וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: ייתכן שדאעש מבצע פשעים נגד האנושות בעיראק

6.8.2014 / 7:45

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את הארגון הסוני הקיצוני שהשתלט על שטחים נרחבים גם בסוריה השכנה בשל רדיפת המיעוטים השיטתית. "מהווה סכנה לאזור כולו"

רוסיה הטילה וטו בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על החלטה הקובעת שמשאל העם על קרי אינו תקף. ניו יורק, 15 במרץ 2014. רויטרס
מועצ הביטחון הפצירה בכל המדינות החברות באו"ם שלא למכור נשק לדאעש/רויטרס

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה הלילה (רביעי) בחריפות את דאעש (המדינה האיסלאמית, או ISIL) והזהירה כי ייתכן שהארגון הסוני הקיצוני מבצע פשעים נגד האנושות ברדיפתו השיטתית נגד מיעוטים בעיראק. "אנו מגנים בצורה החריפה ביותר את הרג המיעוטים במדינה, בכלל זה נוצרים, וכן את הרג האזרחים שמתנגדים לאידיאולוגיה הקיצונית של הארגון", נמסר בהצהרה שהסכימו לה פה אחד 15 המדינות החברות במועצה. "הארגון מהווה סכנה לא רק לעיראק ולסוריה, אלא לאזור כולו".

מועצת הביטחון הביעה דאגה באשר למצבם של מאות אלפי התושבים שנאלצו לברוח עקב הקרבות בחבל כורדיסטן, ובייחוד לאוכלוסיית היזידים, מיעוט כורדי המתגורר באזור. אנשי דאעש הציבו אולטימטום לאנשי הקהילה שנותרו בתחום שליטתם להתאסלם, לשלם מס או לעזוב את בתיהם, ולא - הם יוצאו להורג.

לקריאה נוספת על המשבר בעיראק
דאעש החריבו כנסיה בת 1,800 שנה במוסול
המורדים כבשו את מאגרי הנשק הכימי של סדאם
מדוע הג'יהאדיסט החזק בעולם חשף את פניו בציבור?

פעילי המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה, ארכיון. AP
הארגון ממשיך להשתלט על ערים בעיראק. שיירה צבאית של דאעש/AP

חברות המועצה ציינו כי "התקפות שיטתיות נגד אוכלוסייה אזרחית בגין מוצאה האתני או דתה עלולות להוות פשעים נגד האנושות, שהאחראים להן יצטרכו לתת את הדין". המועצה קראה לכל הקהילות האתניות והדתיות בעיראק "לפעול יחד נגד האלימות שמאיימת לפלג את המדינה". כמו כן, המועצה קראה להקמתה של ממשלה חדשה בעיראק, "שתייצג את כל שכבות האוכלוסייה ותפעל למציאת פתרון לאתגרים שהמדינה מתמודדת עמם", והפצירה בכל 193 המדינות החברות באו"ם לאכוף את אמברגו הנשק שהוטל על הארגון וכן את איסור הנסיעה על חבריו לשטחיהן.

דאעש, שכבש במהלך החודשיים האחרונים שטחים נרחבים בצפון עיראק ובמערבה, כמו גם במזרח סוריה, השתלט ביום ראשון על הסכר הגדול במדינה הנמצא במוסול, כמו גם על שלוש ערים כורדיות, וכן על שדה נפט גדול. כעת חוששים במדינה כי הארגון ישתמש בסכר על מנת להציף ערים נוספות במדינה. ראש ממשלתה השיעי של עיראק, נורי אל-מאליכי, הודיע שייסע לכוחות הכורדים במאבקם בדאעש.

במקביל, בימים האחרונים ניטשים קרבות עזים בין לוחמי דאעש לבין צבא לבנון בעיר ערסאל, הסמוכה לגבול עם סוריה. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר כי "הארגון נדון להיכשל במוקדם או במאוחר". במהלך העימותים נהרגו עשרות בני אדם, ולמרות הפסקת אש שהוכרזה, הלילה התחדש הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully