וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי ירושלים נגד ביטול הטיולים: "פספוס עצום"

בעקבות החלטת עיריית תל אביב לבטל טיולים של תלמידים לבירה בשל המתיחות הביטחונית, שיגר ועד ההורים העירוני בירושלים מכתב לחולדאי ובו קרא: "בטלו את ההחלטה"

חשד לפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. כיבוי אש, מערכת וואלה! NEWS
זירת פיגוע הדריסה ביום רביעי/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי אש

בעקבות החלטת עיריית תל אביב לבטל טיולים לירושלים בשל המצב הביטחוני המתוח בירושלים, שעליה דווח בחדשות ערוץ 10, שלח אמש (שבת) ועד ההורים של ירושלים מכתב שבו יצא נגד ההחלטה. במכתב, שנשלח לראש עיריית תל אביב רון חולדאי וליו"ר ועד ההורים העירוני של העיר, כינה הוועד את ביטול הטיולים "פספוס עצום" וקרא לעיריית תל אביב לחזור בה.

ההחלטה משפיעה בעיקר על טיולי תלמידי כיתות ח' מכל בתי הספר בתל אביב, שהיו אמורים לבקר בבירה במסגרת אירוע בר ובת מצווה. על פי התכנון המקורי, היו התלמידים אמורים להגיע לכותל ולגבעת התחמושת, שבסמוך אליה אירע פיגוע הדריסה השבוע. עם זאת, יבוטלו גם טיולים רגילים לעיר, כמו זה שתכנן בית הספר לטבע.

"בימים האחרונים שמענו על החלטתם של כמה בתי ספר לבטל סיורי בר ובת מצווה לירושלים בכלל ולכותל בפרט בשל המצב הביטחוני", כתבו במכתב יו"ר ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים, פז כהן וסגן ראש העיר עופר ברקוביץ'. "ירושלים, בירת ישראל, אוצרת בתוכה את המקומות החשובים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי כמו גם ההווה והעתיד של מדינת ישראל. הכותל הוא מהמקומות המשמעותיים ביותר לביקורו של כל בן ובת מצווה. ויתור על סיור בעיר הוא פספוס עצום במשמעות החשובה של בנות ובני המצווה".

עוד ביקשו במכתב להדגיש כי רחבת הכותל ושאר האתרים שבהם מסיירים בתי הספר בטוחים לחלוטין. "ביטול הסיורים מצער אותנו, ואנו מבקשים שתפעילו את השפעתכם כדי לבטל את ההחלטה. נשמח לארח אתכם ואף לשתף את ילדי ירושלים באירוח ילדי תל אביב", נכתב.

עוד על המתיחות בירושלים:
"דחוף! דחוף!": האזינו לשיחה למד"א אחרי הפיגוע
הפגנה במקום שבו נהרגה התינוקת בבירה: "דורשים נקמה"
אלף שוטרים ומזל"טים: התכנית למיגור המהומות בבירה

מאבטח בכותל המערבי בירושלים ירה למוות בגבר יהודי שצעק אללה אכבר. טלי מאייר
"בטוחה לחלוטין". רחבת הכותל/טלי מאייר

בעיריית תל אביב הגיבו לדיווח ואמרו כי העירייה מעודדת את בתי הספר לבקר בירושלים גם בימים אלה. "ברור שאין כל הנחיה גורפת לביטול טיולים בבירה. נהפוך הוא – בשבוע הבא יצא טיול שנתי של אחד מבתי הספר לירושלים", נמסר מהעירייה. "מדובר בטיול נקודתי של כיתות ח' שאמור היה להיערך בשבוע הקרוב ולכלול סיורים בכמה מן ממקומות שבהם היו לאחרונה מקרי אלימות. על כן, לבקשת ההורים, הוחלט לדחותו והוא יתקיים בהקדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"לא רוצים לשלוח את הילדים למקומות מסוכנים"

עדי אדרי, שבתה לומדת בכיתה ח' בחטיבת ביניים בתל אביב תומכת בהחלטת העירייה. "הילדים קיבלו השבוע הודעה שמשנים להם את מסלול מסע בר ובת מצווה והם לא יגיעו לירושלים בטיול שמתוכנן להם ביום שלישי הקרוב, אבל ממש לא מבטלים", סיפרה אדרי. "רק דוחים את הטיול לירושלים ומשנים להם את המסלול. בכל מקרה, אין לי שום עניין לשלוח את בתי, את חבריה או את מוריה למקומות לא בטוחים או מסוכנים".

אדרי, החברה גם בוועד ההורים העירוני בתל אביב, ציינה כי ככל הידוע לה ועד ההורים העירוני לא פנה לעירייה בבקשה זו, אלא מדובר בפניות נקודתיות של הורים מודאגים מהאירועים הביטחוניים. "מוטב להיות זהירים משחלילה ייפגעו. אני סומכת על המערכת שהיא יודעת לקבל את ההחלטות הנכונות ולא תסכן את הילדים שלנו", אמרה.

גורמים במחלקת החינוך המקומית הסבירו כי מאחר שהטיול בשבוע הבא כולל יציאה למקומות רגישים כמו מנהרות הכותל הוחלט לדחות את הטיול ולא לבטלו. ממשרד החינוך נמסר: "מדובר בהחלטה של הרשות המקומית".

יידוי אבנים בכפר עיסאוויה בזמן ביקור ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
מהומות בעיסאוויה, שלשום/נועם מושקוביץ

המתיחות והאלימות בירושלים נמשכה גם אתמול. גבר יהודי נפצע אתמול בערב באורח קל במהלך עימותים בסמוך לבית האורות בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים, שם עשרות רעולי פנים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה. כוחות משטרה ומג"ב פעלו לפיזור המתפרעים באזור והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

בשישי התפתחו עימותים בין צעירים פלסטינים לכוחות הביטחון בכמה מוקדים במזרח ירושלים. במקרה אחד הבעירו רעולי פנים צמיגים ויידו אבנים לעבר כוח של המשטרה ושל מג"ב בשכונת עיסאוויה. במקרה נוסף יידו מפגינים אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות משטרה בשכונת ואדי ג'וז. הכוחות פיזרו את המתפרעים ועצרו שלושה חשודים בהפרות סדר. לא דווח על נפגעים בתקריות אלה.

משעות הבוקר של יום שישי נפרסו כוחות של משטרת מחוז ירושלים בכוננות גבוהה סביב העיר העתיקה, הר הבית ומזרח ירושלים. זאת, בהוראתו של מפקד המחוז החדש, ניצב משה אדרי. ההוראה ניתנה בתום הערכת מצב על רקע פיגוע הדריסה ביום רביעי בסמוך למטה הארצי של המשטרה, ובשל מידע מודיעיני על כוונות של צעירים להפר את הסדר בעיר לאחר התפילות.

(עדכון ראשון: 22:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully