וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן: "נתתי לאולמרט 60 אלף דולר והוא שם אותם בארנק"

עדויותיה של שולה זקן נגד ראש הממשלה לשעבר פורסמו בערוץ 10. "אני מפחדת, אם הוא יידע את זה הוא יהרוג אותי", העידה בפני חוקרי המשטרה. עוד סיפרה: "אולמרט שכנע אותי לא להעיד"

שולה זקן ועורך דינה, עפר ברטל, בדיון שלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
זקן ועו"ד דינה עפר ברטל/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

ערוץ 10 חשף אמש (שלישי) את עדויותיה במשטרה של שולה זקן, שהייתה יד ימינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נגד הבוס שלה במשך עשרות שנים. זאת, אחרי שזו הבינה כי הוא כבר אינו מגבה אותה במסגרת המשפט שהתנהל נגדם.

כדי להבין את המהפך הדרמטי, יש ללכת אחורה לחודש אוקטובר אשתקד – עת העיד ראש הממשלה לשעבר בתיק הולילנד, וכשהשופט בתיק דוד רוזן קרא לה "מושחתת". אולמרט בחר אז שלא להגן עליה. זקן, שהופתעה מהתנהלותו של אולמרט, שמרה על שתיקה במשך כמה שבועות.

עוד בפרשה
פרקליטי אולמרט: הדיסק של זקן הועבר אלינו ביודעין
משפטו של אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי נפתח מחדש
בחודש יולי: שולה זקן נכלאה ל-11 חודשים

"התביישתי. אבי מתהפך בקברו", סימסה זקן לאולמרט בעקבות עדותו. "מצטער על התגובה הזו, ועל דברים האחרים שמוטב שלא נאמרו. אני לא מרגיש סיבה להתנצל. נדבר כשתרצי", השיב לה אולמרט – כך לפי עדותה. אלא שבהמשך, כשעורך דינו של אולמרט רועי בלכר סיפר בריאיון לתכנית "עובדה" בערוץ 2 שזקן שיקרה בבית המשפט - היא החליטה לחשוף את הקלפים אודות הכספים שהעביר איש העסקים משה טלנסקי. יתרה מכך, היא סיפרה למשטרה על מה שקרה מאז 2008 כששותפו של אולמרט, אורי מסר, הגיע אליה.

"אני זוכרת שערב לפני החקירה אורי מסר הגיע אליי הביתה, לא נכנס, רק עמד בדלת. הוא אמר לי שהיה בחקירה, ושיש משהו ביומן שלי על הפתקים של טלנסקי. ואז הוא הלך, פשוט ברח",סיפרה זקן לחוקרים. למחרת גם זקן נקראה לעדות. היא ממהרת לאולמרט ומספרת לו. "כתבתי לאולמרט", העידה, "מזמנים אותי ליאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה). אני חושבת שרוצים לעמת אותי עם אורי לגבי הפתקים של טלנסקי". בפתק שהציגה, בכתב ידו של אולמרט לכאורה, נכתב: "תהיי זהירה, סומך עלייך כרגיל".

כשאחד מאיתנו חוטא, כולנו אשמים. יותם רונן,
אולמרט בבית המשפט/יותם רונן

היא סיפרה שהכסף הועבר אליה לשימוש אישי כדי למנוע למעשה חשיפת השוחד לכאורה. אלא שלטענתה, אולמרט עשה הכול כדי שהיא לא תעיד, וכדי שהיומנים לא ייכנסו לעדות ויפלילו את המעורבים. היא העידה שהכספים שימשו לתוספת של 30 אלף דולר לשכר שלה, כשהתבקשה על ידי אולמרט לעבור עמו מעיריית ירושלים למשרד התמ"ת (היום הכלכלה). "אולמרט ידע שאני רוצה לעבור איתו ושזה ישכנע אותי סופית. בערב פסח, כל שנה, העביר לי טלנסקי 30 אלף דולר, והייתי פורטת אותם לשימוש אישי", סיפרה.

בהמשך, כשהמערכה המשפטית נגד השניים ונגד יתר המעורבים בפרשות הפליליות כבר בשיאה, טענה כי ראש הממשלה המשיך לפעול על מנת להניא אותה מלהעיד. "אולמרט ניסה לשכנע אותי לא להעיד - אמר שהתובע קורב (אורי קורב) יחסל אותי, שהעדות שלי תהיה העדות הכי טובה בעיר – שבלעדיה הם לא יוכלו להשתמש ביומנים". היומנים של זקן מכילים ראיות לכאורה להעברת הכספים הבלתי חוקית. "פטמן (עו"ד מיכה פטמן, שייצג את זקן) נהג לומר לי: 'מזמן אני לא באמת מייצג אותך' – אלא את מישהו אחר", אמרה. "לשאלתכם, האם אהוד שלח אנשים נוספים שידברו איתי על כך, אני משיבה שאני נזכרת שינקי גלנטי (עוזרו של אולמרט) ניגש אליי בבית המשפט, ושאל אותי האם אני מבינה שהיומנים שלי יקבלו תוקף רק אם אעלה להעיד".

כל הייצוג של פרקליטה של זקן, עו"ד פטמן, מומן לכאורה על ידי אנשי עסקים שאולמרט פנה אליהם וזקן גם קיבלה כסף לביתה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"לא מוכנה שמישהו יתייחס אליי כאל זונה"

לאחר שזוכה בפרשות טלנסקי וראשונטורס, המשימה הבאה של אולמרט - לדבריה, הייתה למנוע ממנה לחתום על הסדר טיעון בתיק הולילנד ולתפור לה גרסה שתחלץ אותו מהסיפור. כך למשל, התבקשה לומר שהיחסים בינה לבין עד המדינה המנוח, שמואל דכנר, היו יחסים אינטימיים, מה שמסביר את הכסף שהעביר לה. זקן מבחינתה זעמה על כך. "אני לא מוכנה שמישהו יתייחס אליי כאל זונה. אני אשת איש, אני אישה נשואה, הערך המשפחתי הזה הוא קדוש בעיניי", אמרה לחוקרים. "אמנם אני נאשמת במשרה מלאה, אבל אני לא מוכנה שיקחו אותי למקומות שאני לא שם, מה גם שלבנות תיאוריה כזאת (...) זה הגיע לידי כך שהבנו שאם אני אלך על הקו שלהם לא תהיה ברירה, ומשה יהיה חייב להתגרש ממני, אנחנו, משה ואני כבר חשבנו שנפתח תיק ברבנות, על מנת לתת לזה משקל אמיתי, ועל זה אמרתי אתמול שתומר בני אמר: 'אמא בבקשה אל תעשי את זה, כי את לא יודעת לשקר, ואת לא תעמדי בשקר הזה, ואל תלכי על העצה הלא טובה הזאת שנותנים לך'". כשנשאלה אם אלה היו אמורים להיות גירושים פיקטיביים, השיבה: "כן".

בהמשך סיפרה על החיבור שעשה עבורה אולמרט עם איש העסקים המוכר אלפרד אקירוב, שגם העסיק אותה. "אולמרט חיבר אותי עם אלפרד אקירוב. עבדתי עבורו כיועצת. הוא הפסיק את עבודתי, כנראה בהוראת אולמרט. הוא נתן לי ריטיינר של 12 אלף שקל בחודש". עוד סיפרה: "אהוד הוא ידע לתמרן אותי ולהשתמש בי כפלסטלינה. הוא ידע עד כמה אני רוצה שהוא יהיה ראש ממשלה והכל אני אעשה לבקשתו על מנת לממש את זה".

כשראש הממשלה לשעבר מתוודע להסדר הטיעון שהתגבש עם זקן עוד בשלבים המוקדמים של המשפט, הוא מחליט, לטענתה, להגביר עליה את הלחץ - מה שכלל שליחת שליחים ואף ביקור בביתה. "אחרי שאהוד היה אצלנו בבית, למחרת הודעתי לעפר שאני לא מוכנה לחתום על העסקה".

חוקרת: למה?

זקן: "רק בגלל שאהוד ביקש ממני לא לחתום..."

"אולמרט ניסה לשכנע אותי שנגיד שכל ה-60 אלף היו שלך ובשבילך"

בתמורה לכך, על פי גרסתה, אולמרט ניסה להמשיך לדאוג לה, בין היתר על ידי העברת כספים ובאמצעות איש העסקים רמי אונגר. "לא חלמתי שאהוד אולמרט ידאג לי ל-10,000 דולר לחודש מפני שהמשכורת שלי הייתה 18 אלף שקל בחודש", אמרה. "אני יודעת לסדר את החיים שלי בסכומים פעוטים יותר, והוא לא במקרה הציע סכומים כאלה (...) הוא הכין את הקרקע לשתיקה שלי, כשהוא מכוון להפיל עליי את העבירות שלו".

בשלב העדות התבקשה זקן להעיד על 60 אלף השקלים שהעביר לה דכנר עבור אולמרט, אך זו התקשתה לשקר ואף התמוטטה במהלך העדות. "נסעתי ונסעתי, ולא ידעתי לאן נסעתי, ולא רציתי לחזור הביתה, עד שהילדים התקשרו ואמרתי שאני לא יודעת איפה אני...", סיפרה לחוקרי המשטרה. "לקחו אותי לבית חולים, אני לא רוצה, אני לא רוצה, אני מפחדת, אם הוא יידע את זה הוא יהרוג אותי, אתם צריכים לשמור על הילדים שלי. הוא יודע את האמת, הוא יודע שנתתי לו את ה-60 אלף, הוא יודע, כל חודש שפרטתי אותם, נתתי לו אותם והוא שם בארנק".

לאחר הדיון, עו"ד עפר ברטל שולח לה מסרון, שבה לטענתה נכתב: "בהפסקה אולמרט ניסה לשכנע אותי שנגיד שכל ה-60 אלף היו שלך ובשבילך. הוא אמר 'שמה אכפת לנו? במילא אנחנו לוקחים על עצמנו 40, אז שניקח את כל ה-100 אלף".

זקן, שמרצה כבר עונש של 11 חודשי מאסר בעקבות הסדר הטיעון עליו חתמה עם המדינה, תעיד נגד אולמרט בשבוע הבא בבית המשפט.

מצוות ההגנה של אולמרט נמסר בתגובה: "מדובר באוסף סיפורי בדיות. שולה זקן, מתוך רצון להימלט ממאסר ממושך הייתה מוכנה להגיד בחקירתה כל דבר ובלבד שיחתמו אתה על הסדר טיעון. הדברים יוצגו במלואם בבית המשפט".

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully