויריות, בלחימה נגד הכורדים בכובאני, ובחמישה פיגועי התאבדות באזור העיר".

הפרסום האחרון בדף הפייסבוק של ג'יל רוזנברג:

"פיגועי ההתאבדות" שעליהם דיווח ארגון זכויות האדם הם המידע היחיד אשר תואם את הדיווחים ואת השמועות בפורומים המקוונים. מנכ"ל הארגון, ראמי עבד אל-רחמן, הוסיף: "זה זמן רב שלא היו כל כך הרבה תקיפות אוויריות". כ-30 מטרות של "המדינה האיסלאמית" הותקפו משלשום בכובאני ובעיר א-רקה, שנחשבת "בירת דאעש", ומעוזו היציב ביותר של הארגון.

בכלי תקשורת מערביים רבים דווח על "אבדות קשות" שספג הארגון האיסלאמיסטי, ואף על "נקודת מפנה" בלחימה, במקרים מסוימים. לא מן הנמנע שתומכי דאעש ביקשו לחזק את רוחם של הלוחמים בהפצת דיווחים כאלה, אולם העולם כולו ייאלץ לחכות לפחות כמה ימים עד שתתבהר התמונה, וייחשף גורלה של החיילת הישראלית.

(עדכון ראשון: 23:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully