וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על אשקלון: "אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל"

ראש הממשלה הצטרף למתנגדי החלטת ראש עיריית אשקלון להפסיק את עבודתם של פועלים ערבים ואמר כי אין להכליל ציבור שלם בשל מיעוט קטן. "רובם המכריע של אזרחי ישראל הערבים הם שומרי חוק"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (חמישי) על החלטת ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני להפסיק את עבודתם של פועלים ערבים בבניית ממ"דים במוסדות חינוך בעיר, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, ואמר: "אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל. אל לנו להכליל ציבור שלם בשל מיעוט קטן אלים ומתלהם". לדבריו, רובם המכריע של אזרחי ישראל הערבים הם שומרי חוק, והמדינה פועלת נגד מי שמפר את החוק בנחישות ובתקיפות.

"במסגרת הצעת 'חוק הלאום' שאביא ביום ראשון לממשלה נבצר את השוויון המלא של כל אזרח בפני החוק ללא הבדל דת, גזע ומין, לצד הבטחת זהותה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי", הוסיף נתניהו. "אין סתירה בין הדברים ולא אאפשר חתירה תחת שני עקרונות יסוד אלה".

עוד בוואלה! חדשות:
בשל המצב: כל קצין במילואים יורשה לשאת נשק
הרופאים נגד ועדת גרמן: "תפגע ברפואה הציבורית"
אילו חברות הן המזהמות ביותר בישראל?

רה"מ בנימין נתניהו – 18 בנובמבר 2014. GettyImages
"המדינה פועלת נגד מי שמפר את החוק בנחישות ובתקיפות". נתניהו/GettyImages

גם שר הכלכלה נפתלי בנט יצא נגד ההחלטה. "כשר הכלכלה לא אתן יד לפגיעה בשום עובד על רקע דת או גזע", אמר בנט בפתיחת ועידת התעשייה 2014 באילת. "לכן הנחתי את אנשיי להגביר את האכיפה בתחום האפליה. הדמוקרטיה נמדדת במצבים קשים והמבחן שלנו הוא דווקא בימים הקשים".

בנט התייחס למצב הביטחוני הקשה בישראל בתקופה האחרונה, ואמר כי אין ערובה לכך שהמתיחות תחלוף, אולם ביקש להדגיש: "99.9% מערביי ישראל נאמנים למדינת ישראל, ויש מיעוט קטן מאוד שפועל נגד. לכן המדיניות של מדינת ישראל תהיה יד קשה למחבלים ויד מחבקת לנאמנים. את הקו התקיף הזה אני מוביל בקבינט בשורה של צעדים שאנחנו מוציאים".

"הפסקת עבודת הערבים באשקלון - גזענית ובלתי-חוקית"

בעקבות הצעד מעורר המחלוקת, פנתה שרת המשפטים ציפי לבני ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה שזה יפתח בחקירה בנושא. "מדובר בהוראה החותרת תחת עקרונות יסוד של שוויון ומניעת הפליה, ועומדת בניגוד לחוק שוויון זכויות בעבודה", אמרה לבני. "הפליית עובדים או דורשי עבודה על רקע לאום או דת היא אסורה, ויש לטפל בכך במלוא חומרת הדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נפתלי בנט בוועידת התעשייה 2014 באילת, נובמבר 2014. יהודה עשור,
"לא אתן יד לפגיעה בשום עובד על רקע דת או גזע". בנט/יהודה עשור

שר הפנים גלעד ארדן הגיב ואמר כי החלטת ראש עיריית אשקלון פסולה. לדבריו, הוא ביקש מהגורמים המקצועיים במשרד הפנים לבדוק את חוקיותה. "אסור לנו לפעול באופן שיכלול ויכתים ציבור שלם במדינת ישראל, והחלטות כאלה עלולות להוביל להגברת המתיחות וליבוי היצרים", אמר ארדן.
"בעת הזו על המנהיגות לפעול להרגעת הרוחות ולהשבת הביטחון האישי". הוא הוסיף כי הוא מבין את דאגת ראש העיר והאזרחים, אבל לשם החזרת הביטחון יש את הצבא והמשטרה, ויש לעיריות גם יכולת לאבטח מוסדות ציבור ומקומות רגישים".

שמעוני: "לא שיערתי שההחלטה תעורר המולה"

ראש העיר שמעוני אמר כי הוא לא שיער שהיא תעורר המולה תקשורתית שכזו. "לא שיערתי שיהיו פוליטיקאים מימין ומשמאל שירכבו על ההחלטה הזו, על הגב שלי, וינסו כל אחד להרוויח מזה הון פוליטי. לא זו הייתה המטרה", אמר שמעוני לוואלה! חדשות. הוא הסביר את החלטתו השנויה במחלוקת: "אני קשוב לרחשי הציבור ובמיוחד להורי ילדי הגנים שבהם מועסקים עובדים ערביים בבניית ממ"דים". לדבריו, בימים האחרונים הוא קיבל עשרות פניות מהורים מודאגים שלא ראו בעין יפה את העובדה שפועלים ערבים שוהים במחיצת ילדיהם בגנים ללא אבטחה, וחלקם אף איימו להוציא את הילדים מהגן.

"בימים קשים אלו אני מבקש לחזק את תחושת הביטחון של ההורים, הילדים והצוותים החינוכיים", הוסיף שמעוני. "לא יכול להיות שילדים יהיו בחצר הגן, ובתוך הממ"ד קבלנים ערבים ישראלים – שאין לי שום דבר נגדם. הם שותפים שלנו בבניית העיר, עובדים בעת הזו, וההורים לחוצים ולא רוצים להכניס את הילדים לגן. תחושות הביטחון של הורי ילדי העיר אשקלון הן באחריותי. אני מאוד מקווה שהעניין הזה יעבור מהר, ויחזרו חזרה לעבוד בגני ילדים".

לפניות לכתבים:
דנה ירקצי - danayark@walla.com
אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il
גלי גינת - gali.gnt@walla.com
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully