וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: הנאשם ברצח נועה אייל – דניאל נחמני

13.11.2014 / 14:06

נחמני, בן 38 מירושלים, נשוי ואב לשתי ילדות, נאשם באונס וברצח של הנערה בת ה-17 ב-1998 ביער בבירה, וכן במעשה סדום. בנעוריו הורשע בעבירות מין בילדה בת 11

צילום: דוברות משטרת מחוז י-ם, עומר מירון, חדשות 2; עריכה: ניב פוקס, קריינות: אביב אברמוביץ'

הגבר שנעצר בחשד שאנס ורצח את הנערה נועה אייל ב-1998 הוא דניאל נחמני, תושב ירושלים בן 38 – כך הותר היום (חמישי) לפרסום. לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום כתב אישום נגד נחמני בגין אונס, רצח ומעשה סדום. הוא נעצר לפני כשבועיים וחצי לאחר שחוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים במשטרה הצליחו להתאים את ה-DNA שלו לזה שנמצא על גופתה של אייל.

שלשום הותר לפרסם כי בתום מצוד של 16 שנה נעצר חשוד במעשה, אולם פרסום שמו של נחמני עוכב עד כה לבקשת פרקליטו, עו"ד יהודה שושן. "מרשי אמר בחקירתו שהוא לא מכיר את המנוחה ולא פגש אותה מעולם", אמר הפרקליט מחוץ לאולם הדיונים.

מכר של הנאשם סיפר היום מחוץ לדיון בבית המשפט כי הוא נמצא במצב נפשי קשה מאוד. קרוב משפחה הוסיף כי המשפחה בהלם. "אנחנו מאמינים בחפותו. כרגע מנסים לאסוף את השברים עם האישה ועם הבנות. זה לא קל. נקווה שהצדק יצא לאור", אמר קרוב המשפחה.

רצח נועה אייל - כותרות נוספות:
החשוד ברצח נועה אייל: המכונאי הוותיק של השופט
אשת החשוד ברצח נועה אייל: "אם עשה זאת לא אשאר איתו"
אביה של נועה אייל לוואלה!: "שמח ונרגש מההתפתחויות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דבק בגרסתו כי לא ביצע את המעשה. דניאל נחמני/מערכת וואלה!, צילום מסך

נחמני נשוי ואב לשתי ילדות, ועובד כחשמלאי רכב במוסך בשכונת תלפיות בבירה. הוא גדל בשכונת רמות א' החרדית, הסמוכה לשכונת רמות ב', שבה התגוררה נועה אייל. בשנת 1994, בעת שהיה בן 17 בלבד, הוא נעצר ונשפט על אונס של תיירת בת 11. מפאת גילו הצעיר, הומר הסעיף של אונס בכתב האישום במעשה מגונה, וכך הוא קיבל בסופו של דבר עונש מאסר מינימלי בלבד. לפי העדויות שבידי המשטרה, הוא אף ביצע לאורך השנים עבירות מין נוספות.

אייל הייתה בת 17 כשנרצחה. בערב הרצח היא יצאה עם בן זוגה, אלדד בריברום, מקולנוע במרכז העיר והשניים נסעו באוטובוס למרכז העיר והגיעו לכיכר הדווידקה. שם הם התפצלו לתחנות אוטובוס שונות, כל אחד בדרך לביתו. מחקירת המשטרה עלה כי אייל פספסה את האוטובוס האחרון לשכונת מגוריה, רמות. מכתב האישום עולה כי בשלב מסוים הגיע נחמני לתחנה במכוניתו והציע לאייל טרמפ. אייל הסכימה ונכנסה למכונית. במהלך הנסיעה סטה ככל הנראה נחמני מנתיב הנסיעה לדרך צדדית ביער רמות, ושם, על פי כתב האישום, הוא עצר את כלי הרכב, חבט באייל באבן ולאחר מכן אנס ורצח אותה. משלא שבה לביתה, החלו למחרת הוריה לחפש אותה, ורק בשעות הערב נמצאה גופתה בידי חברתה לספסל הלימודים ביער, לא הרחק מביתה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נועה אייל. באדיבות המשפחה
הרצח פוענח אחרי 16 שנה. נועה אייל/באדיבות המשפחה
דניאל נחמני, הנאשם ברצח נועה אייל. באדיבות דוברות המשטרה, מחוז ירושלים, צילום מסך
דניאל נחמני ביום מעצרו, אוקטובר 2014/צילום מסך, באדיבות דוברות המשטרה, מחוז ירושלים

ב-16 השנים האחרונות גבו במשטרת מחוז ירושלים עדויות רבות בניסיון להתחקות אחר הרוצח. לפני כמה שנים אירעה תפנית משמעותית בחקירה - אביו של נחמני נעצר בחשד לעבירות של אלימות במשפחה. כמו בכל מקרה של מעצר חשודים בגין עבירות מסוג זה, נלקחה ממנו דגימת DNA. הדגימה שכבה במשך שש שנים במאגר של המשטרה, ורק בשנה האחרונה, במסגרת חקירת הרצח של אייל, הפעילו במשטרה תוכנה חדשה, ובאמצעותה סרקו דגימות DNA שבמאגר המשטרה, ובהן גם דגימתו של האב. מניתוח ממצאי הסריקה התברר כי מרכיבים מה-DNA של האב דומים מאוד לזה שנמצא על גופה של אייל. בעקבות זאת החלו בלשי הימ"ר לעקוב אחר כל בני המשפחה.

היריקה הגורלית

חשדם של השוטרים התמקד במיוחד בנחמני. ראשית, משום שהחקירה בעניינו העלתה שבעת הרצח הייתה ברשותו מכונית מסוג "רנו" משנת 1985, דבר התואם עדות של נהג המונית שראה את אייל עולה על כלי רכב מסוג זה בליל הרצח. שנית, הבלשים השתמשו בטכנולוגיה חדישה כדי לבדוק מחדש איכונים של טלפונים סלולריים שבוצעו עוד ב-1998, והתאימו אותם לפרופיל של חשודים פוטנציאליים. כששלפו הבלשים את האיכון של הטלפון הסלולרי של נחמני, הם גילו כי הוא היה בליל הרצח בשעה 23:55 בכיכר הדווידקה, שממנה נאספה אייל לפני שנעלמה.

בשלב זה פתחו חוקרי הימ"ר במעקב סמוי אחרי נחמני בניסיון להשיג ממנו דגימת DNA ולהצליב אותה עם זה שנמצא על גופתה של אייל. הם האזינו לשיחות הטלפון שניהל והתחקו אחר תנועותיו, עד שלבסוף הוא נצפה יורק ברחוב. המשטרה אספה את דגימות הרוק, ובבדיקה נמצאה התאמה ל-DNA שנמצא על גופתה של אייל. לאחר מעצרו, הכחיש נחמני את המעשים ואף טען כי מעולם לא פגש את אייל. גם כשהחוקרים הבהירו לו כי יש התאמה בין ה-DNA שלו לבין זה שנמצא בזירת הרצח, הוא המשיך לדבוק בגרסתו כי לא ביצע את המעשה.

דניאל נחמני, הנאשם ברצח נועה אייל. באדיבות דוברות המשטרה, מחוז ירושלים, צילום מסך
נחמני ביום מעצרו/צילום מסך, באדיבות דוברות המשטרה, מחוז ירושלים
נועה אייל. באדיבות המשפחה
נועה אייל/באדיבות המשפחה
  • עוד באותו נושא:
  • נועה אייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully