וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן נסוג מהתעקשותו: מאשר לארה"ב לתקוף משטחו

13.10.2014 / 11:30

טורקיה תאפשר למטוסי הקואליציה להשתמש בבסיסיה ובשטחה האווירי כדי לצאת לתקיפות נגד "המדינה האיסלאמית". הרמטכ"ל האמריקני: דאעש נמצאים במרחק צליפה מנמל התעופה בבגדאד

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

טורקיה תאפשר לארצות הברית ולבעלות בריתה להשתמש בבסיסים שבשטחה כדי לתקוף את "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. יועצת הבית הלבן לביטחון לאומי, סוזן רייס, אמרה אמש (ראשון) כי "לא ביקשנו מהטורקים לשלוח כוחות קרקע לסוריה, אך הם התחייבו, בשלב זה, לאפשר לנו להשתמש בשטחם". רייס דיברה בתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת אן-בי-סי.

רייס אמרה כי ארה"ב "מקבלת בברכה" את ההתחייבות שקיבלה מנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. המנהיג הטורקי מסרב, עם זאת, להשתמש בכוח נגד לוחמי "המדינה האיסלאמית", הטובחים בתושבי העיר כובאני הנמצאת מעבר לגבול טורקיה. לאחרונה נחשף כי ארדואן שיחרר מאות לוחמים מארגון הטרור במסגרת עסקת שבויים.

בימים האחרונים לוחמי "המדינה האיסלאמית" התקדמו באופן ניכר לעבר כובאני, וכבשו חלקים נרחבים מפרבריה. כ-200 אלף מתושביה הכורדים של העיר נמלטו ממנה, רובם לעבר טורקיה. המיליציות הכורדיות המגנות על מרכז העיר טוענות כי ההפצצות של צבא ארה"ב אינן מסייעות להדוף את אנשי "המדינה האיסלאמית".

טורקיה מסרבת להתערב במשבר, מכיוון שהיא מסרבת להביע תמיכה מוצהרת בכורדים ולחמש אותם. לטענת ארדואן, חימוש המיליציות הכורדיות יפגע במו"מ עם הפלגים הפוליטיים של המיעוט הכורדי, ויחזק את ה-PKK (המחתרת הכורדית) הפועלת נגד צבא טורקיה. כ-500 בני אדם נהרגו במערכה על העיר כובאני הנמשכת מאז החודש שעבר.

המאבק בדאעש - כותרות אחרונות
חשש: עוד 3 ישראלים הצטרפו לדאעש, "מקווים שיתעשתו"
עדות זוועה מכובאני: לוחמי דאעש אנסו ורצחו בת 8
למה טורקיה מסרבת להצטרף לברית נגד "המדינה האיסלאמית?"

הפצצות אמריקניות בעיר הסורית-כורדית כובאני – 12 באוקטובר 2014. AP
אישה כורדית צופה בהפצצות בכובאני מצדו הטורקי של הגבול, אתמול/AP

בתוך כך, הבית הלבן שב ומדגיש כי לא ייגרר למערכה קרקעית נוספת בעיראק. עם זאת, הרמטכ"ל האמריקני - ראש המטות המשולבים מרטין דמפסי - אמר כי ארה"ב צריכה לגלם תפקיד גדול יותר בלחימה הקרקעית לצד הכוחות העיראקיים.

בראיון לתכנית "השבוע הזה" ברשת אי-בי-סי, אמר דמפסי כי "הקרב על מוסול יהיה מכריע במערכה הקרקעית בנקודה כלשהי בעתיד, והתחושות שלי אומרות לי שיהיה צורך בייעוץ וסיוע מסוג שונה, בגלל המורכבות של הקרב הזה".

דמפסי אמר כי לראשונה, נעשה שימוש בשבוע שעבר במסוקי אפאצ'י כדי להעניק חיפוי אווירי לכוחות הקרקע העיראקיים, המנסים לבלום את לוחמי "המדינה האיסלאמית" המתקרבים לנמל התעופה הבינלאומי בבגדאד. לדבריו, "אנשי דאעש נמצאים 'מרחק צליפה' מהנמל", והתקרבו עד כדי 24 ק"מ מהמקום. השימוש במסוקים נחשב מסוכן יותר מאשר במטוסי קרב, אך מאפשר שיתוף פעולה הדוק יותר עם הכוחות הפועלים בקרקע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מסוקי אפאצ'י של צבא ארה"ב באימון בבוואריה – 2008. AP
מסוקי אפאצ'י של צבא ארה"ב באימון בגרמניה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully