וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רגעי הפיצוץ באוויר של "חללית התיירים"

שעות לאחר התאונה הקשה, פרסמו סוכנויות הידיעות צילומים המתעדים את רגעי הפיצוץ הדרמטיים באוויר של מעבורת החלל "SpaceShipTwo". מייסד החברה: "המסע לחלל קשה, אך שווה את זה"

צילום: רויטרס עריכה: קשת סידי

אתמול בשעות הערב התפוצצה באוויר מעבורת החלל "SpaceShipTwo" במהלך טיסת ניסוי באזור מדבר מוהאבי שבקליפורניה. טייס המשנה נהרג והטייס הראשי נפצע באורח קשה בהתרסקות המעבורת, אשר יועדה להטיס אזרחים לחלל. הבוקר (שבת) פרסמו סוכנויות הידיעות צילומים המתעדים את הרגעים הדרמטיים של הפיצוץ באוויר.

במקביל, ריצ'רד ברנסון, מייסד חברת "וירג'ין גלקטיק", אשר ייצרה את המעבורת, התייחס הלילה לראשונה לתאונה. "כל המעורבים בפרויקט מביעים צער עמוק, ומחשבותינו עם המשפחות וכל מי שהושפע מאירוע טרגי זה", כתב איש העסקים הבריטי בפוסט שפרסם בבלוג שלו.

לדבריו של ברנסון, התאונה השפיעה עליו עמוקות, אך הדבר לא יפגע בפרויקט השאפתני שמטרתו להטיס אזרחים לחלל. "הנסיעה לקליפורניה היא אחת הנסיעות הקשות ביותר שהייתי צריך לעשות. המסע לחלל אמנם קשה, אבל זה שווה את זה. אנחנו נמשיך להתמקד במשימה ולהתקדם הלאה ביחד", הבהיר.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
רקטה ששוגרה מרצועת עזה נפלה בשטח ישראל
קרי שוחח עם נתניהו: "הדברים נגדו לא משקפים את עמדתי"
ארדואן תקף את כוחות הקואליציה: למה להפציץ רק בכובאני?

תיעוד רגעי ההתרסקות של חללית התיירים  "SpaceShipTwo". AP
הרגעים הדרמטיים של פיצוץ המעבורת באוויר/AP

טיסת הניסוי של מעבורת החלל "SpaceShipTwo" התרסקה אתמול במהלך טיסת ניסוי באזור מדבר מוהאבי שבקליפורניה. לפי התכנון, המעבורת האזרחית אמורה הייתה להמריא לחלל בעזרת רקטה ולהגיע תחילה לגובה של 45 אלף רגל (כ-13 קילומטרים). אחרי ההיפרדות מהרקטה, מופעל המנוע של כלי הטיס שמיועד להביא אותו למרחק של מאה קילומטר מהקרקע. שם הנוסעים אמורים היו לצפות בכדור הארץ ולחוות את חוסר כוח הכבידה בחלל למשך כמה דקות. פרט לשני הטייסים, המעבורת יועדה לשישה נוסעים בלבד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טייס אחד נהרג וטייס נוסף נפצע בהתרסקות מעבורת התיירות  Spaceshiptwo במדבר מוהאבי שבקליפורניה. רויטרס
שרידי המעבורת במדבר בקליפורניה, אמש/רויטרס

סיבות התאונה הקשה טרם התבררו במלואן. "במהלך הניסוי, נרשמו מדדים חריגים שהובילו להתרסקות החללית. אנחנו נעבוד יחד עם הגופים הרלוונטיים על מנת לקבוע את הסיבה לתאונה. המידע יפורסם כשיתקבל", צייצה חברת וירג'ין בטוויטר לאחר ההתרסקות.

זאת התאונה השנייה השבוע של כלי טיס אשר נועד לטוס לחלל. ביום רביעי התפוצץ טיל לא מאויש, שנשא אספקה לתחנת החלל הבינלאומית, שניות ספורות לאחר שהמריא מבסיס וואלופס איילנד שבווירג'יניה כשהוא נושא כ-2,300 קילוגרמים של אספקה וציוד מדעי. "אנשי הצוות התאכזבו, אבל הם מודעים לכך שיש בתחנה די והותר אספקה", נמסר מנאס"א.

טייס אחד נהרג וטייס נוסף נפצע בהתרסקות מעבורת התיירות  Spaceshiptwo במדבר מוהאבי שבקליפורניה. רויטרס
זירת ההתרסקות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully