וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד הרכיב "רשימה שחורה": יאסור כניסת מתנחלים

14.10.2014 / 16:46

לאחר ההצהרה השבדית וההחלטה הבריטית בדבר הכרה במדינה הפלסטינית, גורמים באיחוד מסרו כי נבחנים צעדים נוספים כדי להפעיל לחץ על ישראל. "יש ברשותנו כלים רבים להבהיר את תסכולנו"

שר החוץ של צרפת לורן פביוס ושר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי בוועידה למען שיקום עזה בקהיר, אוקטובר 2014. רויטרס
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי ומקבילו הצרפתי לורן פביוס בוועידת המדינות התורמות לשיקום עזה, השבוע/רויטרס

באיחוד האירופי בוחנים דרכים חדשות להפעיל לחץ על ישראל במטרה לגרום לה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות – כך מסרו היום (שלישי) גורמים באיחוד. לדבריהם, הדיונים בנושא נמצאים בראשיתם ואחת האפשרויות שהועלו היא איסור כניסה למדינות האיחוד למתנחלים שהורשעו בפשעים.

"עבודת הניירת נעשתה, אך הוקפאה לפי שעה", הסביר גורם בכיר באיחוד. "זאת בעצם רשימה שחורה של מתנחלים אלימים שהואשמו או הורשעו בפשעים, והיא תמנע מהם להיכנס לאירופה". רק 200-100 אנשים צפויים להופיע ברשימה, אך באיחוד מקווים שצעד כזה ישלח מסר ברור לישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: שלושה אחים תקפו ערבי בירושלים על רקע גזעני
ריבלין: "1.5 מיליון עזתים לא יכולים לחיות במצור"
בית הנבחרים הבריטי הצביע בעד הכרה בפלסטין

הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון עם מחליפתה פדריקה מוגריני. בריסל, 30 באוגוסט 2014. רויטרס
שרי החוץ ייפגשו ביום שני. שרת החוץ הנכנסת של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני/רויטרס

הגורמים הבהירו כי לא מדובר בהצעה להטלת סנקציות נגד ישראל, אולם האיחוד עשוי לבחון מחדש את פרטי הסכם הסחר החופשי עם המדינה, שנחתם בשנת 1995. במסגרת ההסכם, סחר במוצרים, בשירותים ובהון יתאפשר כל עוד "יכובדו זכויות אדם ועקרונות דמוקרטיים". אחד מסעיפי הסכם מבהיר כי הוא תקף לשטח מדינת ישראל בלבד.

האיחוד האירופי כבר הטיל הגבלות על הלוואות או מענקים למכוני מחקר ישראלים הפועלים בשטחי הגדה המערבית, ובימים אלה מקודמת חקיקה שתחייב סימון מוצרים מהתנחלויות. עם זאת, שגריר של אחת ממדינות האיחוד בישראל הבהיר: "אף אחד לא מדבר על הטלת סנקציות על מסחר על ישראל, אבל יש רמה גבוהה של תסכול, ויש ברשותנו כלים רבים על מנת להבהיר את התסכול הזה".

"אני לא אומר שעלינו להפסיק לסחור עם בנקים ישראליים, אבל מדובר בסוגיה שעלתה בעבר, ויש קולות הקוראים לבחון אותה לעומק", הוסיף השגריר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פינוי המאחז גבעת אסף, מאי 2014. נועם מושקוביץ
המאחז גבעת אסף/נועם מושקוביץ

בכיר אירופי נוסף טען כי סבלנותה של אירופה "נשחקת", לאחר סיפוח שטח של 4,000 דונמים באזור גוש עציון, וההכרזה על פרסום מכרזים לשיווק 2,500 יחידות דיור בשכונות שמעבר לקו הירוק בירושלים ובהתנחלויות אריאל, עמנואל וביתר עילית. ארצות הברית והאו"ם גינו אף הם את הצעדים הללו.

28 שרי החוץ של האיחוד האירופי צפויים להיפגש ביום שני הקרוב בלוקסמבורג, אולם טרם התברר אם ישראל תעלה על סדר היום בפגישתם. ראש ממשלת שבדיה, סטפן לופבן, הודיע בתחילת החודש כי בכוונת ממשלתו החדשה להכיר בפלסטין כמדינה עצמאית, במסגרת משא ומתן המבוסס על פתרון שתי המדינות. הלילה, קיבל הפרלמנט הבריטי ברוב של 274 קולות מול 12 מתנגדים הצעה בלתי-מחייבת הקוראת לממשלה בלונדון להכיר בפלסטין.

גורם ישראלי בכיר טען בתגובה כי הצעדים האירופיים מוטעים. "התמקדות רק בסוגיה אחת ורק בישראל לא עוזרת לפלסטינים", אמר, "הם בהחלט לא ממלאים תפקיד חיובי כמו שיוכלו לעשות במסגרת שיחות שלום. אירופה תוכל להיות הרבה יותר פרודוקטיבית אם המסר שלה לפלסטינים היה שהגיע הזמן לקבל את הלגיטימיות של המדינה היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully