וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה שביתת עובדי משרד החוץ; הושג הסכם עם האוצר

בתום מאבק ממושך חתמו עובדי משרד החוץ על הסכם עם משרד האוצר הכולל שינוי במדיניות העסקת ניהול כוח האדם במשרד ושדרוג שכרם. "לוחמי החוץ של ישראל רשמו הישגים משמעותיים"

הפגנת עובדי משרד החוץ. עומר מירון, צילום מסך
הפגנת עובדי משרד החוץ/צילום מסך, עומר מירון

ועד עובדי משרד החוץ חתם אמש (רביעי) על הסכם עם משרד האוצר, לאחר שנה של סכסוך עבודה ובתום שבוע של שביתה חסרת תקדים, שכללה סגירת שגרירויות בעולם. ההסכם נשען על ארבעה סעיפים עיקריים, ובהם הוסכם כי להנהלת המשרד תינתן היכולת לנהל את כוח האדם לפי מודל תעסוקתי חדש, וכן קיצור פרק הזמן הנדרש לקידום לדרגה הבאה. כמו כן, שכר השליחים ייקבע בצורה שקופה ומוסכמת, על ידי מנגנון עדכון שכר אובייקטיבי כנהוג במדינות ה-OECD, בהתאם ליוקר המחייה בחו"ל.

עוד בוואלה! חדשות:
ניסיון להציל את המו"מ: פגישת חירום משולשת בירושלים
המשטרה צריכה לתת את הדין
ליברמן: כשהיה פרטנר בצד השני, חתמנו על הסכם שלום

בנוסף, הוסכם בין הצדדים על מנגנון תקדימי שיפצה חלקית את בני ובנות הזוג של הדיפלומטים, בגין "אובדן קריירה". כמו כן, שודרג שכרם של הדיפלומטים כחלק מהסכם שמהווה מתווה עקרונות להסכם קיבוצי מפורט שאמור להיחתם בתוך 30 יום.

רובי ריבלין בוועידת חוץ וביטחון, אפריל 2013. טלי מאייר
ראובן ריבלין/טלי מאייר

יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, יאיר פרומר, מסר בתגובה כי לאחר שנה "של סכסוך עבודה ומאבק קשה להצלת הדיפלומטיה הישראלית, לוחמי החוץ של ישראל רשמו היום שורה של הישגים משמעותיים. אנחנו גאים מאד בכל עובדי משרד החוץ שהפגינו נחישות חסרת תקדים וידיעה לכל אורך הדרך שהצדק ינצח ומודים לאותם עשרות אלפים בארץ ובחו"ל שתמכו במאבק וסייעו להצלחתו. מדינת ישראל הכירה בחשיבותו של השירות הדיפלומטי של לוחמי החוץ, הנאבקים בקו החזית של ישראל יום יום בכל מדינות העולם".

ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד) הביע סיפוק מכך "שהכנסת נתנה את הדחיפה האחרונה" לחתימת ההסכם, ובירך על השגתו. לדבריו, "הפרטים שנמסרו היום לכנסת מלמדים שהיה ניתן לסיים את הסכסוך מוקדם יותר ולחסוך סבל מהציבור. עם זאת, אני שמח שהכנסת הביאה לסיום השביתה ולחידוש תפקודה המלא של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, שהיה שותף מרכזי במגעים בין הצדדים בימים האחרונים, אמר אמש כי "ההסכם שנחתם מביא בשורה משמעותית לעובדי שירות החוץ של מדינת ישראל. ההסכם מחזק את רווחתם של שליחי המדינה שעושים מלאכתם נאמנה לילות כימים למען המדינה הרחק מביתם. ברצוני להודות למגשר השופט בדימוס סטיב אדלר שהיה שותף לאורך כל הדרך בכדי שהסכם זה יצא לאור".

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully