וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: חוק הלאום - אנטי ציוני, אנטי דמוקרטי ואנטי יהודי

בריאיון לוואלה! חדשות תקפה שרת המשפטים את החוק השנוי במחלוקת. "לוקחים את מגילת העצמאות וזורקים אותה לפח", אמרה והחמיאה לנשיא המדינה שיצא גם הוא נגד ההצעה. "גאה להיות אזרחית מדינה שריבלין הוא נשיאה"

מתוך אולפן וואלה! חדשות

שרת המשפטים ציפי לבני תקפה היום (רביעי) את "חוק הלאום" השנוי במחלוקת בריאיון לוואלה! חדשות. כמו כן, היא שיבחה את נשיא המדינה ראובן ריבלין שהתנגד לחוק. לדבריה, הצעת חוק הלאום היא הצעה "אנטי ציונית, אנטי דמוקרטית ואנטי יהודית. ההצעה של אלקין רוצה לקחת את כל העקרונות הציוניים המעוגנים במגילה ולשנות אותם".

לדבריה, "ההצעה לא ציונית כי היא לוקחת את ערכי מגילת העצמאות שחותמיה הגיעו אליהן בהסכמה, שלפיהם יהיה 'שוויון זכויות לכל אזרח, ללא הבדל דת גזע ולאום', ומשמיטה את החלק השני של המשפט". לבני טענה כי "היא לא יהודית, כי בעיניי ערכי היהדות כוללים את אותם ערכים של שוויון וכבוד לאזרחי המדינה, והיא ודאי לא דמוקרטית, כי עקרונות הדמוקרטיה הפכו להיות בה לנושא זניח, ובעדיפות שנייה ל'בית העם היהודי' שלפיו יפורשו דברי החקיקה".

משבר חוק הלאום - כתבות אחרונות:
הנשיא ריבלין נגד חוק הלאום: "מה הטעם בהצעה?"
ארה"ב: "מצפים שישראל תדבק בעקרונותיה הדמוקרטיים"
לפיד: "לא נצביע בעד חוק הלאום, בחירות - חוסר אחריות"

נשיא המדינה ראובן ריבלין במושב הנעילה‏ של כנס שדרות לחברה וידידות. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"המילים שלו אתמול היו כמו מים לצמא במדבר". ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

"פשוט לוקחים את מגילת העצמאות וזורקים אותה לפח, יחד עם חוק היסוד 'כבוד האדם וחירותו'", הוסיפה לבני, שאמרה אתמול בכנס שדרות כי לא תיתן ל"חוק הלאום" לעבור, "לא השבוע ולא בשבוע הבא". זאת, לאחר שהוחלט שלשום לדחות את ההצבעה על החוק במליאת הכנסת בשבוע. לדבריה, "מרגע שהמשפט הראשון בחוק הלאום קובע שכל דבר חקיקה יפורש על פי העיקרון הזה שהם קבעו, זה מבטל את חוק כבוד האדם".

בהמשך הריאיון שיבחה לבני ריבלין, שכאמור תקף גם הוא אתמול את "חוק הלאום", ואמר כי "מה הטעם בהצעת החוק? האם אין בעצם הצעה זאת משום הטלת ספק בהצלחתו של המפעל הציוני?". לדבריה, "אני גאה שאני אזרחית המדינה שריבלין הוא נשיאה. המילים שלו אתמול היו כמו מים לצמא במדבר".

לבני אמרה כי "ריבלין הוא חירותניק, ליכודניק, לא מישהו שאין לו עניין בישראל היהודית, אדם שחותם 'ירושלים' לצד שמו בכל מכתב, שבוכה ב'תקווה'. כשאדם כזה אומר את האמת הזו זה מאוד חשוב", והוסיפה: "אני הכי בעד שישראל תהיה מדינת העם היהודי, וזו אחת הסיבות שבגללן אני פועלת כדי להגיע להסדר מדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully