וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו העצוב של כלב הים הנדיר שאהב סקסופון

קייסי, כלב ים נמרי היחיד בעולם המוצג בפני קהל, הורדם לאחר שחלה והפסיק לאכול לפני כמה שבועות. המטפלים נפרדו בעצב: "כולם אהבו אותו, אי אפשר להכריח בעל חיים לאכול"

עריכה: יותם בן-דוד

(צפו: פרידה מוזיקלית ומרגשת מקייסי, כלב ים נדיר)

גן החיות טרונגה בסידני, אוסטרליה, נאלץ להרדים לאחרונה את קייסי, כלב ים נמרי, היחיד בעולם שנמצא בתנאי שבי ומוצג בפני קהל, ואשר חלה בשבועות האחרונים. מצבו של היונק בן השבע וחצי הלך והידרדר, עד שבחודש שעבר הפסיק לאכול ונראה חיוור. "אתה לא יכול לגרום לבעל חיים לאכול בכוח", אמר בעצב מארק ויליאמס, מנהל יחסי הציבור של גן החיות, שהחליט לסיים את חייו של קייסי בכבוד. זאת לאחר שצוות של וטרינרים ואנשי מקצוע קבע כי אין דרך להציל אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אחת החיות הפופולריות בגן החיות". נגן הסקסופון נפרד מקייסי, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

קייסי, שסביבת המחיה הטבעית שלו היא מימי האוקיינוס הדרומי שסביב יבשת אנטארקטיקה, הגיע לגן החיות לאחר שנסחף לחופי אוסטרליה ב-2007. מאז, לדברי אנשי הצוות שליוו אותו, היה קייסי לאחת החיות הפופולריות בגן החיות, אולם מצבו הבריאותי לא אפשר לו להמשיך לחיות. "הוא היה אהוב מאוד על ידי העובדים והמבקרים, אבל רווחתו תמיד הייתה חשובה יותר", אמר ויליאמס.

ואכן, עובדי גן החיות החליטו להיפרד מקייסי בצורה מרגשת - על ידי צלילי סקסופון נוגים. מחקר סביבתי הוכיח כי כלבי ים יכולים לזהות צלילים, ולכן החליטו בטרונגה להגיד שלום אחרון לקייסי עם מוזיקה לכבודו.

עוד כותרות מהעולם:
תגובות נזעמות לסרטון ברשת: צעיר חובט בסוס - וצוחק
עם כאפייה וחרב ביד: הנסיך צ'רלס פצח במחול בסעודיה
צפו: המחווה של עיירה בטקסס לילדה חולת סרטן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עורר מחאה של פעילים. הג'ירף מריוס שהומת בדנמרק בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיפורו העצוב של קייסי מגיע שבועיים בלבד לאחר שגן חיות בדנמרק המית ג'ירף צעיר בשם מריוס, כדי למנוע אפשרות שייוולדו לו צאצאים עם פגמים גנטיים קשים. על פי המטפלים של מריוס, היה עליהם לסיים את חייו של הג'ירף בן השנה וחצי, שכן תקנות האיחוד האירופי אוסרות להחזיק מספר רב מדי של ג'ירפות בעלות גנים דומים, מחשש לזיווג של פרטים מאותה משפחה. בניגוד למקרה בדנמרק, שם הריגתו של הג'ירף לוותה במחאה מצד פעילי זכויות בעלי חיים, מותו של קייסי לא עורר קול זעקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully